onsdag 30 april 2008

Mycket "trött" blir det!

Hej hej!

Ibland undrar jag hur jag tänker. Eller om jag tänker...?

Det är ofta man sitter här och snurrar runt bland alla härliga bloggar. Varje dag hittar man någon ny favorit.
För ett tag sedan läste jag i en blogg att tjejen hade tips för hur man höll en soffa vit trots småbarn osv. Jag tom skrev ett inlägg!
Nu kan jag inte hitta den bloggen. Jag vet bara att jag tänkte att jag inte behövde spara adressen för där var jag ofta...JAHA..!:(

Om någon känner igen det så kan ni väl berätta för mig vad bloggen heter!

I natt har jag jobbat. Jag har aldrig varit så trött på jobbet förut. Inte trött på jobbet i sig utan så fruktansvärt sömnig. När man sitter och pratar med sina kolleger och kommer på sig själv att svara saker man inte vet om det är svaret på den frågan..för jag har ngnstans "somnat" fast jag sitter upp med ögonen öppna! Usch..
Ja ja..har sovit några timmar nu iaf men är fortfarande sååååå trött!


Har förresten precis målat första lagret färg på mitt lilla pottskåp. Det blir så väldigans fint!
Skulle målat igår men jag och Mathilda åkte till Rusta istället.

Vad jag blir besviken. Man ser hos er andra bloggare att ni hittar massor med fina saker. Men det är nästan alltid slut eller så har dom inte fått in sakerna bara på Rusta i Kristianstad.

Sen blir jag trött på mig själv också. Jag vill ju ha vimplar till tjejens rum. Har dock inte hittat rätt tyger ännu så det projektet är inte påbörjat än. Så hittar jag vimplar för 20kr på Rusta som var rosa och vit rutiga. Dom hade säkert blivit helt ok. Köper jag dom? Nope.. Jag var way to kissnödig för att kunna tänka klart. Vuxna människa!! *suck*

Efter vårt besök på Rusta åkte vi till en handelsträdgård för att köpa lite blommor till våra balkonger. Hittade nästan ingenting jag tyckte om. Men några blev det iaf. Pelargoner, murgröna och ngn sorts nejlikor. Dom luktade så gott!
Planterade dom i mina "krukor" jag köpt på Gekås. Jag bara älskar dom. Visst är dom fina??






Nu ska jag åka till hästen innan jag hämtar Mathilda på dagis. Oh..kom precis på att jag måste plocka fram färs från frysen. Här ska rullas köttbullar idag.

Det blåser ganska mycket här och det brukar vara majbål nere vid badplatsen..tror nog att jag stannar hemma med en film och mys i soffan istället. Synd egentligen för det är vår byaförening som anordnar och det är jättemysigt. Men trötta mamman känner inte för att stå och frysa nere vid havet ikväll!

Ha en trevlig valborg!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad trevligt att du oxå har en blogg!! Har oxå skaffat mig en. Kram Cecilia

Helene på Rörvik sa...

Så fina krukor och blommor du har fixat till, det blev jättefint:) gillar zink.
Må så gott!
Kram Helene

C De-sign sa...

Jag ler igenkännande när jag läser vad du skriver....jag kommer ganska ofta hem "tomhänt" efter diverse shoppingturer..... ångrar mig efteråt ... Men det kanske är bra att man inte bara "köper allt"..... ofta tänker jag det kan jag fixa/göra själv...eller något liknande ( oftast blir det inte "fixat" något.....) MEN det beror ju på att man blir trött och att tiden inte räcker till allt man vill göra! Hästarna mår bra, snart är det nog dags för dem att gå ute i sommarhagarna!!!!! Önskar dig en skön första maj!
Kramar fr C

Gårdsromantik sa...

Precis så är det!
Fina rustafynd du gjort!

Kram Maud

Grodmamman sa...

Jag sitter här och småler när jag läser ditt inlägg!:) Känner precis likadant ibland. Super fina krukor du köpt.
Kram

Anonym sa...

vad kul att du köpte brunstkalendern, den va riktigt kul. upplagt för en andra bok i serien tycker jag!

vilka fina krukor ni har, de skulle jag gärna ha själv. jättefina planteringar, vilka fina kombinationer ;)

synd att du blev besviken på rusta, men ibland är det tomt i hyllorna även i västerås. måste dock kolla efter de där vimplarna, låter snyggt :)


stor kram sara

Sara sa...

Hej
Vilka fina blommor du köpt, jag var sugen på att köpa mer blommor men nu varnar de ju för nattfrost igen, *suck*. Kul att du har häst, min son har en b-ponny som han tävlar i hoppning.
Kram Sara

Anonym sa...

Här går ögonen också i kors...tänker varje morgon att jag ska lägga mig tidigt...men igår kom jag inte i säng förrän klockan ett på natten ...igen - hopplöst! Summan av kardemumman är ju "ständigt trött".
Jättefina krukor och blommor! Har aldrig varit på Rusta men tänkte att jag någon dag skall ta mig dit...tycker också alla visar så fina fynd därifrån.
Ha en härlig helg och må gott!
Bella

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så vårfint du gjort!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan
nU ÄR JAG TILLBAKS MEN I LÅST BLOGG.
mamma-millan@live.se
maila får du inbjudan till blogg om du vill!