måndag 21 april 2008

Vilken underbar helg!

Vilken helg det har varit!
Vädret har varit helt underbart och jag har bara myst runt med min familj och pysslat lite.

I lördags började jag på vårt badrumsskåp. Hade köpt spray men är nog lite besviken att det inte varar längre. Men det räckte..precis. Det är färdigt men jag ska skrapa lite på spegeln. Jag hade tänkt sätta upp det som igår men min sambo var inte alls i dom tankarna...det var sport på tv:n. Annars hade ni fått se en bild på badrummet idag. Det får bli senare i veckan.



Vi premiär grillade på grillen här hemma också..vad gott det var!

Igår var det lika mysigt. Började dagen med en härlig frukost. Sen iväg till hästen och ut en runda i skogen. Vi brukar rida i skogen annars också men kanske inte med riktigt det lugnet. Man har ju oftast ngt som väntar, som tex middag eller andra måsten.
Jag och min häst Maresco njöt i fulla drag!



När jag kom hem satt jag i solen en stund och läste en bok.
Det blev lite målat därefter. Tallrikshyllan som syns på den första bilden ska hänga i Mathildas rum, ovanför hennes soffa. Så är det tänkt i alla fall.
Det känns som att det är det bästa stället för ovanför sängen tänkte jag bara ha tavellisten som är kvar och sen sy lite vimplar. Tror nog hennes rum blir mysigt tillslut! Det står en byrå där inne också som ska bli vit. Den är grå idag. Den är tyvärr målad i "härlig" plastfärg som har spruckit. Hur brukar ni göra med era sådana möbler. Jag är inne på att skrapa av all färg..men det återstå att se.



Idag är det lika underbart väder och vi ska snart till stallet och släppa ut hästarna. Sen blir det att måla klart tallrikshyllan och lite annat pyssel!

Ha det gott!

/Nea

5 kommentarer:

Vitt Hemma sa...

Åh, va jag gillade det lilla flickrummet!! Soffan är ju helt underbart söt!!
Fin tallrikshylla! Är ute efter en jag me, å här ska letas på alla loppisar i sommar!! :)
Mysigt det måste vara med häst!

Kram på dig!! Å ha en fin måndag!

Sara sa...

Hejsan
Vilken fin blogg du har. Hittade hit från en grodmammas vardag. Flickrummet du visar är så gulligt! Tallrikshylla står på min önskelista också.
Kram Sara

C De-sign sa...

Så härligt ni har det hästen och du...och alla loppis saker och alla målarprojekt....och det glädjer mig att du OCKSÅ kan sätta dig med en bok och koppla av! Jag har också varit i stallet två dagar i rad!!!! Jag har ingen häst, men barn och barnbarn har! Ska även ut en sväng ikväll!!!
Ha en bra fortsättning på veckan!
Kramar fr C

Anonym sa...

hej! vilken fin tallrikshylla, är också på jakt efter en!! kommer bli fin vit :) Vilket fint rum matilda har, riktigt flickigt och sött. kommer bli bra med tallrikshyllan där :)

vad kul att du köpte boken, hoppas du hinner njuta av den :)
du får säga vad du tyckte om den sen :)

stor kram sara

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

såå fin barenkammare!!!

härligt att rida..själv red jag islandshästar i söndax..underbart...finns bilder i mitt föra in lägg på det!!!
Ha det så fint i vår solen!!
Kramar från en kul "prick"
♥ Millan♥