torsdag 17 april 2008

Ont i halsen!

Nu är det några dagar sen jag skrev något sist!


Jag kan börja med att berätta att jag är lycklig ägare till en tallrikshylla. Dom gick ner i pris utan att jag ens behövde säga ngt. Antar att hon tyckte att jag var sååå trevlig. ;) Hon kom ihåg mig från helgen innan.


I söndags hade vi så lite att göra på jobbet att jag passade på att flexa. Perfekt dag att göra det på. Solen sken och det var underbart väder.
Vi var ute nästan hela dagen..underbart. Vi tog en sväng ner till badplatsen där vi bor och grillade lite korv och bara mös.




Sen har jag varit lite ledig och var, givetvis, på en secondhand och hittade ett jättefult skåp som ska få flytta in i vårt badrum. Tro det eller ej men det ska få bli svart. Det skulle inte passa att ha det vitt. När jag har målat och fått det färdigt så ska ni få se vårt LILLA badrum. Tyvärr har vi inte så stort och fint som många andra här i bloggvärlden visar upp. Men det fyller sin funktion i alla fall.

Har även sytt en sängkappa till Mathildas säng. Under sängen har vi skrikrosa förvaringsbackar som verkligen behövde gömmas. Det blev iaf bättre än innan.


Är inte nöjd med hennes rum för övrigt..hittar liksom inte känslan där inne. Finns så mycket jag vill göra. Byta golv till att börja med! Tar nog snart en bild så ni får se och kanske ger mig lite råd och tips på hur jag ska göra.


I tisdag var jag och några från mitt jobb i Ullared. Vad mycket där fanns denna gången. Det varierar ju verkligen från gång till gång..men denna gången fanns det mycket fint.
Jag skulle ju inte handla så mycket utan åkte dit mest för att det var trevligt att komma hemifrån och med trevligt sällskap dessutom! Blev inte billigt alls!


Igår och idag är det jobb som gäller. Hoppas det är lugnt för jag är förkyld. Inte så dålig att jag behöver stanna hemma men jobbigt ändå eftersom man är så nära bebisarna. Får försöka hålla mig på håll och spritar mig extra mycket.


Efter ikväll ska jag vara ledig några dagar. Eftersom jag har hela huset fullt med saker som ska målas så får jag hålla mig borta från loppisställen.


Åhh..måste visa och berätta. Min arbeskamrats dotter bor inte alls långt från oss...ca 2km bort. Hon hade två bord som dom skulle göra av med och hade då hört av sin mor att jag höll på och målade och fixade möbler efter bästa förmåga för att få det mysigt här hemma. Jag var där och hämtade två bord och jag tycker verkligen om dom. Får se var jag ska kunna placera dom. Ni får bara se det ena nu för det andra står i källaren och där är en salig röra.



Nu ska jag gå ner och göra mig en kopp te och titta vad Mathilda hittar på, innan vi ska åka till stallet och göra dagssysslorna!

Ha en underbar dag!

/Nea

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad fint det blev med sängkappan i Mathildas rum. Förstår om du vill byta ut mattan. Här är en till som är förkyld, inget kul alls.
Kram

hemma bäst sa...

hej!! vad roligt att du tyckte om tavlan!! den är hemma gjord, väggordet är ifrån my first room. jag har den som länk på min sida. jätte enkelt! bara att gnugga dit. det finns förslag på olika texter, eller så kan man hitta på något eget. man får välja färg och stil själv. ha en trevlig helg! kram Jennie

Anonym sa...

Sängkappan i Mathildas rum blev jättefin - även om det finns mycket att ta tag i så var sängkappan en riktig "rumskänselhöjare", undra om det ordet finns. Borden verkar också spännande. Hoppas du kryar på dig och får en skön helg! Här har solen lyst hela dagen och SMHI spår mer sol - underbart!
Må gott,
Bella