måndag 28 april 2008

Musten gick ur mig..

Musten har helt gått ur kroppen på mig. Jag är bara trött och har inte lust till något. Egentligen har jag lust till massor med saker men ändå inte. Jobbigt!

Det har varit några, känslomässigt, jobbiga veckor som varit nu.
Min farfar dog för snart fyra veckor sen och begravningen var i fredags. Det var så mycket jobbigare än jag kunnat föreställa mig. Det var en lång dag med många olika moment. Man blir så ledsen för att man inte tagit sig mer tid att honom. Men det går inte att göra ogjort. Kan bara bry mig mer om dom som jag fortfarande kan.

Tyvärr har det hänt en annan väldigt tragisk sak som också tar upp mina tankar mycket. Ni har säkert hört att det förra veckan hände en singelolycka utanför Älmhult. Det fanns en pappa, mamma, en liten flicka och ett spädbarn med i bilen. Pappa klarade sig med lindriga, fysiska, skador. Lilla flickan med svåra bränskador över stora delar av kroppen. En mamma och en bara några veckor gammal bebis dog.

Jag och pappan är bekanta och det är inte längesen jag träffade honom och hans älskade familj! Det gör så ont!
Det är hemskt även om man inte känner dom inblandade men det blir mer verkligt!


Pga att min sambo har jobbat över och jag jobbat kvällar och varit iväg en del så har vi inte fått upp mitt numera fina badrumsskåp. Men jag lovar att ni ska få se bilder snart!


Jag har en farbror som har släktforskat en del om våran släkt. Fick en bild igår på min farfars farmor. Hon hette Jenny Olivia. Ganska kul att se en vacker gammal bild som man dessutom vet namnet på och som är släkt!


Tänkte börja en rundvisning av mitt lilla hem imorgon. Kommer börja i vårt tv-rum på bottenvåningen. I soffan där kommer jag att sitta ikväll från klockan 20.00 då "nytt läge" börjar och fram till "prison break" slutar!


Ha en bra dag och var rädda om dom ni bryr er om!

3 kommentarer:

Sara sa...

Vad tråkigt med allt som har hänt. Vi var på gravsättning i fredags. Min mans mamma dog innan jul. Det har varit jättejobbigt. Speciellt för barnen, det jag kan säga är att det hjälper att prata, prata, prata. vi pratar om farmor varje dag.
Ha det så jättebra.
Kram Sara

Grodmamman sa...

Håller med Sara! Jag känner igen dina känslor angående att man skulle tagit vara på dem mer när de levde. Min mormor är snart 88 år och jag är jätte dålig på att hälsa på henne.
Kram

Grodmamman sa...

Om du orkar och vill så har jag skickat en utmaning till dig.
Kram