lördag 12 april 2008

Fynd fynd och åter fynd!






Hej!


Tack för gulliga kommentarer. Jag blir så glad när jag ser att där finns nya kommentarer och att det faktiskt betyder att någon läser min lilla blogg. Tack så jättemycket!


Nu har jag fyndat igen! Känner mig väldigt nöjd faktiskt!

Det blev en korg som jag inte riktigt vet vad jag ska ha till. Kanske att ha kuddar och plädar i, kanske till ved eller kanske till ngt helt annat..vi får väl se! Jag kände iaf att -"den behöver jag!"



Hittade en gammal glasburk som jag har tvättmedel i. Min tvättbräda hamnade också i tvättstugan. Allt för att få lite "tvättglädje" där nere i källaren!



En ny liten kanna till Mathilda blev det också eftersom den andra har gått sönder. Tyckte att denna var liten och söt! Dessa tre sakerna kostade bara 70kr tillsammans. Billigt eller hur?!



Förra helgen var jag på ett litet ställe och hittade en tallrikshylla. Har funderat på den och tror minsann att den ska få komma i mina ägor idag! Hoppas jag kan pruta lite för jag har blivit lite snål nu när jag gjort så mycket andra billiga fynd. Hoppas bara att den finns kvar....


Ikväll är det jobb som gäller för mig. Ska vara på förlossningen och hoppas jag får hjälpa något nytt knyte till världen!

Nu ska jag ner och duka fram frukost för "gubben" är iväg och köper frallor till oss. Mums!

Ha en riktigt trevlig helg!






7 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Hej! Halkade in här via min vän i "Vägen till drömhuset". Fin sida du har, får väl säga välkommen till bloggvärlden också! :-)
Fina fynd du gör, men vet du vad jag fastnade mest för? Jo, den uderbara soffan i bakgrunden! Den vill jag ha! Bara så du vet vart du kan skicka den när du tröttnat på den ;-D

Kram

IKT i min vardag sa...

Hej igen!

Knopparna fanns i rött och svart också, lika fina allihop.

Kram

Vitt Hemma sa...

Vilka fina fynd!! Visst är det fint å ha tvättmedlet i fina burkar istället för de tråkiga papp paketen! Korgen va ju otroligt fin! Sånt hittar man alltid användning för!! :)

Kram Sofi

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Fina fynd du har gjort, tycker också det är så fint att ha tvättmedlet i glasburkar. Sådan korg har jag efter min mormor brukar använda den till tvätten när den skall hängas ut på sträcket.
Må så gott!
Helene

Grodmamman sa...

Fina saker du hittat. Är här för första gången, men återkommer gärna! Är det ok om jag länkar? Har också en dotter med samma vackra namn som din.
Kram

Anonym sa...

hejhej!! vilken fin blogg :) kul att så många nya bloggar dyker upp, massor med ny inspiration :) har också en tvättbräda i källaren som får mig att tvätta lite bätre ;) fint det blev med tvättmedelsburkarna, har mitt tvättmedel i zinkburkar från cosas. visst är det kul att fynda på loppis, jag har också det är "snålsyndromet" haha..

tack för den fina kommentaren om tapeterna, nu är den i vardagsrummet uppe, jippi!!

ja trädgården är det lite att göra med, men vi har hunnit en del av det mest basic, så nu ska jag förkovra mig i det jag vill ha i rabatterna och vart rabatterna ska vara.. sånt är mer kul än att kalka gräset, haha..


klart du får länka..ska uppdatera min blogglista de kommande dagarna, så då kommer du med på min sida :)

Jobbarr du som sjuksköterska eller barnmorska?? Nyfiken i en strut haha..

stor kram från mig!!

C De-sign sa...

Fina loppisfynd, den stora korgen kommer du ha glädje av , jag har en!!!! Tvättbrädan vet jag inte om jag slängt...oj, ibland gör man "dumma" saker....... man man ska inte älta... Det måste vara en fantastiskt jobb du har, men mycket krävande! ( jag är lärare...också krävande, men givande!!!) Det är ju så när man jobbar med månniskor! Nu ska jag vila så jag orkar med morgondagen! Ha en bra start på veckan!
Kram fr C