måndag 5 maj 2008

Lugn och ro??

Hej!

Vilken helg det varit. Ända från Valborg och fortfarande...har det varit bra väder. Man blir så lycklig.


Jag var på loppis i torsdags och fyndade lite saker. Det kunde blivit mycket mer om det inte varit för att man var tvungen att ta sina saker med sig direkt. Dom satte inga lappar på det man hade köpt utan det var bara att få ut det i bilen direkt. Och jag som inte hade något släp med mig..

Jag är väldigt nöjd i alla fall. Hela kalaset kostade mig 180kr och då kostade "frakten" ut till bilen 20kr. Dom hade fyrhjulingar och släp så att dom körde ut sakerna till bilen.


Det blev:

Ett pelarbord 15kr

Piedestalen 10kr

Docksäng 20kr

Lampfötter 10kr st

Tavla 10kr

Påsklilja 15kr

Liten bricka 2kr
Glasburk 5kr



Jag köpte en skänk(50kr) också som inte är med på bilden. Den kommer senare. Ska måla och byta knoppar på den. Två glasskålar(2*5) som jag köpte är inte heller med på bild och det låg vid fototillfället en duk och ett örngott(5kr för båda)i tvättmaskinen.

Visst är sängen fin!?? Det blev kärlek vid första ögonkastet! Den ska också få färg på sig och blir om möjligt ännu sötare!



Igår åkte jag och Mathilda till min mamma i torpet. Hon har ett helt underbart torp utanför Onslunda.
Vi var först på en loppis men inte någon av oss hittade något speciellt. Jag köpte bara en tallrikshylla till min vän som har bloggen "mammas russin". Hoppas hon tycker om den!
Mamma hittade en söt stol och två gamla mormorsstänger. Sen var vi nöjda och körde hem och satte oss i solen och mös istället!

Tog lite bilder. Hade bara mobilen med så kvaliten är inte den bästa.
Titta och njut!










Där är ett sånt lugn...till jag och Mathilda kommer! Sen är det definitivt slut med det. Mathilda älskar sin mormor. Tyvärr bor vi ju en bit ifrån varandra, eftersom hon bor i Lomma till vardags, så vi träffas inte så ofta. Detta innebär att lilla M vill ha massor av uppmärksamhet och ska visa, berätta och leka HELA tiden! När vi har träffats så är alla helt slut.
Det var mysigt i alla fall!
Nu kurrar magen så det är väl dags att få i sig frukosten så man orkar med en ny dag!

Ha det bäst!
//nea

8 kommentarer:

Vitt Hemma sa...

Så mycket fint du fyndat och till ingen peng alls... Det kallas riktiga FYND! *fniss* Sängen är ju ur gullig!!

Å ett så sött torp!

Ha det gott! Kram!

Anonym sa...

Hoho vilken underbar grön liten säng...*sneglar avis* och gud så mysigt där din mamma bor. Man nästan känner lugnet i sig..

MammasRussin sa...

Om jag glömde säga innan idag...TUSEN tack för loppisfyndet o dojjorna o märkena! Du är för snäll :-) Jag diggar dina fynd, jag vet ju hur bra de är live he he. Torpet är bland det sötaste jag sett, kan man få hyra in sig?! Ha det bäst, kram M

drömmen om vitt sa...

Vilka superfina fynd och vilket ställe, där skulle jag kunna bo.
Ha det så gott.
Lotta:)

Vitt Hemma sa...

Stolen har jag köpt på Jysk, halva priset 2 sommrar sen... Ångrar än idag att jag inte köpte 2, 250 kr fick jag betala...

Kra!

Grodmamman sa...

Vilka fynd du gjort! Docksängen kommer att bli jätte söt! Härliga bilder från stugan också.
Kram

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Tack för hälsningen, vad roligt att du skall på bröllop du hittar säkert något fint att ha på dig!
Vad mycket fina saker du hittade på loppisen och vilket underbart torp din mamma har ser så rogivande ut där.
Må så gott!
Kram Helene

MammasRussin sa...

Tjohoo, loppis i Näsum den 7 juni! Missa inte! Hörs snart!