tisdag 29 april 2008

Fint golv men väggarna..

Hej hej!

Var det någon mer än jag som tittade på nytt läge igår?
Vilket fint hus dom hade köpt! Jag som bor i ett mindre attraktivt område i Sverige är helt chockad över priserna. (Vi skulle få många hus i vår prisklass för den summan. Men sen bor ju inte vi i en vacker 20-tals villa heller!)
Visst fick dom fint efter renoveringen!? Kul att inredaren bevarade och återställde till den ursprungliga stilen.
Gillade matrummet, det blev tjusigt. Golvet i köket tyckte jag också väldigt mycket om..men väggarna i köket!!!!??? Varför just lime/neongröna? Allt annat var så fint. När jag såg väggarna höll jag på att sätta mitt te i halsen.
Huvudsaken är ju att dom som ska bo där gillar det...

Lovade igår att jag skulle lägga ut lite bilder från mitt hem. Här kommer en bild på vårt tv-rum/allrum på bottenvåningen.
Detta rummet är ett riktigt passagerum. Bara dörrar överallt. Fyra dörrar är där totalt. Två sovrum, köket och hallen. Jag står i dörröppningen från hallen och tar denna bilden. När det inte är så stökigt i dom andra rummen ska ni få fler bilder från andra håll.



Ni får en bild till..som egentligen inte visar mer av vårt hem än diskbänken och våra städprylar. När dom grävde våra elledningar så var dom ju inne på tomten oxå. Mathilda var helt nyvaken när hon fick syn på grävaren. Hon stod på den diskbänken och i fönstren hela förmiddagen och verkligen stirrade på allt dom gjorde. Bra att ha en kontrollant hemma!

Jag har fått en utmaning från "en grodmammas vardag" som jag givetvis antar!


Lovar du att vara ärlig? Jo men visst!
Du heter: Linnea
Smeknamn: Nea, Linne
Låt just nu: Ingen låt..lyssnar på Nalle Puh som Mathilda tittar på.
Om du röker: Slutade när jag blev gravid och har inte tagit ett bloss sen!
Beroende av: Godis
Vad tror folk om dig? Vet inte riktigt. Får undersöka det under dagen!
Stämmer det? Det dom tror stämmer säkert.
Vad får du oftast dina komplimanger från? Från vänner och familj.
Brukar du skratta för dig själv? Ehh..JA!
Vad står det i ditt senaste inkomna SMS? "Kan du skicka bilderna på Mathilda. Vill uppdatera min bakgrundsbild!"
Vilken är din favoritmålning? Alla Mathildas "målningar" är väldigt fina..så det får bli dom!
Vart bor du? Utanför Bromölla.
Trivs du där? Trivs i huset men inte med kommunen i sig. Är hitflyttad och känner mig ganska ensam.
Vad har du för mobiloperatör? Telenor
Är du allergisk mot något? Pencillin, falskhet och elakheter
Har du haft sex idag? Nej
Nästa mål i ditt liv? Oj..det var svårt. Finns massor.
Hur svarar du i din mobil? Med mitt namn.
Vem ringde du senast idag? Har inte ringt någon idag. Igår var det min älskade vän Anna.
Vad sa den du pratade senast med i telefon? Att det skulle bli trevligt att komma hit och äta middag med oss på lördag!
Antal sömntimmar i natt? 7½. Men inte i sträck. Var uppe med M och gjorde välling mitt i natten.
Sov du ensam? Nä, Sambo, en dotter och två katter. M kommer alltid in någon gång under natten
Tycker du om din pappa? Det är väl klart att jag gör!
Brukar du komma i tid? Till jobbet..ja! Annars kan det vara lite värre. Inte mycket men ngn minut sådär. Retligt!
När mår du bra? När jag har nära och kära runt mig och när jag är ute med min häst i lugn och ro!
När blev du fotad senast?Blir fotograferad ganska ofta på jobbet men nu tror jag det var på begravningen i fredags som jag kom med på ngn bild.
Vanligaste färger på dina kläder? Svart, vitt, grönt och jeans på fritiden. På jobbet-Blå eller vita.
Vad tycker du om fötter? Njaae..tycker inte att dom är äckliga direkt men absolut INTE ngn favoritkroppsdel.
Är du smart? Vilken dum fråga! ;)
Vem/vilka saknar du just nu? Min mamma. Vi träffas för sällan!
Favoritdryck på morgonen? Vatten.
Är du blyg? Ibland
Sysslar du med någon sport? Jag springer...efter Mathilda och så har jag min häst, om det räknas som sport!?
Vill du hellre ha mail än brev? Nä. Brev är ju bara så kul att få! Händer inte så ofta längre. :(
Tror du på kärleken i första ögonkastet? Jo men visst!
Har du spytt offentligt? Var man tvungen att svara ärligt på alla frågorna??
Vem/vilka har betytt mest i ditt liv? Min mamma! Sen givetvis min övriga familj.
Är du nöjd med ditt liv? Ja, i det stora hela.
Om inte, vad vill du ändra på? Skulle vilja komma ut och roa mig och träffa folk mer.
Är du bortskämd? Det tycker jag inte.
Tycker du denna utmaning är meningslös? Meningslös..vet inte. Lite jobbig bara!

Skickar denna vidare till:


Idag tänkte jag att jag skulle försöka måla ett pottskåp som jag har haft i många år men aldrig gjort iordning. Nu är den babyblå plastfärgen borta och det ska få stå i vårt "gästrum" när det är färdig målat!



Sen kommer det bli mycket vila för jag ska jobba natt.

Ha d gott!

Kram kram

6 kommentarer:

Helene på Rörvik sa...

Hej! Tusen tack för den fina kommentaren. Roligt att se bilder från ditt hem :) De måste ju vara roligt att kika på en grävmaskin se vad som händer :) Vilket fint skåp du har. Kram Helene

Grodmamman sa...

Snabbt jobbat! Den tog lite tid, men det var kul att läsa! Kul att se hur ni har det. Vi har också ett sådant rum med bara en massa dörrar. Där står vår dator.
Kram

MammasRussin sa...

Hej hej, nu har jag åxå hamnat i bloggträsket. Kul att läsa din utmaning he he Lycka till med pottskåpet :-) /Martina

Sara sa...

Har precis kämpat med den utmaningen. Kul att läsa dina svar!
Kram Sara

MammasRussin sa...

Jag igen....Jag länkar till dig för du inspirerar mig :-) Hoppas det är ok?!

MammasRussin sa...

He he trevlig vet jag inte om min blogg är. Men det är ganska kul :-)
YES loppis imorn! Hörs sen idag, o barnvakt MÅSTE du fixa!!