fredag 4 april 2008

Hej hej!

Nu har jag varit ledig i två dagar och det har varit helt underbart. Vädret har varit bra och jag och Mathilda har hunnit med lagom mycket!

I förrgår var vi på en secondhand och hittade två krukor och två kryddkvarnar. Krukorna var vackert (not) ockragula så dom har fått lite ny vit färg. Den ena står på mitt serveringsbord med en plättar på tråd. Den andra är mindre och tänkt till Mathildas rum.




Kryddkvarnarna var så små och söta att dom passade bra till Mathildas spis. Dom är röda och tanken har slagit mig att måla dom vita men...hon har ju en röd spis så då får dom ha kvar sin färg.




Igår körde vi till Sölvesborg för att handla blommor, tyg och te. Vi hade även lite bröd med oss så att vi kunde mata ankorna vid slottet.

Så långt var allt frid och fröjd. Till första inköpet skulle göras. Jag hade kört ifrån mitt kort så jag kunde dåligt betala för mig..typiskt.

Vi matade ankorna och gick en liten runda och sen bar det hemåt. När M hade sovit middag körde vi tillbaka igen och fick handlat nästan allt vi skulle. Jag kunde nämnligen inte bestämma mig för om jag skulle ha blekrosa eller vita mårbacka. Och hur många ska jag ha? Två eller tre? Skulle vilja kalla detta för ett I-lands problem.

Har flyttat runt blommorna jag har nu och men kan ändå inte bestämma mig...jobbigt!

Tror iaf att det blir vita blommor eftersom det kan vara snyggt till mina mörka möbler. Vill ju inte heller blanda in för mycket färg till vårt "snygga" golv.

Tyg till stolen, som jag skrivit om i ett tidigare inlägg, har jag köpt men har inte klätt stolen färdigt för häftapparaten och jag kommer inte överens. Visar den en annan dag!

Nu ska jag dricka upp mitt te och sen hoppa i duschen. I kväll är det jobb på BB som gäller. Om jag är snabb så hinner jag kanske en sväng inom Åhlens också...

I helgen är det hem&villa mässa i kristianstad och dit ska vi! Perfekt när man har en sambo som får gratisbiljetter till oss från företaget han jobbar på! Me like!

Ha en toppen fredag!

Kram Nea

4 kommentarer:

Pikiteniang Swefil sa...

Dem 2 pepparkvarna passar ju perfek till din söta dotterns spis.

Hon är så gullig att min dotter skrek när hon ser henne. ÅHH, vad gullig, vill ha en sån dotter *fniss

Hoppas du kommer förbi ngn gång hos mig.

Ha en skön och trevlig helg,
//chie
http://richiesliv.blogg.se

Anonym sa...

Hejsan Nea!
Är nyfiken, var det mycket besökare på Hem&Villa Mässan? Tyckte du det var bra utställare? Jag tycker det är så olika år till år. Företaget där jag arbetade förut brukade ställa ut på alla Hem&Villa men det var väldigt olika utbud år från år.
Vad typiskt att glömma plånboken - har hänt mig med...många gånger...
Men på det sättet blev det ju två utflykter, inget ont som inte har något gott med sig brukar man ju säga. Skall bli spännande att få se din omklädda stol!
Kram,
Bella

C De-sign sa...

Fin kruka och kul för Mathilda att få kryddkvarnar! Hoppas att du får en bra start på den nya veckan!
Kram fr C

Millas hem sa...

Hej!
Har varit här och kikat!
Gillar dina bilder på korgstolarna ser så härligt ut att sitta där och njuta av vårvädret.
Mässa i Kristianstad, det lät ju mysigt, har nära dit men visste inte ens om den!
Kram Camilla