onsdag 9 april 2008

Kortslutning på telekabel!

Hej hej!
Nu var det flera dagar sen jag skrev (igen!)!
Det är så fantastiskt att elbolaget vi har håller på att gräva ner våra elledningar. Det grävs överallt här. Men jag är övertygad om att det kommer att bli bra när dom är färdiga!

Tyvärr råkade dom komma åt vår telekabel så vi har varit utan telefon och internet i två dagar. Det är ju absolut inte hela världen. Tänker på dom som var utan telefon hur länge som helst efter stormen Gudrun. Men man är ju vanemänniska och när man har planderat och fotograferat för att kunna lägga ut lite här på bloggen så blir det helt fel!
Men nu är jag tillbaka!

Stolen är äntligen klädd. Men det blev nästan lite för sött. Egentligen var det inte ett sånt här tyg jag hade tänkt från början. Vintertid ska den ha fuskfårskinn men på sommaren vill jag ha ngt "lättare". Men detta får duga så länge. Tycker i alla fall väldigt mycket om tyget.
Mina korgstolar ska få dynor av det också!

Det kommer en före och en efter bild!




I lördags var jag på loppis och hittade lite saker.
Det blev en tvättbräda, två ljusstakar, ett kokboksställ och två gamla ramar. Totalt gick kalaset på 90kr. Känner mig nöjd. Nu funderar jag på om jag ska måla ljusstakarna eller om dom ska få ha kvar sin färg. Tycker faktiskt om dom som dom är men passar kanske inte in sådär jättebra. Vad tycker ni?



Var på Hus&Hem mässa i söndags och det var trevligt. Köpte lite blommor, bla en änglatrumpet. Är det någon som har ngt lyckat "recept" på hur man får dom fina?
Den jag köpte kommer, förhoppningsvis, att få vita dubbla blommor. Fin fint!


Idag har det planterats penseér och när jag var ute så passade jag på att klippa några kvistar från vårt plommonträd/buske som blommar för fullt!



Nu ska jag gå ner och väcka min lilla dotter som sover middag.
Finns inget mysigare än att få "snusa" på en nyvaken liten unge!


Ha en toppendag!!


Kram Nea.

6 kommentarer:

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Tack för fina ord i min blogg!
Nej det är inte svårt att brodera, jag håller mig till enkla stygn. Tycker att du skall testa, det finns säkert någon bok du kan låna där det finns beskrivningar.
Fin blogg du har! på återseende!Ha det så bra!
Helene

Vitt Hemma sa...

Heej!!!
Kul att du hittat till mig! Länka på bara! Bli bara glá!
Du vilken fin kopp du har, Den rosa du fyndat! Här kommer det att kikas in igen...

Kram på dig!

Vitt Hemma sa...

...jag igen! Länkade dig! Så då é vi kvitt :)

In my house sa...

Hallu tjejen!!!
Va snäll du är,,, du gjorde mig såå glad!!! Tack!!!
Och så hittade ju jag till dig...

Guuuud,,vilket fint kokboksställ,,å sånt hade jag velat ha... Jag har 2 såna gamla tvättbrädor,gillar dom jättemycket,,,fast mina står i köksfönstret som fungerar som insynsskydd.... Om och när våran tvättstuga blir iordning gjord så är de ju jättefint ha där...
Vad ska du göra med ditt!!!
Väntar med spänning *kanske kommer bild* hi....
Tack igen för titten/ Ska kolla hela din blogg nån dag,,är bara här en snabbis (måste ju passa min lille nyoperarade vovve)

Kram kram josse

drömmen om vitt sa...

Hej hopp!
Roligt att hitta hit.
Vilka mysiga fynd du gjort, vi ska på loppis imorgon hoppas på tur.
Trevlig helg
Lotta:)

C De-sign sa...

Vilka loppisfynd... såååå billigt! Jag blev helt "förälskad" i kokboksstället!!! Jag tycker att du ska måla ljusstakarna, men man ska "tänka" sig för.... fundera lite till, sen vet du nog! Så sommarfin stolen blev!!! ÖNSKAR DIG EN SKÖN HELG! Kram fr C