måndag 14 september 2009

Varför ha bil??

Det undrar jag ibland.
"Ibland" är idag!
g
I lördags hörde jag att bilen lät lite konstigt. Konstaterade att det nog var ett litet (!) hål på avgasröret. Det lät lite mer på vägen hem från stallet. Ytterligare lite mer igår. Tyckte att der var lite konstigt att det liksom lät mer och mer på så kort tid. Och idag så hörde jag ett klonk när jag körde på kullerstenarna i sölvesborg!

Jag "tvärnitade" och hoppade ur bilen och jo..mkt riktigt. Avgasröret helt av och skulle jag fortsätta köra skulle det nog antingen trasa sönder resten av röret, "hela" bilen eller bli tvärstopp! *
Jippiiieee...my lucky day!
g
Efter samtal till Mange och vårt samarbete är iaf röret uppbundet så jag kunde köra hem.
Fy vad det låter. RaggarNea is on the road! :/
Varför ska reservdelar kosta så mkt?? Jag skulle hellre köpa nya kläder än ett avgasrör just nu! :(
Nu har jag fått gnälla av mig lite och det känns förbaskat skönt! :)
g
Trots biltrassel så har jag hunnit pyssla lite!
Jag har textat lite på små söta stenar!
Superfina att lägga i blomman, till dukningen med namn eller bara dekoration!
Me like! :)



Stenarna är ca 5*4 cm stora.

Vill man köpa med egenbestämmd text går det bra dom kostar 10kr styck!

Nu blir det vila innan nattjobb. Hoppas hinna kika runt till er lite senare! Tack för att ni kikar in här och lämnar söta kommentarer!

kramar!

7 kommentarer:

Cecilia sa...

Så fina!! Men vad har du för speciell penna?

Grodmamman sa...

Såå tråkigt med bilreparationer!
Söta stenar du har gjort också.
Kram

Marits vita skrin sa...

hej på dig.

Först till din fråga:
vet du, golvet är faktiskt ett klick golv från Alloc som vi lagt in. Färgen heter "vit såpad" Jag är faktiskt väldigt nöjd med detta laminat golv som inte alls känns så plastigt som andra gör.

Jobbar du som barnmorska? Vilket underbart jobb. Det har jag tycket ända sen jag födde min första son. Vilket insats ni gör, och vad häftigt det är att föda barn....

Nu ska jag kika in din fina blogg lite mer.

Kram på dig
Marit

MammasRussin sa...

Jäkla bilskrälle?! Kan se RaggarNea framför mig :-D Så söta stenar!
Ha en bra vecka!

KRAMIS

Dicksonska våningen sa...

Hej hej!

Jag har också varit med om avgasrörsproblem. Ibland har det bara låtit mycket om bilen och vi har hunnit laga innan röret trillat av. Men jag har också tappat ett... Inte roligt! Förstår dig helt och hållet!

Jättesöta stenar!

Kram Annika

Vitt o Vältummat sa...

Tråkigt med bilar som krånglar. Fina textade stenar!
Kram/åsa

Jessica sa...

Hoppas bilen är lagad nu (och att du inte blev ruinerad).
Vad fint du gjort med text på stenarna!

Ha en riktigt skön helg,
kram
Jessica