tisdag 8 september 2009

Nu skulle jag nog vilja ha lite tips och hjälp!


Vår trappa har vi ju målat och betsat.
Väggarna kommer att fortsätta vara vita. Vi har trappräcken till denna trappa men som finns nere i källaren just nu.
*
Min fråga är vad ni tycker att vi ska göra med dom???
Idag är dom svarta men jag tror inte att det blir så fint. Hade funderingar på att slipa dom och sen betsa i samma färg som trappan..men huga vilket jobb det kommer bli!
Vitt blir nog inte fint till dom vita väggarna...eller? Kanske måla dom bruna eller ska jag ha dom kvar i svart????
Hjälp mig lite! :)
Den härligt(?) fina furuspaljen ska kläs med vitmålad pärlspont och facken där vi har korgarna ska förmodligen målas vita. Har funderat på att försöka sätt ngn "dörr" för där, men vi får se!
Givetvis ska det inte ligga en massa skor där men det blev så när vi fixade med trappan. Har en annan lösning för skorna men det återkommer jag till senare!
*
Idag vill jag även tipsa om en trevlig lotion eller bodybutter som det egentligen är!


Den luktar ljuvligt! Den finns bla på Rusta och Coop. Men föredrar att köpa den på Rusta för 69kr som är mycket billigare än på Coop!
*
Nu väntar lite frukost!
Kram på er!

13 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag hade nog försökt att få dem så lika trappstegen som möjligt, även om det innebar en massa jobb. Vi har eksteg i vår trapp och sedan ledstång i ek och vi är jätte nöjda med det. Själva räcket är vitt.
Ser fram emot att se hur du har löst skofrågan. Jag är tokig på alla skor vi har i hallen!:)
Kram

Annika sa...

Gillar din trappa.... ska sparas i "arkivet" inför vår trapprenovering.... skulle nog ha räcket mörkbrunt.... man kan ju måla o sen lasera för att få lite "liv" i ytan.... förvaringen var ju kanon o att få undan skorna... vem behöver inte det.... har fixat till dotras klädhängare idag för alla jackor låg på skorna... de blir ju längre o längre..:) men din hall ser väldigt ordningssam ut..... Kram Annika

In my house sa...

Neeeeeeeeeeeeeeeeeääääää, Nea, jag sitter här klistrad,,, inge mail.... Snart ska jag slita mig,,, och åka å handla lite mat,,, dock inte fisk pinnar *fniss* Lille Snuffe är nog inte hemma den kvällen,,,, han är hos,,, hans farmor och farfar på kvällarna, så att vi får köra till Butiken i lugn å ro,,,, Men Eas får du träffa =)
Faaaaaaaan, vill ha mail nu, så att jag kan bli lugn,,,, allt är städat å klart, skönt nu när kvällen kommer att sitta i ett fräscht hus =)
Idol börjar ikväll =)
Blir väl några rundor till Butiken oxå...... Hör av mig när han ha mailat, om han mailar ;)
Kram kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Så fin trappan blev!!!! Tja, vet inte, kanske ni skulle skippa räcket helt och sätta upp grova rep alá fartyg? Skulle passa den mörka trappen och korgarna där... Mmm, ja den luktar ljuvligt, tur det finns billigare på Rusta!

Mari, fd Guldkant på Livet

Cecilia sa...

Hej!
Jag hade försökt göra vid trappräckene. Jag tror svart skär sig lite till trappstegen. Om du tycker det blir alldeles för mycket jobb med att betsa dem så hade jag målat dem vita. Eller som tjejen ovan skriver, köpt ett grovt rep.

Josse sa...

Hallo... Pratade med honom igår..... Hanhar möte med dom andra vid 8 nu,,, sen ska han höra av sig,,,, och om jag får, så kommer han hit.....
Eas tror att dom är olika långa, men många är över 4meter....



Hör av mig senare idag, å säger hur det gick =)

josse sa...

Hallo... du,,, Eas säger nu, att han ska ner med lastbilden på Lördag till Mörrum, vi kan ju ta med oss brädorna då????? Eller??? eller hmmm, jobbade du då?

Kram

Lina sa...

Hej! Hittade hit via Cecilias blogg idag... vet inte om du minns mig ens... jobbade som vik på fl/bb förra sommaren o denna sommaren födde jag barn =P Läser m Cecilia iaf, eller gjorde är ju ledig nu. Måste instämma med övriga ovanför att de hade ju varit finast o få räcket i samma färg som trappstegen... eller måla dem i en snarlik färg kanske?! Svart blir nog för hårt o vitt försvinner liksom in i väggen...

Till sist måste jag säga att du har en jättefin blogg!! Ska läsa lite till här nu...

/Lina

chokladblomma sa...

Ja, så likt trappstegen som möjligt skulle nog bli snyggast, men kanske också svårast!!
Japp, jag lever fortfarande! Gullig du är som tänkte på mig lite!!;) Jag är, som tur (?) är, väldigt bra på att "skaka av" mig problem.Det räddar mig ofta!
Ha det gott!
Kram

Hanna sa...

Så fint du får i din trappa.
Hanna

promenader på landet sa...

Jag skulle nog försöka få räcket så likt stegen som möjligt sedan kan man också avväga om det behövs räcke? Kanske går bra ändå? Beror ju på om den känns brant och om bi har små barn. Det var lite tips i alla fall! Lycka till med din vackra trapp! Kram Maria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

HALLOJS ☻
så fin trapen blir!!!
Har med vitt med eksteg!;;

Trevlig helg ♥ Kram Millan

EN INREDOHOLIC sa...

Jag hade målat dem i samma färg som väggen Vitt då... så att de smälter in.

Vad kul med leveransen, vad har du köpt! Ja hon verkar vara en riktigt go tös den där tjejen!!

Nej nu ska jag hoppa in i duschen och snart iväg. Kram på dig goa du!

Jannice