torsdag 3 september 2009

Idétorka när det gäller middag?

Jag tycker att det allt som oftast lagas samma mat här hemma.
Köttfärssås, korvstroganoff, kycklingfile tillagat på samma vis osv osv!
*
För några månader sedan blev jag tipsad om en matblogg.
Den är verklige helt fantastisk med massor av godheter som är lätta att laga och med grönsaker i det mesta!
Så är det fler än jag som behöver lite inspiration ibland så kika in hos Åsa med bloggen EnSidaMedMat!
*
Föresten så kan jag glatt medela att jag mot alla odds hittade mitt lilla örhänge!
Lite tillknycklat men det har guldsmeden rättat till idag! *Lycka*!
*
Nu ska jag kika runt lite hos er andra för det var längesen!
Kram på er!

6 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej och vilken tur att du hittade örhänget! Jag har också en matblogg som jag följer den heter Hallon och blåbär och har många bra recept på vardagsmat! Ha det så bra kram från Maria

Cecilia sa...

Vilken lättnad det är när man hittar kära ägodelar som spårlöst fått fötter...! Var låg det?

Du, det är samma problem här hemma. Så jag ska genast kolla in den bloggen o tack för tipset!

K sa...

Jamen eller huuur? vardagsmat e ju sååååå trååååkigt ! Tacka vettja när d är fest, då kan d ju t.o.m va KUL att laga mat ;D
JAG städar till o me hellre än lagar mat, såå illa är det!

Önskar dej en härlig helg å tack för att du tittar in hos mej, blir lika gla varje gång för att du orkat skriva kommentar!
Kraaaam/K

Jessica sa...

Vilken tur att du hittade örhänget!

Visst är det trist med vardagsmaten, känner igen det där att det ofta lagas samma mat om och om igen.
Här blev det pizza ikväll...

Fin blus/tunika/topp du köpt - superfin.

Ha en skön helg!
Kram
Jessica

Dicksonska våningen sa...

Måste kolla in den matbloggen. Här är det köttfärssås med spaghetti en gång i veckan...

Vårt badrum känns verkligen lyxigt. Resten av källaren som man måste gå igenom innan man kommer dit känns dock inte lika lyxig :) Men det ska vi snart råda bot på. Det blir denna vinterns stora utmaning!

Kram Annika

Anonym sa...

men vart har du tagit vätgen!? saknar dina mysiga inlägg!