måndag 21 september 2009

En textad bräda och ett brädgolv!

Min Magnus fyller år idag. Därför hade vi hans föräldrar på middag här igår.
Tack vare Josse så ska vi lägga nytt golv i vårt kök!
Jiiippppiiiiieeeee!!!!! :)
g

Så igår mellan "sittningarna" (ha ha..) blev nyfikenheten på vad som egentligen finns under detta äckligt gröna golv.
Fram åkte stämjärn och kofot och en lite bit golv förflyttades till gräsmattan utanför!



Ett tjusigt, obehandlat brädgolv minsann! :)


Nu vet vi ju inte hur resten ser ut för vårt kök har tidigare varit två rum.
Nu hoppas jag att vi hinner slita ut hela golvet och börjar lägga det nya..om det behövs..till helgen! :)
Längtar!!
d
Jag pysslar ju för fullt här hemma och det är så otroligt kul!
Idag föddes det en "fårbräda"!
Jag gillar den så mycket!
g

Önskar ni att beställa så mejlar ni mig!
Fårbrädan kostar 175kr.

hNu ska jag och Mathilda köra till Sölvesborg och fixa lite saker!

Kram på er!

7 kommentarer:

Cecilia sa...

Vilket vackert trägolv!! Om hela golvet ser ut så, hade jag aldrig lagt nytt ovanpå!!!

Jättefin fårtavla, dom kommer gå som smort på söndag, annars är folket töntiga! Själv bara flyttar jag allt det framför mig. Men jag måste snart packa allt jag ska sälja och prismärka lite så folk slipper fråga om allt.
Grattis till Mange idag! Nästa år fyller de jämnt..

Grodmamman sa...

Grattis till maken!
Håller tummarna för att golvet är lika fint över allt i köket!
Jätte fin fårtavla också!:)
Kram

kim sa...

är jättesugen på att beställa den fina lammtavlan till mitt brorsbarn i doppresent men vill veta först vad du tar för dom?

In my house sa...

Heeeeeeeeej....... Åååååå golvet är ju skitfint!!!!!
Ni får lägga golvet nån annanstans =)

Brädan är jättefin,,,,, jag kanske skulle sålt såna i butiken *hmmmm* =)
Du kanske får sitta å massproducera =)
Kläderna va toppen,,,,, jätte härliga höstisar,,,, mycket som passar Nea!!!!! =) När jag öppnar! så behöver jag hjälp dom 3-4 första dagarna "tror jag" om jag inte får ihop folk, så kanske lilla Nea kan =)


Ikväll ska vi på Bokföringskurs hos banken,,, grrrr! usch va tråkigt =)



Ha de bäst kram j

Designe sa...

Åh va golvet ser fint ut!..och så himla fin bräda! Gör den den själv alltså? Superfin! Kram :)

Jenny sa...

Hej Nea!
Vilket fint trägolv det dolde sig därunder! Hoppas hela är i fint skick så kanske ni kan behålla det istället för att lägga nytt??

Himla fin bräda du gjort!!

Kul att du vill vara med i min tävling,

Ha en bra dag,

Kram Jenny

Vitt o Vältummat sa...

Gud så fint trägolv ni hittade! Hoppas att hela golver är lika fint. Helt fantastiskt!
Kram
Åsa