söndag 27 september 2009

Nu så....!

Äntligen äntligen äntligen!!!! :)
Igår drogs det gröna monstret upp! :)


Lite blodvite får man räkna med!

Gick golvet att spara då??




Nä..vi tyckte inte det. Där den gamla väggen har gått har det lagats med både "puts" och spånskivor.
Men vi kunde konstatera att det faktiskt har stått en eldstad i alla rummen här! Synd att det inte gör det längre.
gh
Jag smet från arbetet och körde iväg på en lite annorlunda loppis nämnligen hästloppis. Praktiskt att köra hemifrån och dessutom köpa hästprylar billigt!
h
När jag kom hem såg det ut så här!

Körde till stallet och när jag kom hem hade dom kommit ytterligare en bit!
Men efter pizza och prat blev det inte så mkt mer gjort!



<

8 kommentarer:

Annika sa...

Jisses vad det gick undan då....:) vad härligt med nya golv.... kanske får jag nytt i min hall i vinter..... ja välj nu ett praktiskt alternativ så inte det bara blir en massa jobb med det nya golvet.... du ska ju kunna njuuuuta också... inte bara skura....:) Kram Annika

Grodmamman sa...

Vad snyggt det blev!
Här har vi furugolv och de har gulnat, inte snyggt, men men just nu orkar vi inte göra något åt det. Dessutom tror jag att jag stör mig mer än maken!:)
Kram

Vitt o Vältummat sa...

Synd att gamla golvet inte gick att spara. Såg ju så lovande ut på första bilden. Men det blir säkert bra så här också.
Kram
Åsa

Jessica sa...

Hej, fint golv ni får! Å fort går det!
Vita golv är så fint, men här hemma ligger det mattlackad ekparkett,inte så tokigt det heller.

Må gott
kram
Jessica

Cecilia sa...

Hej Nea!
Vill först tacka dig för att jag fick chansen att ge handukarna en sista gång i onsdags:) kändes skönt. Sen letade jag efter dig på akuten fred, lördag men du dök ju inte upp, skrämde jag dig
(fniss)! Super fint golv ni får. Äntligen blir du fri från ditt gröna golv ångest:) Ha det bra och hoppas vi stöter på varandra snart igen. Kram kram!

Cecilia sa...

Haha trodde först jag redan kommenterat men insåg väldigt snabbt att det var en annan Cecilia:-)
Skööönt att bli av med monstret! Finfint golv:-)

Jag tycker du ska sälja dina brädor o ljusstakar på tradera! Folket på loppisen igår var INTE ute efter nåt snyggt och nytt tyvärr, det märktes. Maila lite bilder så kan jag göra reklam i min blogg!

charm design sa...

Hei:)
Tusen takk for din kjempe søte komentar på bloggen min.
Gulvet våres ble slipet og lakkert for 7 år siden.Vi har det opprinnelige gulvet fra husets byggeår.Husker ikke helt hva som ble brukt,vi hadde en veldig dyktig kar som laget lakken til oss.Den er litt hvit lasert.

MammasRussin sa...

Äääntligen! Som du längtat efter nytt golv! Ser hur bra ut som helst! Ska bli kul att se det färdigt sen!
KRAMIS