torsdag 29 maj 2008

Inte stylat och inte piffat!

Hej hej!
Har ju sagt att jag ska visa mitt kök. Tog tjuren vid hornen idag och tog några bilder.
Ni andra är så duktiga på att styla och piffa..det är inte jag!
Här kommer lite bilder.











Visst är det snyggt med samma handtag på luckorna i hela köket!? ;)

Och för er som ser och undrar varför vi har handtagen på "fel" håll på kyl och frys, så är det för att det inte går att öppna frysen för fönsterkarmen annars.
När vi flyttade in så fanns det bara en kyl i köket. Vi hade frys i källaren som sjöng på sista valsen.
Det ända stället som det fungerade att sätta både kyl och frys på, var framför en av dörrarna i köket (som leder till hallen). Givetvis kommer man till hallen genom andra rum!
Så med lite våld och en sågad list så fick jag som jag ville. Kyl och frys bredvid varandra..i köket!
Har blivit så hemmablind nu att jag inte ser det längre!

Under vårt "vackra" golv finns det ett brädgolv som jag vill ta fram..tror att det skulle göra mycket för köket!

Nu ska jag busa lite med min lilla unge. Får passa på eftersom det är kvällsjobb idag oxå!

Ha en bra dag!
//Nea
ps.väggarna är inte så rosa och mörka som det ser ut på någon av bilderna. Det är en beige/ljus sand färg!

11 kommentarer:

Designe sa...

Hej! Så fint du har! Det blir ju superfint att ta fram det gamla trägolvet!..Det skulle jag oxå vilja ha, vi har parkett just nu.
Såg din dotters rum och så gulligt med den lilla träsoffan där i hörnet och "tallrikshyllan".
Kul att du kikade in hos mig så jag hittade hit! :)Kram

Sara sa...

Hejsan
Vilket stort och härligt kök ni har. Jag tycker att du piffat snyggt. Jättesöta detaljer, gillar hjärtat på gardinstången.
Kram Sara

Annika sa...

Tycker nog att Du har ett jättefint kök ja ... Ser supermysigt ut.. Visst är det härligt med stora ytor, Särskilt om man har barn... :-) Kram Annika

Anonym sa...

Vi ser ju visst att du kan piffa och styla, det bevisar ju bilderna!!!

Anonym sa...

Oj - har du så himla fint utan att styla eller piffa? Önskar jag kunde säga detsamma om mitt eget kök :D

C De-sign sa...

Så härligt kök du har.....och så "rent" intryck!!! alltså du skriver att du inte "arrangerat"...men oj, så städat skulle jag också vilja ha...men det ser ju ut att vara ett stort kök med fria ytor, så härligt!!!!! Ibland tänker jag att man skulle göra sig av med mer än hälften av vad man har...... borde tänka på det när man släpar hem nya "fynd".... eller man kanske ska tänka att satsa på ett slott!!!! Hur som helst så njuter jag och vilar efter en helt otrolig arbetsvecka...så mycket nu med skolavslutningar och allt som ska hinnas med innan terminen är slut!!!! Som tur väntar ett långt sommarlov!!! Ha en underbar helg i sommarhettan!!
Kramar fr C

Grodmamman sa...

Kul att se ert kök! Vad stort det var. Snygga gardiner och jag gillade hjärtanen. Blir säkert jätte fint med trägolv. Plastmattor är aldrig kul.
Kram

hemma bäst sa...

hej! stort och fint kök!! blommorna i min gammla kärra är pysslingkrage, tycker att dom är så söta! och billiga var dom också. kram jennie

C De-sign sa...

Hej
Nu har familjen fött ett föl, kika in så ser du senaste inlägget!!!
Ha det bra i värmen!
Kram fr C

Anonym sa...

Inte behöver väl du piffa...det är ju jätte fint i ditt/erat kök.
Så jag tror nog att du är ganska bra på att hålla ordning.

Kram Pernilla

Ann-Catrin sa...

Styla..inte behöver du det..det är ju så fint som det är!!

kan tänka mig sen när ni tar bord gpovet oxå.. är det trägolv därunder tro??

du undrade över mina kuddar och pläd i växthuset... min mamma har sytt kuddarn.. trro det ena tyget komer från Åhlens.. det andra är nog Lauar Áshley.
Filten köåte jag från stadmission för 10 kr.. tror nog den kommer från en bokklubb eller så.. den är i fleece!

kram A-C