torsdag 22 maj 2008

Jag har fått en utmärkelse! :)

Tack för era gulliga kommentarer om min lilla "balkongsoffa"! Jag blir så glad och det värmer jättemycket att läsa!



Kan ni tänka er...jag har fått en utmärkelse.
Vilken lycka att någon tycker att jag är värd den! Denna någon, är kvinnan bakom bloggen
Tusen tack!

Dom senaste två veckorna undrar jag vart tiden har tagit vägen. Den har bara rusat iväg. Har jobbat en hel del så det är väl därför det känns så.

Häromdagen var jag i Kristianstad (igen) och handlade lite smycken på Glitter När vi (jag och Mathilda) var färdiga där så handlade vi lite frukt och grönt på torget. Vad det är mysigt. Allt ser mycket godare ut.
Vi handlade svenska Jordgubbar som, faktiskt, var jättegoda. Riktigt röda och med mycket smak. Lite nypotatis fick oxå följa med hem. Det är också en riktig njutning. Det vattnas i munnen igen bara för att jag tänker på det. :)

Idag har jag varit hos min mormor och hälsat på. Det var ruskigt längesen jag var där och det var verkligen dags.
Jättekul att träffa henne och min morfar. Dom har en ny lägenhet som verkar vara vettigt planerad om man ser efter behoven (och inte efter min morfar som kan gå helt själv!).
Skönt att se att dom har det så bra det bara går!

Kom hem för lite mer än en timme sedan och är HELT slut. Höll på att somna på vägen hem. Läskigt!

Annars har det inte hänt mycket här hemma. Jag målade ju docksängen. Den skulle jag visat. Men jag ville först sy ett fint täcke till den. Det har blivit lite eftersatt om vi säger som så. :( Men kanske det blir ett nästa vecka. Har en strykning kvar på lampfötterna och brickan som jag köpte på loppisen. Nu ska jag bara hitta några fina lampskärmar också..sen ska dom få flytta in i vårt kök!

Egentligen tänke jag visat vårt kök idag men jag har inte kommit ihåg, eller hunnit för den delen, ta några bilder så det får bli en på min söta dotter i stället. (Man ser iaf lite av vår matplats!)


Ha en bra kväll!
/Nea


8 kommentarer:

Maria sa...

Söt liten tjej här med mysig t-shirt, den skulle min dotter gilla också :-)

Soffan var super fin......du behöver inte alls måla upp den tycker jag *smile*

Ha en sköön helg!! Här i Finland ser det ut att bli en varm och solig dag, härligt!!

Anonym sa...

halloja halloj!

ja det ska bli så kul att gå på bröllop :) klänningen jag ska ha på bröllopet var lika fin i verkligheten (den andra med) men den var lite stor, så den får åka tillbaka på retur, så jag får rätt storlek. Gjorde ett klipp på en klänning fr Kappahl (!) igår som jag visar idag.. lite odd molly stuk :)

Tavlan till brudparet är klar, riktigt nöjd faktiskt.. visar den innan bröllopet :)

stor kram sara

Sara sa...

Hejsan
Grattis till utmärkelsen, den är du värd! Söt tjeja! Ha en fin helg.
Kram Sara

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Grattis till utmärkelsen, den är du värd!
Ha en fin helg!
Kram helene

MammasRussin sa...

Tjing! Så söt hon är lilla Thildan :-)Längtar efter att få se den där docksängen!
Hoppas bröllopet är bra! Antar att ni är där just nu :-)
G R A T T I S till utmärkelsen! Den är du värd, du är så duktig! Ha ha dröjer väl år innan jag är kreativt nog för att få förtjäna en sån :-D
KRAMIS

C De-sign sa...

Roligt att du glädjer dig åt utmärkelsen! Den är du värd!!!! Och kanske speciellt idag på Mors-dag......tänk alla du hjälp att bli mammor!!!! Vilket ansvarsfullt arbete du har! Njut nu av försommaren...somna inte vid ratten!!!! Kram kram från C

Unknown sa...

Åh! Vilken charmig blogg du har, ny för mig! Och jätte grattis till din utmärkelse! Men nu måste jag ta mig lite tid att kika runt här, ha en fin dag! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

hemma bäst sa...

Vilken jätte söt tjej!! kram jennie