måndag 12 maj 2008

Lite av varje!

Hej hej!

Idag vill jag berätta om min lördag.
Dagen började med att se till att sambon fick med sig rätt saker (och helst strukna) till en svensexa (inte hans egen).
Sambons bror hade fått den ärofyllda uppgiften att köra dom till samlingsstället (jag fick den mindre ärofyllda uppgiften att hämta dom dagen efter..urk!) och hans son blev kvar här under tiden och lekte med Mathilda.

Efter en liten stund kom Mathilda in med blommor till mig. För mig var det den vackraste bukett jag sett (givetvis!)!


Vi ryckte lite ogräs, målade lite loppisfynd (ni får se snart!) och busade hela förmiddagen. Det var ju väldigt varmt i lördags..24grader. Mathilda hittade sin barnpool i garaget och vi fyllde den för att hon skulle kunna ta ett dopp på eftermiddagen. Hon var överlycklig.
Strax efter 15 var vattnet ngt sånär ljummet och kläderna åkte.


Vid den tiden hade min mamma kommit hit för att umgås med oss.

Förra sommaren köpte hon en soffa som vi alla tre (jag, mamma och Mathilda) förälskade oss i. Jag har ångrat att det inte var jag som köpte den och har frågat "mor lilla" om jag få ta den!
I Lördags hade hon den med sig!


En ny vaxduk på sitsen (och förmodligen lite färg) så kommer den bli så fin på balkongen där nere. Bordet som står där är ett av borden, som jag skrivit om tidigare, som jag fått av en granne. Det blir mysigt eller vad tror ni?
Jag tror nog att jag får visa baksidan på vårt hus så ni ser hur våra balkonger ser ut. Denna bilden är från i sommras.



När det det blev pjyamasdags var det dags för lite mys med mormor. Att kramas och pussas är något Mathilda tycker mycket om!
Mysigt!


Det var en bra och mysig lördag helt enkelt.

Idag ska jag och en av mina bästa vänner åka till Kristianstad och se om vi kan hitta ngt som jag kan ha på mig på bröllopet vi ska på i slutet av maj. Hoppas!
Vi planerar även att ta en sväng till Rusta och Överskottsbolaget. Blir nog trevlig!

Ha en bra dag!
/Nea

10 kommentarer:

Annika sa...

Vilken flax Du har som fick en så vacker soffa. Den var jättemysig.
Väntar med spänning på fynden. Ha det gôtt. Annika

Anonym sa...

SÅ tjusig soffa, den gillade jag!!! Hittade du en klänning idag?

Sara sa...

Vilken snäll mamma du har, soffan var jättesöt. Hoppas att du hittade en klänning.
Kram Sara

MammasRussin sa...

Vilken mysig lördag!!! Jag är inte alls avundsjuk på den där soffan NOT :-D Det kommer bli så mysigt på balkongen. Isa undrar om hon får komma på saftkalas ;-) OCH poolparty kanske hi hi. Hoppas du hittade nåt fint idag, vi har åxå inne o flängde runt idag. Hann se SÅ mycket fint men tittade bara, det var kidsen som behövde utstyrslar :-) Hmmm lekstugebilder...vet inte om det är nåt att se just nu. C håller på med upprustning men det ligger långt nere på listan just nu. Vi tänkte först se om det är "nyhetens behag" eller om hon kommer fortsätta gilla lekstugan. Tihi idag fick hon dock en RIKTIG dörrklocka till lilla dörren. Gissa om det var en höjdare??? *Rekomenderas* Nu har jag nog snart fyllt allt utrymme som finns att skriva här så nu säger jag bara KRAMELIKRAM

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Vilken fin bukett du har fått :-)
Söt soffa och bord, passar så fint ihop. Ha det bra!
Kram Helene

Anonym sa...

Jag har inte hunnit att leta upp kavaj och skor ännu så måste göra det i helgen...drygt! Jag tycker du ska ta båda klänningarna eftersom vi ska ju på ett bröllop till i aug...mycket festligheter här. Max hade inte druckit så mycket, han har dragit ner på det där, säger han. Men han tyckte det varit jätteskoj :-)

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig mysdag ni hade!
Härligt med besök från mormor också - med fin soffa!

Kram Maud

Vårt lilla hem sa...

Åh va kul att du/ni fick soffan! Ser så söt ut!
Vilket fint hus ni har!! Ser stort och härligt ut!

Låter som en riktigt mysig lördag. Helgen var ju fantastisk!

Hoppas du hittade något fint att ha till bröllopet! Och lite annat kul också :)

Hihi, ja visst har jag det allt lite bra på jobbet :) Jobbar med hus och hem kan man säga och det är himlans trevligt.

Ha en fin dag imorgon! Kram! Jenny

Vårt lilla hem sa...

Åh va kul att du/ni fick soffan! Ser så söt ut!
Vilket fint hus ni har!! Ser stort och härligt ut!

Låter som en riktigt mysig lördag. Helgen var ju fantastisk!

Hoppas du hittade något fint att ha till bröllopet! Och lite annat kul också :)

Hihi, ja visst har jag det allt lite bra på jobbet :) Jobbar med hus och hem kan man säga och det är himlans trevligt.

Ha en fin dag imorgon! Kram! Jenny

Anonym sa...

Hej Linnea!
Så söta de är, Mathilda o Mona!
Ha det gott!
Pappa