onsdag 14 maj 2008

Lite klädhjälp!

Tack så jättemycket för era gulliga kommentarer om soffan. Jag blir så glad när jag ser att det är någon som tagit sig tiden att kommentera mina små inlägg! Tack!

Var ju ute och letade klänning häromdagen.

Åhh vad många fina klänningar det fanns på indiska. Tyvärr såg jag inte riktigt klok ut i dom vida modellerna och det var mest det som fanns. Men där fanns en klänning som jag haft i tankarna hela tiden, en ljusgrön historia..tyvärr inte min storlek. :(
Men vi gav inte upp för det utan sprang vidare till nästa affär..Cubus! Inga klänningar där. Nästa affär..BikBok. Inga klänningar där heller. Visst fanns det klänningar överallt men vita och det är ju inte det jag vill ha!

Sen stod vi och funderade på om vi skulle ge H&M en chans. Ibland händer det ju faktiskt att dom har riktigt roliga kläder.
Denna gången blev det bra! Hittade tre klänningar (billiga!) som jag tyckte om och köpte för att prova mer hemma. Vi hade ju inte så mycket tid , bara 1½ timme.
Efter H&M var vi inne på Vero Moda men där fanns inget som passade mig i varken storlek eller smak!

Nu står det mellan två klänningar. Min kära sambo har redan valt bort den ena. En superfin, ganska lång, turkos (och massa andra färger) randig.
Vilken tycker ni att jag ska ta? Tänkte ha vita, korta tights (strax nedanför knäna) till iaf den blå och vita klänningen.
Nå????


Efter vår klädshopping körde vi till Rusta. Jag har länge spanat på deras fina våg. Nu har den bara funnits i turkost och det har jag inte velat ha. I måndags fanns där plötsligt en vit. Jag knep den direkt. Men nu har jag ångrat mig. Egentligen är det inte alls en sån jag vill ha. Luktar I-landspromblem här!
Ja ja..
Köpte vimplarna som jag glömde stoppa i korgen vid min förra visit. Ska bara ha tid att sätta upp dom med.
Någon vaxduk från ÖoB blev det inte heller. Deras leverans hade inte kommit som den skulle så där var väldigt utrensat. Synd. Men jag får väl ta en sväng dit imorgon när jag är ledig!
Nu får jag ner och väcka min lilla törnrosa. Hon somnar ju inte på dagis sen när hon får sovmorgon.
Ha en bra dag!
/Nea

6 kommentarer:

Sara sa...

Jag tyckte om båda klänningarna, men jag är ju en rosa tjej så jag skulle gå på den. Men som sagt den andra var ju superfin också. Var båda från H&M?
Kram Sara

Annika sa...

Hej! Snygga båda två men jag är en blå tjej så jag skulle välja den.
Den var kanonfin! Annika

Anonym sa...

Jag är en rosa tjej så jag skulle ha valt den rutiga! Trevligt med shopping :-)

Grodmamman sa...

De var jätte fina båda två! Jag har mycket svart så jag skulle nog välja den blå, men skulle behöva ha den rosa för att bryta mönstret lite!:)
Kram

MammasRussin sa...

Jag röstar rosa! Den var jättesöt! Tror den är jättefin på dig!

Vi kommer nästa vecka på poolparty då :-)

Förresten är du hemma imorn nånting? Vi ska hämta kökssoffa och tänkte att du skulle bidra med lite cash, ha ha :-) Du förstår nog hur jag menar va ;-)

Ha det bäst! Kramelikram

In my house sa...

Hallo du =)

Ooohhh, gillar båda klänningarna.. Den rosa/röda är ju jätte somrig och härlig Den andra är jätte snygg oxå,,, lite mer sofistikerad... Svårt val! hmm... Välj klänning efter vilka skor du ska ha,, de ä mitt tips!

- Moheda ligger typ vid Växjö! Du måste bara dit,,, sååå himla mycket och bra priser. Dom får in 3-5 lastbilar i veckan med saker,, hmm! i dom skulle man åkt =) hihi! Sök på Moheda, om du vill ha info...

Kram på dig och natti natti j