fredag 9 maj 2008

Det händer lite i alla fall!

Hej hej!
Jag har jobbat dag några dagar nu och vi har haft sååååå mycket att göra. Men vad det är roligt! Det är inte ofta som det står på tavlan när man kommer till jobbet att det är fullt på förlossningen i Lund, Malmö, Helsingborg OCH hos oss! Ja ja..har folk inget annat för sig på hösten?? ;)

Vi har äntligen fått upp Mathildas tallrikshylla. Vet inte riktigt vad jag ska ha på den men det ger väl sig när jag har provat några olika allternativ. Mathilda får ju också vara med och bestämma förstås!
En bild på spetsen jag har fällt in i ett par vanlig ikeagardiner. Hittade inte några fina lakan så det fick bli såhär.


Vi tänkte hängt upp badrumsskåpet häromdagen också men det blev inte så mycket med det. Jag hade inte satt i den fina knoppen jag köpt eftersom det behövdes borras ett nytt hål. Tänkte göra det i samma veva som vi ändå borrar i väggen. Men usch vad irriterad jag blev. Knoppen sitter så dumt att det inte går att stänga skåpet. Kan bara skratta åt mig själv att jag inte tänkt längre. Nu funderar jag på vilken anna lösning jag skulle kunna ta till. Skulle behöva "försänka" muttern på insidan..eller så får jag hitta en annan knopp...och det vill jag inte! Fortsättning följer!

Mitt lilla säng/pottskåp är färdigt..nästan. Handtaget är inte färdigmålat men det blir det under dagen! Och det har ju suttit på skåpet innan så det VET jag att det passar!
Det står i vårt gästrum. Gästrummet är ett rum jag verkligen gillar. Det är ett väldigt rogivande rum. Väggarna är inte snygga men det är inte något vi prioriterar när vi har hundra andra saker som är värre. Nu skulle jag vilja hitta lite fina saker att sätta upp på väggarna som tex en hylla och någon fin tavla. En sängkappa skulle jag också vilja ha.

Här kommer lite bilder.


Vad jag är duktig på att ta sneda bilder. Det får ni ha överseende med! :)

Nu ska jag ut och hänga tvätt!
Ha en toppen dag!

//Nea



6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint Mathildas rum är!! Ljust och snyggt. Funderar oxå på att göra om Claras rum men vi får ta en sak i taget annars får jag spel! Ja..spriten flödar väl i grabbarnas tillvaro snart kan jag tänka mig...slår väl på som attans i denna värmen oxå!

Vårt lilla hem sa...

Hej!! Va roligt att hitta hit!!
Och kul att du hittade in till mig, tusen tack för din rara kommentar, blir så glad :)

Här ser så mysigt och fint ut!

Ha en riktigt trevlig och fin pingst! Kram, Jenny

Gårdsromantik sa...

Men så rara kissar du har - riktiga livsnjutare!
Gardínerna blev jättefina - är det vanliga vita längder du köpt på Ikea?

Kram Maud

MammasRussin sa...

Åhhh så fint det är i Tildans rum :-) Pottskåpet blev jättefint! Du är så duktig!
Ska du/har du målat eller sprayat lampfötterna vi loppisfyndade? Funderar på hur jag ska göra....Kram M

Lavendelkvisten sa...

Hej!

Tänk vad världen är liten - tänk att det är din mamma som har Kudde & Kandelaber i Lomma. Va roligt! Det är en jättehärlig butik. Hälsa henne så gott!

Du får jättegärna länka till mitt inlägg när du lägger ut bilder från hennes butik - jag blir SÅÅÅ glad då! :)

Jo, folk brukar cykla från Lund till stranden i Lomma på somrarna, och jag såg några stycken, men majoriteten hade bestämt sig för bussen kl 11 igår, kändes det som... :)

Ha en skön söndag och lycka till med målningen av dina fynd!

Kram Åse

Annika sa...

Oj vilken mysig blogg ja hittade här då! Vilka loppisfynd Du gjort. Grattis! Sakerna var jättefina. Kommer att kolla lite bättre vad Du har "på tapeten" i Dina äldre inlägg när lugnet lagt sig ikväll. Kommer att kika in till Dig igen, var så säker. Kram Annika