torsdag 27 november 2008

Tänk om jag varit fotograf! :)

I mitt förra inlägg "gnällde" jag över att vi inte hade någon snö..det har vi fortfarande inte! :(
Men när jag körde till min mamma så fick jag i alla fall se lite snö. I mina gamla hemtrakter (nästan där iaf) så låg snön vit och fin på träden. Och vårdslös som jag är i trafiken, så plockade jag upp kameran och tog en bild! (Det var inga bilar i sikte och jag saktade ner rejält) Det var inte jättemycket snö men jag njöt i fulla drag där vi körde fram!


Visst är det konstigt. Jag ÄLSKAR snö (förutom när det gäller hästen och ridningen) men där jag bor tycks det aldrig snöa. När jag bodde i Höör så tyckte jag inte att där var någon snö men nu när jag inte bor där längre så är där alltid snö på vintern. Är jag någon form växthuseffekt eller?


Vi kom fram till Lomma välbehållna och med humöret på topp!
När man är hos mamma så bara MÅSTE (givetvis!!) jag ner till hennes butik! Där finns så otroligt mycket fina saker. Önskar att jag bodde närmare eller iallafall var där oftare!
Tog några bilder som jag tänkte visa er! Nu är jag ju tyvärr ingen fotograf och är inte duktig på att hitta och se hur jag ska ta bilderna.


Så himla fina korgar, kuddar och plädar! Me like a lot!

Massor med fina möbler överallt!

Skulle kunna köpa allt på detta bordet..och tavlorna bara älskar jag!

Sött porslinsbadkar till tvålar, bomull eller vad man nu kan tänkas vilja ha där! Gulligt!

En liten del av julsakerna! Där fanns mycket fint! :)

Köpte några saker i butiken som jag tänkte visa senare idag eller imorgon!

Vi var även på Stoff och stil och tittade lite. Var ute efter tygband men nästan alla med julkänsla var slut! :( Men vilken butik i övrigt!! Så mycket fina tyger till så väldigt bra pris! Dit kommer jag att åka igen och då utan barn! :)

Idag är det pyssel och lussebullsbak som står på schemat. Tänkte försöka hinna måla lite oxå..bla hyllplanet jag köpte så jag kan få upp det någon gång!

På återseende!
Kram..

10 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Vår snö har smält, så tråkigt. Jag älskar också snö. Vilken ljuvlig butik din mamma har.
Kram Sara

Grodmamman sa...

Vår snö är också borta. Barnen hann dock med att åka lite pulka och bobb innan den försvann.
Mysig affär din mamma har.
Har köpt tyg från Stoff o Stil som bl a ska bli julgardiner till köket. Ska även sy lite hjärtan av ett annat tyg jag köpte.
Kram

Cecilia sa...

Oh ja, där fanns verkligen MASSOR med prylar. Så underbart att få pyssla med det som även är ens hobby! Jag kan ju inte direkt säga att min hobby även är att ta hand om barn...
Blev lussebaket lyckat?

In my house sa...

Hej hopp..... Duuuu, jag tycker att jag går och stampar på samma ställe hela tiden,,,, Åååå, ja bli mä galen - fast när det inte blir som jag vill ha de! Jag orkar inte se på gamla krukväxter,,, usch jag vill ha nya...överallt! ha vatt i blomster butiken nyss och nu får jag la packa in snuffe igen och köra till Mairo,,, satte upp stakarna och blev ej nöjd,,, och dom ha rea på sina papp stjänor.. Huuua, jag har så mycket skit - som jag typ nyss ha köpt men tröttnat på,,, upp och ner i källaren de ä typ de jag gör nu känns de som!

Men du, hade inte stoff och stil prickigt tyg??? Ska du ha mycket? annars tycker jag att de ofta finns prickiga kökshanddukar,,, om de räcker!!! Nähe,,, då få jag la köra iväg igen,,, av med mjukisarna och på jeansen ;) ;)


Kramar j

Vitt och nött sa...

va mysig din mammas butik verkar va! fanns en hel del godsaker på bilderna!!

åh va fin vinterbild!! riktigt härlig. vi hade massor av snö men allt försvann på 1 dag!! så tråkigt. skulle va mysigt me snö nu till advent.

sköt om dej å TACK för din kommentar!
Kram

C De-sign sa...

Hej
Jag kan förstå dig...jag skulle också vilja besöka din mammas butik så fina saker!!!!!! Jag tycker att du har fotat jätte bra, tillräckligt för att få mig att sitta och "dregla" över saker jag vill ha!!!!!!!! Härligt med en massa ögongodis! Jag ska pyssla lite i helgen och jag önskar dig en skön första advent! Kram fr C

MammasRussin sa...

Hej hej!
Vad kul att få kika in i din mammas supermysiga affär! Stooor dreggelvarning ;-) Bara VILL-HA saker så långt ögat når. De där bestick-tavlorna var hur fina som helst. Hmmm nu börjar ideérna snurra här ;-)

KRAMIS
PS Finanserna bör vara avklarade he he DS

In my house sa...

Hoppas att det löste sig med tyget.... Ville bara önska en mysig kväll och första advent,,, i förskott!!!!

Kram kram din going!!! j

Anonym sa...

hej gumman ;) kikar in efter min lilla bloggpaus, och nästan döööör av fina bilderna från butiken, gillade tavlorna med besticken på :) skulle vara fina i vårt kök.. har hon gjort dem själv??

du vet väl om att stoff och stil har en nätbutik?? kolla in där så ser du världens finaste vaxduk med skrift på!! missa inte den!! fin till julens kalas :)

hoppas allt är bra med dig :)
happy advent förresten!

stor kram sara

In my house sa...

Hallllooooo.... Jag va på Rusta idag,,,, sneglade efter prickiga tyger till dig.... Det fanns panel och påslakan som va prickigt,,, beror ju på vad du ska göra,,, men annars är ju det ett alternativ....

Kram och natti natti