lördag 8 november 2008

Fattigare än fattigast!

Jaha..då är det lördagmorgon och vädret är ungefär lika upplyftande som..igår! Grått, grått och grått! Jag som hade hoppats på en riktigt härlig höstdag med klar luft och sol! Snuvad!! :(

För er som inte vet så bor jag i Bromölla kommun. Denna kommun är utsedd till Sveriges tråkigaste "stad". Det säger en hel del faktiskt!
Det finns ändå en del saker att göra här som tex gå på bio (väldigt fin biosalong), bowla och bada!
Badhuset var fint innan men har tydligen genomgått en renovering. På fredagarna är det ganska populärt hos barnfamiljerna att åka och just bada.
Vi kände för det igår och blev så snopna när vi kommer dit och det är "KVINNOKVÄLL".
Det var alltså bara jag som skulle kunna gå in! Varför i hela fridens namn har man en temakväll för bara en kategori en fredagkväll när det är det ända nöje för barnfamiljer i denna kommunen??? Blev irriterade och vår lilla dotter blev jätteledsen.

Vi körde iväg till ett annat bad som inte är lika barnvänligt..men bada fick vi! :)
Ska bara säga att jag frös som bara den..jag behöver 38 gradigt vatten om jag ska vara nöjd!
Det var det det...!

Var ju i Ullared i onsdags! Väldigt trevligt!
Men vad dyrt det blir varje gång. Köpte massor med kläder till Mathilda. Julklappar och födelsedagspresenter inhandlades också...osv osv. ;)

Tyckte inte att det fanns så mkt julpynt och pyssel..inte som föll mig i smaken iaf!
Köpte lite saker iaf.
Tjusiga blommor. Dom ska vara i kruka sen men vet inte om jag ska ha dom en och en eller om 3. Därför fick jag köpa så många. Vill ju ha i två krukor! Men dom var så billiga, 16.95kr!


Dessa tomtar är i mitt tycke och smak! Söta!


Lite annat att pyssla med. Ska plocka lite mossa och grane så får vi se vad jag kan åstakomma! :)


Var i sölvesborg och införskaffade lite mer pysselsaker..har man inte egna prydnadsäpplen så får man köpa!


Nu ska jag ner och fixa frukost innan jag tänkte åka till stallet. Har planerat ett besök hos Lions oxå och hoppas dom har lite fina saker som jag kan använda till mitt pyntande! Ska iof inte börja pynta ännu men det är kul att sakerna när man väl börjar!

Ha en bra helg!
Kram på er! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Vad många roliga projekt du har på gång...det bästa är att de är av sådan karäktär att de blir färdiga på en dag...lagom för en otålig själ som mig...som alltid lyckas hamna i utdragna projekt...
Det var längesedan jag var på Ullared och inte en julklpapp har jag köpt ännu...blir nog som vanligt...lite ute i sista minuten...tur är att barnen numera bara önskar sig pengar...men jag försöker hitta på något roligt med pengarna...förra åert gjorde maken och jag "Deal or no deal" ett program där man tävlade om pengar med Martin Timell...det tyckte inte barnen om...få se vad vi hittar på i år...
Önskar dig en härlig helg!
Kram,
Bella

Grodmamman sa...

Vad mycket fint du hittade i Ullared. Det blir nog fint hur du än gör med blommorna. Det kan ju vara effektfullt både med flera tillsammans och en och en i olika vaser på en rad.
Tråkigt med badhuset också. Här är det likadant att många åker till badhuset på fredag kväll. Hur man nu orkar det efter en hel arbetsvecka!=)
Hoppas att du hade bättre tur med ridturen idag!=)
Kram

Anonym sa...

hejhej!! ska in och kolla på den bloggen :) tack för tipset :) vad fint du har det i mathildas rum :) jag är också kär i en ljusslinga som jag vunnit på tradera, hoppas jag får hem den på måndag :) budar på en till likadan, ska visa sen vad jag ska ha dem till :) ska bli kul att se dit pyssel, jag ääälskar att julpyssla och julbaka!!

stor kram sara

Cecilia sa...

Så mycket pyssel du har framför dig, med det är ju så kul!
Jag förstår att ni alla 3 blev besvikna i fredags. Jag hade en liten tanke att åka dit men sen träffade jag Sofie vid stationen som sa att det var nån kvinnokväll där. Badade ni i Valjeviken då va?!

Visst är det skönt att ha hittat så många julklappar redan och även födelsedagspresenter, så slipper man springa runt i all julstress sen.

Ha de gott! Kramisar

MammasRussin sa...

Väääldigt snygga amaryllis ;-)

KRAMIS