måndag 24 november 2008

Fynden..!

Hej hej!
Tack för era gulliga kommentarer om min ljusstake! Har ju norpat ideén rakt från tidningen alltihemmet så jag kan inte ta åt mig äran för påhittigheten!

Nu har det minsann börjat bli kallt här i östra skåne oxå. Nu kommer ni i norr säkert att skratta men idag när jag var ute i garaget så höll jag på att frysa häcken av mig. Det var -4,5 grader. Brrr...! Nu blåste det också så det känndes ännu kallare plus att det är en väldigt fuktig kyla här i söder! Japp..! :)
Tydligen har det varit snökaos i västra skåne men det har vi inte sett en skymt av. Här har det varit blå himmel och sol! Lustigt vilken skillnad det kan vara på bara 10 mil! Fick i alla fall se lite snö när vi var hos min pappa i Tyringe i fredags! Hoppas det blir lite snö här med..det är ju så fint!

För några månader sen åkte jag till min pappa för en "skattjakt"! Han bor på en gammal gård och jag hoppades så på att hitta några riktiga fynd där! :)
Några saker hittade jag som jag gillade.
Bla hittade jag ett gäng skomakarlästar. Har inte kommit på vad jag ska göra eller ha dom till men jag gillar dom!


Sen hittade jag gamla (eller kankse inte jättegamla) ljushållare! Tyvärr hittade jag bara fyra men det kanske räcker till en väldigt liten gran. :)
Sen är det då dessa porslinsgrunkor som jag först inte förstod vad det var. Men givetvis är det till att hänga på elementet med vatten i så att luften blir bättre. Mina blommor skulle nog gilla det!


Nu ska vi hoppa in i duschen för jag och Mathilda ska köra till Lomma och hälsa på min mamma! Tänkte köpa lite saker till advent i hennes butik! Visar er senare i veckan!

Ta det lugnt på vägarna!
Kram på er!

4 kommentarer:

Vitt och nött sa...

va fina fynd! gillade krokarna jättemycket, tycker såna är så fina.

nä nu ska ja kolla runt lite hos dej :) kul å hitta hit!

Kram!

Designe sa...

Vilka fina fynd och så himla fin ljusstaken nedan blev med mossa! Smart sätt att dölja en ljusstake man kanske inte vill ha framme i vanliga fall! ps. jag har handbroderat ds..Kram :)

Grodmamman sa...

Tycker också att sådana där skoläster är lite häftiga. Om jag inte har helt fel så har min mamma några sådana som prydnad.
Kram

In my house sa...

Hej stumpan...

- Jag har likadan ljusklämmor och krokar =) kul.... såna vattenbehållare, till elementen är jättebra,,, jag hade behövt såna tror jag,, är alltid täppt i näsan på morgonen! Så de va fina fynd!

- Huu, va tiden går, kul men ändå tråkigt,,, snabbt så är allt över, nytt år och ännu ett år äldre,,, hmmm! de går lite för fort nu!

Ta de lugnt,,, ingen julstress nu inte.... KRAMAR josse ha de gottit!