tisdag 18 november 2008

En smula klumpig!

Idag har jag varit ledig! Skönt skönt!
Skulle haft ett Mary Kay "party" i förmiddags men det blev avbokat pga sjukdom så istället åkte jag, Mathilda och svärmor till Kristianstad...närmare bestämmt till Rusta och Jysk.
Köpte ett hyllplan som ska sättas ovanför sängen. Ska "bara" måla det först! Köpte även två rullar med dekorationsfilt. Jättesöta men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dom. Förslag?? Fick bara ett "habegär" när jag såg dom. Kanske kan bli fint att ha vid dukningar och runt glas till ljus och så!


Inne på Jysk fanns det oxå massor med fina saker. Köpte en sak där som jag tyvärr inte kan visa ännu för den saken är en julklapp till en tjejkväll vi ska ha nästa vecka. Mysigt ska det bli!

Nu ikväll har jag kännt mig så supersugen på att pyssla! Har inte saker hemma eller färdigt för att egentligen kunna göra det jag vill men..
Plockade lite mossa på stengärdena nere på ängen igår som jag tänkte klä bla ljusstaken jag köpte för någon helg sedan, med.
Tyvärr råkade jag sparka till den ,precis när jag skulle sätta mig ner på golvet och börja, så den gick sönder! Grrr..
Fick helt enkelt pyssla med lite superlim istället!


Nåja, plockade fram kransen och klädde den med mossa och pärlband. Ett hjärta blev det också! Egentligen hade jag tänkt att ha lite torkad apelsin, stjärnanis och kanelstänger men det blev fint såhär med. Fast ändå lite kalt! Får se vad jag hittar på. Fick ju pysslat lite iaf!

Det ser verkligen fint ut live, och så tar man en bild med blixt och så blir det inte alls lika tjusigt! Typiskt!

Nu väntar sängen för jag e jättetrött och ska upp klockan 05.15! Yiiehaaa...
Natti natti

5 kommentarer:

In my house sa...

Hej vännen! Vilket pysselsugs kväll... Mysigt,,, kransen blev kanon,,, och de filt-banden har jag kollat på på nätet,,, gillade dom oxå skarpt,,, men - som du frågade oxå,, hmm vad man ska kunna ha dom till.....

- Huuuuuuu, Nea! va på möte med F-kassan & A-förmedlingen idag,,, usch jag blir så lätt till gråt, när de gäller mig själv,,, så där satt jag och grät och gråtit typ halva dan idag,,,, du vet när man ska prata om allt för mamma och alla....
- Jag får inte vara kvar på Kappahl,,, =( ja som tyckte så mycket om de,, + den sociala biten av att bara komma iväg utan någon press.... Dom ville att jag skulle vara hemma och då sjukskriven,,,på heltid.... Dom kunde liksom inte låta mig vara där för att vara snälla,, utan allt måste leda till jobb,och dom skulle kolla med kappahl om dom ville anställa mig,, sen skulle jag fundera eller välja att vara hemma. MEN, det är ju jobba som jag inte kan,inte nu! Då blir allt som en ond cirkel igen, och jag är dåligare än någonsin nu senaste året (spyr och de) Jag hade velat varit på K, som nu utan press och tider att passa,, men näpp! Plus, att 2010 januari,, då får man inte vara sjukskriven längre, utan antingen skulle man få beviljat förtidpensionär och då skulle man ha en livslång sjukdom - eller så fick man söka socialbidrag,, VAAA?? de ä fan sjukt! Fpensionär och socialen det är väl inget man vill. Arbetsprövning, sjukpenning och allt ska försvinna då!! Dom är ju helt sjuka.... Så jag vet ej vad jag ska göra,,,???

- Får kanske typ öppna någon webb-butik,, men de finns ju jättemånga och de blir la inga pengar!??

- Usch jaa, dom sa så mycket! Så¨håll hårt i ditt jobb..... Nu har jag som vanligt babblat på i meterlånga kommentarer,,, du får dela upp läsningen, =)

Ha de bra,, nu sover du nog gottit! och jag sover när din klocka ringer *fniss*

Kramar om

Sara sa...

Hej där!

Kransen blev vacker, inte alls kal. Synd på ljusstaken, men det gick väl att limma ihop den. Ha det fint!
Kram Sara

MammasRussin sa...

Tjing! Kransen blev jättefin! Till ytterdörren? Den där filtremsan hade jag lagt på en linneduk, i mitten alltså, vid en juldukning!
Hörs snart för träff?

KRAMIS

Anonym sa...

Tänk att det går att pyssla utan att ha förberett det hela...kransen blev jättefin...synd att ljusstaken gick sönder men det ser ut som du lyckades limma ihop den fint!
Önskar dig en fortsatt härlig vecka...om nu november med blåst och regn kan kännas härlig...jodå...snart är julstämningen här och då...då blir det mys!
Kram,
Bella

Anonym sa...

vilket fint pyssel du gjort, gillar verkligen din krans :) och jag torr den där filtrullen blir fin om du lägger den mitt på bordet över tex en löpare vid dukning :) eller ha det runt en julklapp (över pappret alltså).. kul att du ville vara med och tävla om duken :) den kommer från kedjan som alltid rear (men attsingen att den INTE var på rea)...

stor kram sara