torsdag 28 augusti 2008

Utmärkelser! :)

Hej hej!
Jag är så väldigt glad för jag har fått två utmärkelser!


Den ena har jag fått från "Bland kuddar och busiga barn" och från En grodmammas vardag. Har ni inte varit inne och hälsat på tycker jag ni ska göra det direkt!

Denna utmärkelse ska man skicka vidare till sju stycken. Skulle givetvis vilja skicka den till alla som bloggar men får sålla lite!
Ni som får den är:

In my house


Hemma bäst


Vägen till drömhuset


Mammas russin


Claras Mamma


C De-sign


Hwita villan

Ni har alla bloggar som jag besöker så fort tillfälle bara ges!




Den andra awarden vill jag skicka vidare till:

En grodmammas vardag

Med utsikt över sjön

Sara med flera

Ni har oxå helt underbara bloggar och ni är alltid så gulliga och lämnar kommentarer.

Sådär..då har jag fixat det! :)

Denna veckan har jag inte fått gjort hälften av vad jag hade tänkt. Den förbannade förkylningen, ger vädret en känga oxå, har gjort mig helt slut. Jag har varit såååå trött. Irriterande trött!
Så någon dörr har inte blivit färdig och nu ska jag jobba hela helgen. Men om jag bara får lite extra kraft så kan jag ta lite varje dag.
Lite shopping har det dock blivit. Fuskfårskinn till en stol som ska kläs, lite nya blommor till köket då mina pelargoner lyckades få ohyra och lite saker till min älskade häst.
Visar bilder så småningom!

Igår var vi iväg på cirkus. Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar det eller inte. Är så skeptiskt till det här med djuren och så. Undrar om dom är lyckliga och om dom har det bra?
Jag hoppas det!

Nästa vecka börjar jag på mitt nya jobb!
Det är fortfarande på Centralsjukhuset i Kristanstad men på en annan avdelning. Jag tror inte att det nya stället är hälften så mysigt som BB/Förlossningen (för det är ju den enda avd med "friska" patienter så konstigt vore det väl annars)! Men det kommer att bli riktigt lärorikt och utvecklas vill jag ju! :) Dessutom är det en betydligt yngre medelålder på det nya och det kan nog bli roligt med arbetskamrater i ens egen ålder!

Nu väntar duschen och sen bingen..ska ju upp strax efter 05 imorgon (gäsp)!
Natti natti

9 kommentarer:

In my house sa...

Hej hopp.... Nu nanar du nog gott.... Jag niger och bockar för din utmärkelse,,, blir jätteglad!!! känns härligt!!! Du få den tillbaks :)

- Jag håller med (om cirkusen) men man hoppas ju att de är djurvänner som tar hand om dom!!! Dock så är ju popcorn aldrig fel :)
- Nämen dååå,,, ha du jobbat på BB, gud va spännande. Fast de är alltid lärorikt att byta lite avdelningar, så att man lär sig lite av mycket! Hoppas att de blir bra!!!
- Själv så har ja oxå jobbat idag och ska dit imon!!! Peppar peppar ta i trä vågar knappt säga de, men ja känner mig lite bättre i magen, hoppas att de ä ett dunder pulver ja dricker ;) (bara för att ja sa detta nu, så är ja nog kanske kass imon... :)

Sov så gott kram j

Sara sa...

Hejsan
Tack så mycket. Den utmärkelsen är så fin, jag blir superglad. Vad roligt att börja ett nytt jobb. Jag tror att alla mår bra av att få lite nya utmaningar i livet och se något annat.
Kram Sara

Annika sa...

Åhh vad jätteglad jag blev nu.... Tusen kramar till en go tjej... jag ska fixa i morrn till min blogg... har lite att stå i just nu.... har jobbat natten o har det hela helgen.... kul att växla arbetsplats.. har precis flyttat på mig ja med... men "mina" patienter har no en medelålder på 80 o min käcka arbetskamrat är ungefär lika gammal... vi är bara 2 på natten så det gäller att ha tur...:) att få en utmärkelse är så roligt... jag trodde aldrig att nån skulle hitta till mig o läsa mina saker... men jag har fått lära känna massor av trevliga människor... o du o dina fina blogg är en av dem.. o du fuskfårskinn??? har du skickat efter eller handlat i butik.... nån större kedja eller... har letat med ljus o lykta utan resultat... ha det nu så jättebra på nya jobbet o hoppas du får en underbar helg.... vädret ser ju lovande ut.... Kramar i massor.... Annika

MammasRussin sa...

Hej hej!
Vad kul att du fått nytt jobb?! GRATTIS! Du måste ju berätta mer om detta....blir ju nyfiken!

Jaaa du denna skallabang....ska det aldrig bli bra lixom? En vecka med huvudvärk?! Har jag aldrig haft förr, usch vad jag piper du har ju ofta o mkt huvudvärk så jag ska nog inte klaga...

Tack för utmärkelsen! Det var ju väldans najsigt :-) Ha ha du har ju en hel samling sådana ser jag!

Hoppas ni får en JÄTTEmysig helg! Ser bra ut såhärlångt, SOLEN är ju här!
KRAMISAR

PS Isa hälsar till Thildisen DS

hemma bäst sa...

vad spännande med nytt jobb! jag tror att det är nyttigt och lärorikt att byta mellen varven! tack så jätte mycket för utmärkelsen!! blev jätte glad!! kram jennie

C De-sign sa...

Hej
GRATTIS till dina utmärkelser! Och VARMT TACK för utmärkelsen till mig!!! Det värmer verkligen! Jag är nog lika irriterande trött som du..... men jag skyller på åldern..!!! Hoppas nu att du kommer att trivas på ditt nya jobb! Alltid spännande att byta "miljö" lite..... Jag har en utlottning inne hos mig! Välkommen in att deltaga! Hoppas du får en härlig söndag! Kram fr C

In my house sa...

Hej hej,,, hoppas att din helg har varit bra,,, det går ju bara allderles för fort... Kramar j

Anonym sa...

hej gumman! yack för awarden, jag ger den snabbt tillbaka då jag alltid går in till dig för att kika så du har det bra :)

vilket fint litet badrum ni har, ser mysigt ut! fina textilier :) kan köpa mig fördärvad på 2 saker, det ena är handdukar som känns mjuka o fluffiga och det andra är sängkläder.. ojoj! satt köpstopp på de områdena nu :)

vad kul att börja nytt jobb! fast jag skulle ha svårt att släppa BB/förlossningen om jag nu fått in min fot där.. hade ju tänkt bli barnmorska i framtiden!

hoppas du är fri från förkylningen nu :)

Stor kram sara

Anonym sa...

hej gumman :) hoppas allt är bra med dig, här sitter jag och jobbar natt..

det var ju synd att dottern din blev akut nödig när du tände dem, för jag är nyfiken om de doftar lika mycket som orginalet. kanske ska åka o köpa plagiatet för att ha på övervåningen bara för att prova (får hoppas daniel gått på toa då haha)..

tack för kommentaren om rosorna, jag bara älskar den rosen.. blir som en liten gräddboll!

stor kram sara