torsdag 7 augusti 2008

Lite blandat!

I lördags körde jag och Mathilda för att hälsa på min mamma i torpet. Det var jättelängesen vi träffades så jag kände att det var dags. Dessutom var där en loppis i närheten och det lockade givetvis oxå.
Mamma hittade en hel del saker. Bla en hel möbelgrupp bestående 6 stolar, ett bord, en soffa och ett gulligt skåp. Hur vi skulle få hem allt hade vi inte en aning om. Mor lyckades prata till sig en hemkörning med en av killarna som jobbade där. Eftersom hon nu hade fixat ett släp kunde hon ju köpa lite saker till, så hon handlade fyra jättestora stolar/fåtöljer som var jättefräcka.
Själv hittade jag bara en lampfot..vad annars. Jag har inte varit på en loppis utan att komma hem med en lampfot det senaste året! :)

Mammas fynd!

Vi hade en mysig dag!
När det på kvällen var dags att köra hem glömde jag Mathildas jacka. Sen hade mamma köpt en gammal dörr som jag faktiskt hellre ville ha som sänggavel än den jag visat förrut. Den kändes inte riktigt som oss även om jag verkligen gillar den oxå. Så i förrgår lämnade jag Mathilda hos farmor och körde, helt ensam för för första gången sen Mathilda föddes, till min mamma för att hämta dörr och jacka..och givetvis för att få träffa mamma igen.

En blivande sänggavel. Här ska skrapas och målas!

Tanken var att jag bara skulle köra dit, hämta saker, fika lite och kanske ta en promenad innan jag vände hemåt igen. Men väl där OCH barnfri passade jag på. -"Mamma..finns det inte ngn loppis som har öppet här ute idag?"
Visst fanns det det! Så vi for iväg. Jag hittade en del fina saker men bara denna fina stege fick följa med hem. Att bara få glo på en massa saker helt utan stress för att Mathilda ska bli grining, hungrig eller trött, var helt underbart! Vi var runt på flera olika ställen och tillslut var vi riktigt trötta båda två.

Den fina lilla stegen som nog ska få bo uppe i vårt tvrum.
På vägen tillbaka fick vi lite ny energi körde vi inom en liten butik. Där fanns nästan bara saker från Greengate och Rice. Det var oxå helt underbart att få gå rundor och klämma och känna..helt utan stress! Köpte lite småsaker som kanske kan förgylla nödvändiga saker i livet!

Tvättsvampar, disktrasor, tändstickor och en "slickepott" från Rice och servetter från Greengate.

Detta underbara trädgårdssett för barn fick också följa med hem.
För några månader sedan "beställde" jag en tavla av min ena farbror. Han målar helt underbara tavlor med havsmotiv.
Igår kom min faster Monica hit och hon hade den med sig. Den var jättefin och jag blev superglad. Tusen tack Stefan!!
Fin va!?
Jag och Monica satt på balkongen i solen en stund innan vi tog Mathilda med oss och körde in till Tivoliparken i Kristianstad. Där lekte vi och hade det mysigt. Därefter tog vi en sväng upp till stan och jag fick äntligen köpt knoppar till skänken i sovrummet. Dom är inte på plats ännu så ni får se en annan dag!

Monica och Mathilda bakar paj!

Jag och Mathilda gungar!

Det var ännu en härlig dag på semestern.

Idag tror jag det står bakning på schemat eftersom jag har fått hem Leilas bok som jag beställt. Men vad ska jag välja?
Det blev ett blandat och långt inlägg men så är det när man bloggar "för" sällan!
Jag skulle ju kunnat göra det ännu längre med att berätta och visa när vi hjälpte min bror att flytta från Halmstad till Varberg. Eller när vi var på Tosselilla sommarland. Men jag tycker nog att detta räcker! ;)

Ha en bra dag!

10 kommentarer:

Annika sa...

Åh vad mysigt du haft.... tavlan var jättefin... din mammas möbler också... avd kul att du fick möjlighet att loppa lite för dig själv.... man blir ju lite stressad när barnen är med... ska också ha dörr som sänggavel nu när allt blir klart... om det blir klart.... har inte bestämt tapet än men det ska bli.... Kram Annika

Cecilia sa...

Så himla skönt att du äntligen fick möjlighet att köra själv till din mamma och koppla av lite.

Jättesött set med trädgårdsredskap, dem kommer Mathilda älska tror jag! Och disktrasorna mm, de piggar upp i vilket kök som helst!

Tavlan var vacker! Mycket duktig konstnär. Ska den hänga i sovrummet kanske?

Tivoliparken är perfekt!
Ha en bra dag i solen :-)

Anonym sa...

hejhej! va kul att ni ska ha en gammal dörr som sänggavel, det hade vi i lägenheten!! om du kollar på mina gamla inlägg från dec-jan-febr (därnånstans) finns det bilder :) om du vill ha inspiration :)

tack för de fina orden om tavlorna.. visst är det kul att gå och botanisera på panduro??

stor kram sara

Designe sa...

Vilka superfina fynd! Stolarna var ju häftiga, så fin dörr ni ska ha till sänggavel, det skulle jag oxå kunna tänka mig och så skriva nåt på den! Stegen var ju underbar oxå! Ha en fortsatt fin semester! Själv så jobbar jag..trist!
Kram :)

rosenfröjd sa...

jättefin dörr till sänggavel. Blir nog hur kalastjusigt som helst!

Ser fram emot att få se det färdiga resultatet! jag har nämligen också såna planer...när vi nu så småningom kan flytta in. :-)

Kram/
¨M¨

Sara sa...

Oj vad du hinner med mycket. Det spelar nog ingen roll vad du väljer i Leilas bok, tror att allt är lika gott :-)
Kram Sara

Lilla huset på prärien sa...

Hej! Jag känner PRECIS igen mig på det där du skriver att man känner sig stressad när något av barnen är med. Det är som en befrielse när man får gå där helt ensam o välja o vraka, klämma o känna på sakerna och bara behöva hålla koll på sig själv (och möjligtvis sin väska med plånbok...). Helt med dig!

Kram Jenny

Grodmamman sa...

Vilka härliga dagar du haft! Och visst är det härligt att shoppa utan barn!:)
Skall bli kul att se sänggaveln när den är klar.
Trädgårdssetet var ju jätte härligt.
Kram

C De-sign sa...

Hej hej... vad kul med ett långt inlägg....Vilka fina stolar din mamma hittade! Roligt när man gör lite fynd! och jag kan förstå din känsla av att vara ledig och på "vift" utan barn....Och en fin tavla har du fått också, jag känner inte till din farbror, men det är ju jätte roligt att äga en "riktig" tavla och speciellt om man vet vem konstnären är...ännu roligare om det är släkt!! Undrar vad du bakade?????????
Ha en riktigt skön helg ! Kramar fr C

rosenfröjd sa...

föresten....själklart ska du ha din fina klännig på bröllopet! den låter helt underbart ljuvlig!