fredag 22 augusti 2008

Knopparna och spegeln jag bara älskar!

Vill tacka Josse med den underbara bloggen in my house för utmärkelsen hon gav mig. Tusen tack gumman! Det är så roligt att någon gillar mig och min blogg!!

Idag är jag sååå förkyld!
Skulle jobbat inatt men ack det gick bara inte. Hade rälig huvudvärk igår också. :(
Idag har jag bara lite huvudvärk och känner mig förkylningsmässigt lite bättre. Skönt skönt!!

Tänkte visa min skänk som fick knoppar för några veckor sedan. Jag är supernöjd och gillar den verkligen!

Spegeln fick jag av min mamma för många år sen och som synes så har den blivit vit. Den var mörkbrun innan. Spegelglaset är riktigt prickigt och fint med mycket patina eller vad kan tänkas kallas! ;) Den gillar jag skarpt! Försökte ta en bild så att ni skulle få se men det blev inte bra! Så ni får föreställa er helt enkelt! :)

Visar också skåpet som vi fick av Manges föräldrar. Dom fick vår Magiker tv-bänk i utbyte. Mycket bra byte om jag får säga det själv!
Den ska få färg givetvis men vilken har jag inte bestämmt ännu. Antingen grå eller vit! Men jag gissar att den kommer att bli vit i alla fall! :)


Idag ska jag och Mathilda vila mycket men tänkte även ta en sväng in till Sölvesborg för att titta på lite tyg. Vill sy ett förkläde till min lilla dotter. Vill även sy lite kuddar till min gungstol och till sofffan!!

Ha en bra helg!
Kram på er!

5 kommentarer:

Cecilia sa...

jag förstår att du blev nöjd med skänken för den blev verkligen fin!

Hittade du tyg idag?

Fint gammalt skåp ni fick. Haha..jag vet att du kommer måla den vit till slut.
Har du haft den räliga huvudvärken som sist?
Ledig någon måndag eller tisdags em snart? jag slutar alltid tidigt då, lättare för oss att träffas de dagarna.
Höres!

Grodmamman sa...

Ska bli kul att se skåpet när du farit fram med penseln!:) Bra byte tycker jag också.
Hittade du något fint tyg? Jag har en kompis från högskolan som kommer ifrån Sölvesborg.
Hoppas att du snart mår bättre!
Kramar

MammasRussin sa...

Tjing!
Hoppas du mår bättre! INTE kul med förkylning. Skänken blev så grann så! Knoppsen var ju pricken över i:et! Skåpet ser väldigt spännande ut! Har du hittat rätt plats för den? Är det till höger om köksdörren jag anar? Ser ut att vara ett sånt skåp som slukar massa saker! ME LÖÖÖÖV!
KRAMIS

Annika sa...

Hoppas du ppiggar på dig.... o du.. kakan går att göra med alla möjliga bär.. har sett att man gjort mde hallon, körsbär mmm blåbär går säkert också o björnbär.... den blev jättegod... hade lite vaniljsås till... nu sk ajag iväg på en stor loppis... hoppas på fynd:) Kram Annika

Madeleine sa...

Hihi otroligt hur faktiskt ALLT blir vackrare med massa vitt! Skåpet är underbart och beslagen passar verkligen jättefint! Läckert att de är lite halvblanka, bryter av väldigt bra mot det vita. :)

Har ett liknande hemma fast med tre lådor i mitten istället, rymmer halva bohaget närapå, otroligt hur mycket man kan stuva undan i dem.
Kram