söndag 10 augusti 2008

Mitt nästa projekt!

Idag tänkte jag visa vårt tv-rum på ovanvåningen.
Det är mitt nästa projekt när det gäller inredning. Än är det bara i tänk och idé fasen. Det är ett stort rum med ruskigt fula strukturtapeter som det dessutom är fula sättningar i.
Har en vännina som tipsade mig om en färg som det kanske skulle gå att måla med så att man inte ser sättningarna. Väggarna skulle se putsade ut och det funderar jag starkt på att prova!
Eftersom det är så mycket sneväggar och rummet så stort, så skulle det vara ett stort projekt att tapetsera.
Nä..jag tror på att måla! :)
Vilken färg ska jag ha på väggarna tycker ni?
Har inte presenterat förslaget att måla om Magnus soffbord och vitrinskåpsunderdel ännu men tror att jag tar det så småningom. ;)
Just nu skulle jag behöva lite tips på vad man kan göra och vilka färger jag ska använda. Soffan kommer att få vara kvar blå och trämöblerna ska få bli vita..men mer då?? Vill ha lite lantligt men även inslag av New England här. Tror att det kan bli fint. Behöver massor av ideér så bara skriv skriv skriv!!!!

Rummet är större än det ni ser för bakom mig finns det lite till. Ville inte ta någon bild av det då det ligger en del saker från vår toalett där..bla lite golv, lister och andra prylar. :(




Igår var vi och köpte golv till vår hall här uppe och till toaletten så snart blir det nog färdigt på toan oxå. Ska "bara" slipa trappan klart först! Det är Manges jobb..och inget kul sådant! Fy vad lacken och det gamla klistret sitter.
(Har ni inte sett trappan så titta under Marsmånad! )
Så småningom kanske dom fula golven i detta huset överger oss. *hoppas*

Nu ska jag ner och duka fram frukost då jag misstänker att bullarna snart är hemma! :)
Ha det gott!


3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Slipa trappor är inte kul! Det har vi gjort här och fy sjutton vilket slit det var! Är inte avundsjuk på er, men det brukar bli himla bra när det är klart!:)
Jag tycker att dina planer för tv-rummet låter bra. Jag gillar ju också New England-stilen och tror att det kan bli riktigt snyggt att blanda lite.
Kram

C De-sign sa...

Hej! Svårt att tipsa om färg, men jag tycker det låter bra att kunna måla och slippa tapetsera... men, jag gillar ju vita väggar.....har bara färg i ett rum ...resten i hela huset är vitt.... men vitt kan ju också ha en ton..... du får fundera både en och två gånger..... Här är det lite trist...semestern är slut och jag vet inte hur jag ska "tänka"...kanske inte tänka alls...... känns lite vemodigt!!! Och min hund Maja är så skendräktig så hon skulle behöva en barnmorska..... hon gnäller, piper, bäddar och står i...stackarn, tänk vad hormonerna kan ställa till det..........
Ha en bra start på den nya veckan! Kramar fr C

In my house sa...

Hej vännen!!!

Oj, vad mycket roliga projekt ni har på gång!
- Om du vill ha lite new england stil så förknippar jag det med en randig tapet, kan ju tapetsera 1 vägg randig och måla resten vita, grå el beigt = hmm stavningen? =)
Lodräta linjer gör ju väggen högre och vågräta förlänger! det är rätt så bra med en neutral bas för att sedan lätt kunna förnya med kuddar och sånt! Tänk lite kuddar med stjänor, randiga och vita hissrullgardiner! de hade vatt fint =)

- Våran trapp är klädd med tråkig halv äcklig plastmatta, så till vintern (om man orkar) så ska den mattan väck, och jag har tänkt att måla den! har två golv målade hos oss och jag tycker att färgen sitter bra "en bra golvfärg" men dock får man nog måla om om några år "tror jag" el kanske inte! men din trapp, man kan ju ta en lasyr (grå,vit el mörk) det slits ju inte bort!!! iallafall!!

- Ååå, Kallinge! hon hade semster när jag ringde och sen har de inte blivit av (men jag ska) har iallafall ringt min doktor nu, och fått en ny tid! eftersom jag forskar på nätet om allt som gäller magen, har hittat lite intressanta grejer som jag vill kolla upp, man får ta tag i allt själv ALLTID. Har läst om många som har fått diagnosen IBS men som har haft fel på Gallan! och jag har ju otrolig värk, spyr flera gånger i veckan m,m. så det kan ju vara typiskt oxå för gallan! Vi få la se!
Lycka till imon! jag kanske ska jobba!!

oj, vad jag alltid ska skriva så långt =) =)

Kramar om dig