lördag 23 augusti 2008

Förkläde!

Skrev ju igår att jag skulle leta tyg för att sy ett litet förkläde till Mathilda.
Jag ville ha ett rött med små, vita prickar. Jag har hittat ett tyg hos Greengate som jag gillar.
Men i tygaffären hade dom bara med stora prickar så det fick duga!
Både jag och Mathilda är nöjda och tycker att det är både fint och gulligt!
Här har ni resultatet!


Idag vräker regnet ner här så det blir nog mest inomhusaktiviteter (?) idag. Är fortfarande rejält "dassig" så jag få se om jag orkar skrapa vår blivande sänggavel idag. Annars har jag lite andra småprojekt överallt i huset. Får se vad som kan falla mig i smaken idag. Appropå smaken så är det nog frukostdags för mig nu..magen kurrar!

Hej hopp..!

13 kommentarer:

C De-sign sa...

Hej
Vilket gulligt förkläde!!!Vad duktig du är! nu fick jag lust att sy!!!! Hoppas att din förkylning är bättre.... jag dricker en dryck bestående av: lite färsk riven ingefära, pressad limesaft, honung och varmt vatten när jag känner mig "krasslig"...den gör "susen"..... Du frågade vad jag jobbar med... jag har en konst/design utbildning i "botten" ( har alltid lite sånt med utställningar och annat på gång )men jag har i alla år arbetat som lärare! Jag är ju ganska gammal nu.... så det har blivit ett antal år i skolan.... Nu har jag en 6:e klass det är jobbigt, roligt och intressant! Men jag ser verkligen fram emot pensionen... då kan jag ägna mig åt konsten och det jag vill göra....... men några år kvar är det ju! Idag blir det tvätt och pyssel inne....skönt! Önskar dig en bra dag och krya på dig!
Kramar fr C

Cecilia sa...

Otroligt sött förkläde, det föll mig absolut i smaken. Nu faller en pizzabit från gårdagen väldigt bra i smaken känner jag..hu!
Vi ska nog hitta en em!

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Så sött förkläde, vad duktig du är :) Hoppas att du mår bättre ,tröttsamt med förskylning!
Ha en fin helg!
Kram Helene

Anonym sa...

hej gumman! hoppas du mår bättre nu! din skänk blev ju toppenfin i vitt med nya knoppar! tror att din fina bruna skänk (eller vad kallar man den?) kommer bli fin i antingen vitt eller grått :) ser fram emot resultatet! vad duktig du är på att sy förresten, förstår att tösen din är glad för sitt förkläde!

stor kram sara

Madeleine sa...

Vilket sött förkläder du har gjort! Förstår att tösen blev lycklig och speciellt blir det när mamma gjort! I ett sådant förkläde spelar det nästan ingen roll hur slutresultatet i bakning blir, det är nog glädjande att bara få ha på sig med alla sina prickar. Vad duktig du är!
Kramar

Lavendelkvisten sa...

Visst får du visa mina bilder från din mammas butik! Jag blir bara glad!
Krya på dig!
Kram Åse

Grodmamman sa...

Vilket läckert förkläde! Man blev ju glad bara av att se det!:)
Hoppas att du snart mår bättre.
Kram

hemma bäst sa...

hej!! å så sött förkläde!! mina köksgardiner fyndade jag på catalog (ellos rea sida) såg häromdagen att dom fortfarande fanns kvar.. kram jennie

Sara sa...

Hejsan
Vilket gullig förkläde. Jag älskar kombinationen rött med vita prickar. Skulle vilja ha Green gates tillbringare i den kombinationen.
Kram Sara

MammasRussin sa...

Tjing! Väldans sött blev förklädet! Har åxå gått o spanat på det där tyget! Senast i tisdags :-) Du är så duktig på att sy! KRAMIS

rosenfröjd sa...

jättegulligt förkläde. Oj vad min yngsta hade velat ha ett sådant då! :-)

Ha det så bra!

kram/
¨M¨

Anonym sa...

hej gumman ;) ja här längtas det efter det nya golvet (blir samma som i vardagsrummet och sovrummet) men golvet sviktar och det gamla golvet förra ägarna lagt in har slagit sig, så vi hoppas att reparationerna av undergolvet inte blir dyrt! hoppas allt är klart till helgen!

ja doftljuset Clean Cotton brukar finnas i såna små mysiga inedningsbutiker. Finns på flera hemsidor med tror jag :) Jag köpte mitt på Design & Country House i Västerås för 200 kr för mittenstorleken :) Durance ljus Cotton Flower finns på Åsby Hem och Trädgård här i Hallstahammar, men det borde finnas också i små inredningsbutiker. Kostar 129 kr st. Hoppas du hittar ljusen!

stor kram!

Designe sa...

Vilket sött förkläde! Blev ju superbra!
Så bra det blev med knopparna på skänken i inlägget nedan oxå! Kram :)