måndag 18 augusti 2008

Bröllop!

Hej alla!
Vill tacka alla som är här inne och lämnar så snälla, gulliga och uppmuntrande kommentarer. Tusen tack..det värmer verkligen! :)

I helgen var vi bjudna på bröllop på Hälleviks havsbad. Rickard som är barndomsvän till min sambo gifte sig med sin vackra fru Jenny!

Kyssen!! Dom är så fina tillsammans!


Denna gången hittade jag en klänning nästan direkt. Köpte först en klänning men den åkte tillbaka. Hade nog kännt mig överklädd i den. Men därefter sprang jag in och köpte denna klänning som jag sett någon dag tidigare. Skönt att slippa känna stress över kläderna iaf!

Precis som förra gången planerade jag min dag så att allt skulle flyta på bra och smidigt och helt UTAN stress. Började fixa håret på förmiddagen eftersom jag tänkte ha det lockigt. Har förut, med lyckat resultat, rullat upp håret på hushållspapper (!)! Jag tänkte att det nog var bättre än vanliga rullar eftersom jag då skulle kunna lägga mig och vila middag!
Resultatet denna gången blev KATASTROF!
Så 10 min innan vi skulle gå tog jag ner håret och konstaterade att det var kris. Fick börja blöta, föna och platta. Tårarna kom aldrig men det var bra nära!
Tillslut var jag rakhårig och utan pudelkrus!

Kvällen blev helt underbar.
Dom gifte sig ute på en altan med utsikt mot havet. Middagen var god och trevlig och jag hade väldigt trevliga bordsgrannar.
Idag tänkte jag visa lite blandade bilder från kvällen! Några städade och några mindre städade! ;)

Jag har väldigt svårt att inte grimasera när jag blir fotograferad.


Goda vänner till mig och Magnus. Barndomsvän till Mange.


Här börjar dom lite mer oseriösa bilderna! Dansanta grabbar!


Brudgummen tog en svängom han med!




Här kom visst samma bild igen...ja ja!

Dessa slipsar. Har aldrig varit på fest med detta gäng utan att slipsarna byter syfte och plats!

Vi hade väldigt roligt i alla fall!

11 kommentarer:

Annika sa...

Ja den festen såg ut att va kul... härligt med bröllop... o du... så har jag aldrig sett en slips förrut..:) hihi.. kram Annika

Sara sa...

Hejsan

Ni verkar ha haft superkul, det är ju så härligt med bröllop. Din klänning var fin.
Kram Sara

Grodmamman sa...

Härligt med utomhusbröllop! Det skulle jag också kunna tänka mig faktiskt. Bara det fanns solgaranti!:)
Kram

Cecilia sa...

Håret blev ju bra till slut, men visst, man får panik när det blir helt FEL! Ja du är lite svår att ta kort på måste jag säga. Jag fick ju ta 3 st innan jag blev nöjd. Helkul kväll - VERKLIGEN! Vi undrar bara hur Mange mådde igår?

In my house sa...

Superfint och härligt bröllop ni va på,,, du/ni va jättefina!!!

- Du har väl inte glömt min lilla utmärkelse längre ner till dig!!!! =) =)

- Just nu sitter ja och är nervös,,, blir alltid nervös över sånt här!!! Hu puh!!!
- Yes, jag ska ringa henne i Kallinge oxå, ska be min läkare kolla gallan och så vill ja göra ett stort födoämnes test,,, (har läst mycket om just de)

Kramar (från en nervös j)

Designe sa...

Va kul att du oxå varit på bröllop! Va fint med utebröllop och de var så fina, ja du med förresten! :) Kram

rosenfröjd sa...

ni såg ut att ha haft jättetrevligt!
Det är ju så himla mysigt med bröllop!

kram!
¨M¨

Anonym sa...

Vilka härliga bröllopsbilder...vackra kläder (jättefin klänning du fick fatt i), glada människor...brudpar...
Syrran skall gifta sig i helgen så jag sitter och funderar på vad jag skall ha på mig...också har jag ju lovat att fixa hennes brudbukett...kanske dax att börja fundera över den...planering...ska skärpa mig!
Kram,
Bella

MammasRussin sa...

Hej där!
Vilka roliga bilder! Och fina förstås! Jag gillar din klänning jättemkt! SUPER! Håret blev ju väldans bra?! Men vilken panik?
Ha det bra!
KRAMIS

Anonym sa...

hej! vilken fin klänning du hade! vart köpte du den? ni verkar haft det väldigt trevligt, alltid kul med fest! brudparet var toppenfina!

ja jag gillar också hemnesserien, gammaldags men ändå modern...golvet vi lagt kostade 69 kr kvm, helt galet billigt. golvet i sovrummet gick på typ 850kr.

ska bli kul att se din sänggavel, alltid kul med lite annorlunda!

stor kram sara

Anna sa...

Ohhh så fin du var.. E ju inte van vid o se dej så.. O så fin klänning, e det sådant "glatte" tyg??
Bröllop brukar ju vara najs. Det glädjer mej när du har kul min mompis..
Ha det gott. Vi hörs.. Kramar från Anna..