måndag 11 augusti 2008

Mer vardagsrum..!

Idag pågår det bullbak här hemma. Den förra laddningen med bullar tog slut igår. Och att ha en tom frys går ju inte för sig! :)

jäsning pågår!

Bakade förresten igår också. Då blev det Leilas goda kolakakor. Skulle nog velat ha aningens mindre ingefära i mina..råkade nog ta lite mer än jag skulle. Blev goda iaf!

Drog bort skräpet som stod på andra sidan i vårt vardagsrum så att jag skulle kunna visa den delen oxå.

En ensam gungstol!

Mot väggen till höger ska det stå ett skåp som jag ska få från mina svärföräldrar. Dom ville ha min "magiker tv-bänk. Inget dåligt byte får jag säg. Ville ju ändå bli av med den bänken. :)

Gungstolen ska stå här uppe men kanske inte just där ända borta i hörnet. Vi får se sen när skåpet har kommit hur det känns.


Gungstolen är för övrigt ett av mina fynd igår. 50kr betalade jag för den. Känner mig inte riktigt nöjd med mitt köp eftersom den lutar JÄTTE mkt när man sitter i den. Det blir mer en liggstol än en gungstol.
Ska be Mange ta en bild någon dag så ni får se vad jag menar..om ni inte redan vet!
gungstol eller liggstol?
Köpte även en tvättbräda (10kr) till och en ljusstake(10kr). Tvättbrädan tänkte jag måla vit och skriva "tvättstuga" på och sätta på vår källardörr. Tror det kan bli fint. Ljusstaken kommer också bli vit..givetvis, och kommer nog få sin plats på det kommande skåpet.
Lampfoten köpte jag inte igår utan det är den jag fyndade på loppisen där min mamma köpte sina fina stolar. Jag tror att den ska få bli silvrig..faktiskt!


Vill passa på och visa vad min duktiga sambo gjorde igår. Han tog bort lack och lim från andra halvan av trappan. Nu är det "bara" slipning och målning kvar! :/


Kommer bli fin med färg.

Nu ska bullarna in i ugnen!

Ha det bäst alla!

17 kommentarer:

Annika sa...

Måntro du kan skicka nåra påsar häråt!!!! HiHi:) Vilken skön gungstol... kommer ihåg gammelmormors.... man fick lägga vedträn bakom för jag var så rädd att den skulle tippa när jag gungade :) Ljustaken blir säkert fin som vit den med.... Kram Annika

Designe sa...

Mums va gott med bullar och Leilas kakor lät oxå goda! Vilka fina fynd och din trapp kommer ju att bli superfin med färg! Vi borde ta tag i vår trapp oxå som har plastmatta på sig..
Ha en fin vecka! Kram :)

Grodmamman sa...

Jag har också bakat Leilas kolakakor och jag är lite kluven när det gäller ingefäran eller ej. Tycker nog att båda är lika goda!:)
Vilket jobb han har gjort med trappan! Ska den bli vit?!?
Kram

Grodmamman sa...

Hej igen!
När vi gjorde iordning vår trapp så målade vi vagnsstyckena vita och själva "trappväggarna" vita. Stegen behöll vi träfärgade, men vi lackade dem. Efter ett tag gjorde vi om trappräcket och då blev det vita stolpar med överliggare i ek. Då fick även trappan steg av ek. Jag skulle aldrig måla en trappa helt vit, men det är jag det!:)
Kram

Anna sa...

Vilken häftig gungstol:) Jag förstår vad du menar m "liggstol" Den har ju jätte böjda "fötter".
Jag jobbade ju ikväll, såg att du hade ringt..
Attans vad redig du e som bakar.. Undrar när jag ska bli så redig...
Ha det gott o hölsa familjen.
Kram

rosenfröjd sa...

det där kommer att bli kanon! spännande att följa...du skrev om nån färg som ser ut som putsad. Vi har ju lite samma problem med att det kommer att bli svårt att få allt jämnt och fint med så skadade väggar, så det skulle vara kul att veta om det finns andra bra alternativ förutom tapeter.

Kram!/
¨M¨

Skatan sa...

Men du har både nybakade bullar och en sambo som tar tag i trapprenoveringen. Här sitter en avundsjuk donna må du tro... ;-)

Ha en fin dag.

/Okänd Skata

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Härligt med bullbak, gott att ha i frysen :-)
Vilka fina fynd du har gjort, gungstolen är jättefin har också lust på att skaffa en :-)
Ha det så bra!
Kram Helene

Cecilia sa...

Jag måste bara fråga om Mathilda varit inblandad i bullbaket? Där är ett par tydligt sedda bullar som skiljer sig lite från de andra lite mer perfekta...
Ska du inte måla gungstolen vit förresten?

MammasRussin sa...

Tjing! Duktig bullmamma du är! Kanske man kan få turen att smaka dom nångång ;-)
Den där trappan kommer nog förändra er lilla hall en hel del tror jag! Du får låta bli att gunga i gungstolen haha den är ju väääldigt grann att titta på! Hi hi jag har åxå en såndär brun ljusstake som väntar på att bli attackerad :-D

KRAMIS

Malin - I min trädgård sa...

Mmmm smarrigt!

Åh jag älskar den varianten av gungstol! Har en likadan (fast vit) här hemma... och jag älskar att det blir just de "djupa" och "långa" gungen, det blir så avslappnande! njut av din fina gungstol!

Men oj vilken duktig sambo du har! Har han skrapat bort allting?

Ha det bra!

In my house sa...

Hej vännen och bruttan!!!! hur gick det igår??? bra hoppas jag! skitväder hade vi iallafall....

- Ser att ni ska måla trappan! det gör ni rätt i, finns kanske någon skyddande lack man kan ta på. Ett knep är att måla varannat trappsteg och sen ev lägga ett mynt på dom trappsteg som man kan gå på,,, så att man ändå kan gå upp och ner!!!!

- Ska bli SÅÅÅÅ kul att se hur allt blir!

Kramar om dig j

(Mmm,gott mä bullar)

Sara sa...

Vilken fin gungstol och ett bra pris. Tvättbrädan kommer bli snygg i vitt.
Kram Sara

Anonym sa...

hejhej! va fint det kommer att bli, både rummet o trappen :) här hemma är vi klara med sovrummet! bilder kommer på söndag!

gott med bullar, ska börja baka igen när köket är helt klart o så... alla saker står överallt när man byter golv :(

ljusstaken du fyndade liknar några av mina som jag köpte för en tia st på myrorna förra julen ;) de blir toppen med färg!

sänggaveln satt min pappa upp åt oss med nåt typ av beslag, typ som vinklar.. jag vet faktiskt inte vad de heter.. men de höll liksom upp dörren :) smart och orginellt ;)

stor kram sara

In my house sa...

Hej hoppp... Jag har en sak till dig hos mig,,kramar j

C De-sign sa...

Hej i regnrusket....här har det regnat hela dagen.... inte fått mycket gjort alls....(som jag hade tänkt...) Men ni har ju kommit långt med trappan.... vad fint det kommer att bli! Vilken färg ska du måla den i???? Min är ljustgrå....men behöver målas om...vi får se i höst! Bullar så gott! Duktig du är! Ha en skön söndagskväll! Kramar fr C

Sandkorn och sötvatten. sa...

Mums! Började kurra lite i magen nu när jag såg bilderna med kanelbullarna! =)
Vilket fynd du gjort med gungstolen, även om den lutar mycket. Häromkring kostar de runt tusenlappen. Sambon har lovat mig en den dag vi bestämmer oss att det är dags för smått.
Skall bli spännande att få se hur trappan blir när allt är klart, ser ut som om ni är på god väg redan nu.
Kram!