måndag 1 september 2008

"Är det någon där?"

Berättade ju i mitt förra inlägg att jag hade köpt fuskfårskinn som jag tänkte klä en stol med. Idag får ni se den. Är mycket nöjd! :) Den står i vår hall. Stolen har ni sett innan för jag har en likadan i vårt gästrum.


Det är ganska lustigt med mina bilder för allt får så konstiga propotioner när jag fotar. Stolen ser jätteliten ut i hallen på bild men i verkligheten är det inte så. Ja ja..



Har planer för ett välkommande väggord ovanför elementet..vad tror ni om det?


Måste tipsa om Marian Keyes böcker. Helt underbara tycker jag att dom är. Lättlästa, humoristiska böcker som man kan känna igen "tänket" i. Rekommenderas varmt. Denna läser jag just nu!


Igår var min sista dag på BB/Förlossningen. *snyft*
Lite vemodigt känns det..särskillt eftersom det inte är självvalt att sluta. Mitt vik gick ju ut (efter 1½ år) och då är det ju bara att se sig om efter ngt annat.

Idag är det tänkt att jag ska köra till en kompis som ville bli av med lite hästsaker. Får se om där är några täcken som kan passa min "lilla" häst!

Ha det fin fint!


16 kommentarer:

Cecilia sa...

Den där stolen känns väldigt välkomnande, så skönt att få slå sig ner i den. MYS!

Självklart ska du skriva väggord! Jag är besatt av väggord, dock har det inte kommit upp ett enda i detta hus - ännu.

Är du arbetslös nu då? :-( Du berättade lite tankar för mig för några veckor sen...pratat med den chefen?
Kram!!

Annika sa...

Stolen blev ju kanonfin o tyget var underbart... ska bara kolla om "min" tygaffär kan tänkas få in sånt under hösten annars hör jag gärna av mig... ska fixa till en fotpall har jag tänkt o vad skulle inte passa bättre än lite fårskinn... hade först en ide att slakta en päls men de var ganska dyra även på loppisar har jag sett... alltid sorgligt att lämna en arbetsplats emn vi får hålla tummarna för att det kommer att bli bra på den nya med... men att jobba med bebisar måste ju vara underbart.... Kram Annika

Malin - I min trädgård sa...

Tack så jättemycket för den fina utmärkelsen! Blev jätteglad när jag upptäckte detta efter att jag kom hem från en liten miniweekend i Helsingborg över helgen. Tack!

Men vad snygg din stol blev! Vågade mig inte på att göra så med någon stol, utan bara min pall som jag visade för ett tag sedan. Men nu blir jag ju sugen... Jag tror det blir jättebra med ett väggord där. Men tyvärr har jag själv inga bra tips.

Ha en underbar kväll!

Kram M

Grodmamman sa...

Stolen blev ju jätte fin! Klart du ska ha ett väggord!:) Funderar själv på att fixa till ett, men har inte riktigt bestämt var än.
Alltid tråkigt att sluta på ett jobb när det inte är självvalt. Hoppas att du kommer trivas på nästa.
Kram

Anonym sa...

dags för en kommentar ;-)...tycker absolut du ska ha ett väggord..kommit på något ännu? Nu äntligen är barnvagnen beställd :-)tack för hjälpen, kram Jessica

Sara sa...

Mysig och fin stol. Hoppas att du hittar ett bra väggord!
Kram Sara

MammasRussin sa...

Stolen blev jättevacker! Snyggt ludd :-) Tur du påminde mig om Keyes, har läst en del av henne men glömt bort henne nu på några år!
KRAMIS

In my house sa...

Hej hej och godmorgon.... Jag har blivit helt galen i grått fårskinn... Jag klädde oxå om vår kökssoffa häromdagen i just de!!! Vart har du köpt ditt???? lite svårt att få tag i tycker ja, och äkta är ju piss dyrt....

- Huhu,,, va ruggigt de ä ute, har precis tänt en brasa och ska strax ner och göra en kopp med varm choklad,, jag fryser inom mig när vädret är såhär.....

Ha de gottit och lycka till på nya jobbet! Kram j

Anonym sa...

hejhej! åååh vad fint det blev med fuskfårskinnet.. synd att jag inte har nåt att klä om :(

jag tror det kan bli toppen med väggord. finns ett på my first room "välkommen till oss" och med nån krumelur.. toppenfin, den ska vi ha ( om sambon godkänner den haha)..

hoppas allt är bra med dig! kram sara

Grodmamman sa...

Hej igen!
Du har något hos mig!
Kram

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Så fin stolen blev, vill också ha. Det kommer alldeles säkert att bli jätte snyggt med ett väggord där.
Ha en fin dag, här regnar det så det får bli lite inne sysslor!
Kram Helene

tinginneoute sa...

Snygg stol. Tycker absolut att du ska ha väggord.
Kul att jag hittade hit.
Tack för titten

Annika sa...

Hejsan!!!! har kollat med min tygaffär o hon ska få in ett tyg under hösten.... lite lockigare.... jag la undan lite till min pall.... men tack ska du ha för att du erbjöd dig..:) Ha nu en riktigt trevlig helg... Kram Annika

Gårdsromantik sa...

Vilket mysigt skinn!
Var fick du tag på det?

Kram Maud

In my house sa...

Linnea lilla vän, dom sliter väl inte ut dig på jobbet =) =) el är du för ambitiös???

Hoppas att helegn ha vatt bra "redan slut" herregud snart är man 60år, när tiden går så fort som den gör!!!

Kram j

In my house sa...

Hej där,,, tittade precis in, och så hade lilla du skrivit!!! =)
Men du, visst är de ju så att man vill ju vara extra duktig och trevlig när man är på ett nytt ställe,, och jobb får man va glad över!!!!
- Ja, kände mig bättre ett tag,, tar ju så mycket olika pulver och drycker så vilket vet ja ej, men den lyckan är väck nu... Har fått tillbaks min mage,, inte bra alls!! känns så himlans tråkigt, kände mig mycket gladare och piggare. Hade så gärna velat kunna söka jobb, kunna liksom välja sånt som jag vill jobba med utan att behöva tänka på att ja ej kan!!!!
jaa´ja, få l se hur de bli!!!!
Just de, du ska dit juh,,, blir de shopping i stan så måste du köra inom Mairo, som ligger precis när man kommer in till Ronneby! och om du ska gå inne istan och jag jobbar på Kappahl den dan, så Måste du komma inom =0) hihi!!! kul att se dig live juh =)
- Skönt att du känner dig bättre, bli nog kallinge för mig mä efter alla undersökningar!!!!

- Jag har aldrig kaklat heller,,, men man måste prova så att man lär sig lite av allt,,, de tycker ja om! Och näää, de va ju inte första hand valet av kakel, men gillar detta jättemycket oxå!!! blev smidigast såhär!!!!

Ha de gottit! kramar om dig j