onsdag 30 juli 2008

Trött, skakig och helt slut!

Idag mår jag inte bra. Fy vad jag har varit dåligt i natt. Har haft min jävla huvudvärk i natt. Tack och lov så är det inte så ofta som jag blir SÅ dålig. Det spränger, spänner, jag mår illa och klöks hela tiden, magen slås ut, jag blir yr och allt bara snurrar. Sen till råga på allt blir jag rädd och ledsen. Varför ska det göra så ont??
Jag tog en hel del värktabletter så idag kommer min stackars mage vara i total olag. Kul! :( Men det positva i det hela är att dessa "attackerna" inte kommer allt för ofta..det var faktiskt ganska längesen sist.. säkert flera månader och det innebär att det kommer att vara lugnt ett tag nu! Måste jag ju se det lite positivt iaf! ;)
Nog av eländet nu!

Igår skrev jag ut två foton och satte i ramar som jag köpt på loppis för några månader sedan. Det är tänkt att dom ska stå på hyllplanet som ska vara ovanför sängen sen..men man vet ju aldrig var dom hamnar!
Jag tycker att dom är så fina. Det på mig och Magnus har ni ju sett i färg förut men jag gillade det bättre i sepia. (tack för hjälpen Martina!) Den andra bilden är ju på Mathilda och den bara älskar jag!




Bordet som jag fick av min svärmor har blivit målat och kommit upp på balkongen där uppe. Skönt att ha någonstans att sätta tekoppen! :) Tänkte köpa två minirosor och sätta i zinkkrukan och ha på bordet.
Pidestalen fick stå på balkongen där nere. Ni ser sakerna "före" här.


Nu tänkte jag försöka få i mig något att äta för jag börjar få svimmningskänslor igen.
Ha en bra dag!
Kram Nea

14 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tråkigt att du mår så dåligt! Hoppas att det snart är bättre.
Vackra kort du skrivit ut. Jag har ett på vår dotter i ungefär samma vinkel som jag tycker jätte mycket om.
Kram

MammasRussin sa...

Hej lilla du, huu vad hemskt du har haft det? Hoppas att du mår bättre och att magen klarade sig någorlunda.....Har nog inte förstått hur dåligt du brukar må!
Tur att du har semester, för att ta det lugnt är det bästa!
Vi har precis åxå börjat vår semester! Härligt!
PS Snygga foton! DS
KRAMIS

Sara sa...

Vad tråkigt att du har mått dåligt. Korten du skrivit ut var jättefina och ramarna också.
Kram Sara

Cecilia sa...

Var du så himla dålig idag? Eller det hade lättat när ni kom till sandviken? Det är vidrigt att må så dåligt. jag har aldrig gjort det förr, men jag har ju haft värk och mått illa iaf!

Jättefina foton. De ser lite gammaldagsa ut :-)

Hade du och Mathilda en bra eftermiddag?

C De-sign sa...

Hej
Nu i värmen hinner man inte med att greja med allt bloggande..... men nu kommer äntligen några rader från mig! Först och främst så är det ju jätteskönt att du har semester! Jag har en vecka kvar nu innan "allvaret" börjar!!!!! Vill inte tänka...... hihi.... Hoppas att huvudvärken gett med sig, det kan ju bli så när man äntligen är ledig och slappnar av.... konstigt! Låter ju intressant med Holst...kolla upp det! Hoppas att din häst mår bra ! Nu ska jag ut i sommarvärmen...måste handla mer clorin...bleker linne tyg ska klä om sofforna!!!!! Kram kram och jag önskar dig en härlig dag!

Anonym sa...

hej gumman! tråkigt att höra att du inte mått bra, men hoppas du mår bättre nu!! vad fina foton du har ramat in, och balkongen var toppenfin!!

stor kram sarA

Grodmamman sa...

Hej igen!
Ville bara höra hur du mår idag? Hoppas att det är bättre!
Kram

Annika sa...

Hoppas att du piggat på dig.... bordet blev så fint så fint... o vilka fina ramar du hittat... kram Annika

Anonym sa...

Bra att du ser det positiva i huvudvärkseländet...låter ju som en migränattack...maken får det ett par gånger per år men fick av en läkare medicin i form av nässpray, är han snabb och känner att anfallet är på väg kan han "puffa" och klara sig!
Så fina dina kort i blev i de underbara ramarna! Altanen/balkongen blev riktigt ljuvlig!
Kram,
Bella

Norrbacken sa...

Hallå där!!

Fastnade för din blogg. Nea i det gula huset skulle lika gärna kunna vara jag. :)
Jag heter Linnéa , kallas för Nea, och bor i ett gult hus! Och din dotter är ganska lik mig när jag var liten. Och så har vi två katter , var av den ena är väldigt lik den svart-vita ni har.
Tyckte att det var lite kul.
Fin blogg!

Kramar/ Linnéa på Norrbacken

Designe sa...

Jättefina bilder!..och ramar oxå! Ja, tänk va fint allt blir i vitt!:)
Tur att du är på bättringsvägen nu då! Ang. reportaget så dröjer det tills nästa år men lovar att flagga för det på bloggen då det är dags! Ha en bra vecka! Kram

hemma bäst sa...

Vilka jätte fina bilder!! jag är också galen i julen, börjar alltid pynta lite för tidigt. kram jennie

Radhusdrömmar sa...

Vilken fin sida du har! Kul att kika in här.
Fina ramar och foton :-)

Kram Johanna

In my house sa...

Hallu Bruttis..... =)

Sepia gör korten sååå fina och "gamla" tar ofta svart vita kort och sepia.....

- - Jag har haft hemsk hemsk magperoid,,,men nu känns det lite bättre....
Ha vatt på IKEA idag =) hittade allt som stod på listan, så de va ju skönt!!!!

Jag tror och hoppas att värmen kommer tillbaka, fast de ä lite mysigt att kunna tända ljus och mysa inne oxå och höra blåsten utanför.... Ha de gottit Kramar j