tisdag 23 februari 2010

Maja...

Jag är så ledsen!
Igår jobbade jag kväll och när jag kom hem stod det folk på vår uppfart.
Trodde först det var ett gäng ungdomar som stod där och jag undrade vad dom hade för skit att hitta på hos oss. Sen såg jag Mange i carporten med en låda...
..i den lådan såg jag min katts tassar....

Det var en familj som hade kört på min katt och kommit in för att berätta.
Han dog direkt och var fin där han låg. Det syntes inga skador alls...
Det gör sååå ont.
Han var min "bebis" och jag kommer sakna honom något så enormt.
Tårarna har forsat hela natten och under dagen.

Idag har jag berättat för Mathilda som oxå blev totalt förkrossat och förtvivlad. Hon vill ha tillbaka sin Maja nu.
Nu är han en fin stjärna som tittar ner på oss!



Nu ska jag sätta mig och koppla av..njuta av min familj och den fina katten vi har kvar!
När Mathilda somnat ska vi begrava vår älskade katt och tända ljus....

Var rädda om er och glömm inte bort att ge den där extra klappen, pussen eller kramen!

7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Stackare. Ändå sjyst av familjen att komma hem med er katt istället för att lämna den vid vägen.
Kram

Jessica sa...

Hej vännen,
men vad sorgligt, stackars er!
Det är så otroligt sorgligt när man inte har sina små lurviga älsklingar längre.

Har ett liknande inlägg, så jag förstår hur ni har det.

Må gott å var rädd om varandra!
kram
Jessica

Cecilia sa...

Nää usch vad hemskt!!! Jag förstår att ni är jätteledsna, det blir ju som en mycket kär familjemedlem. Fy vilken stor saknad :( Men vad fint av familjen att berätta. Usch jag ryser!
Många kramar!

Noga Utvalt sa...

Hej!!
Beklagar sotgen efter er fina kisse! Fy vad tragiskt!
Skickar en STOOOOR tröstar kram till hela familjen!

Man ska leva varje dag som om den vore den sista! Inte ha allt för mycket framtidstänk, utan leva mer i nuet! Ta vara på varann, sina nära och kära.....

Kram Nadja

C De-sign sa...

Så hemskt, stackars er..det gör ju så ont...oj,oj, jag har tårar i ögonen...... jag blir galen när jag hör någon säga saker som att ja, men det är ju "bara" en katt..."bara" en hund.... jag tror att jag sörjt mina döda djur lika mycket som jag sörjt människor.... jag brukar säga till min hund Maja att hon är den trevligaste människa jag känner......
Tack för din kommentar, nu är jag en gammal dam..... på riktigt!!!!! och tack o lov datorn är tillbaka! STOR VARM TRÖSTEKRAM fr Maja och från mig, C

Endag sa...

Beklagar sorgen över er fina kisse. Vet hur det känns när man förlorar sin älskade vän på det sättet :,( ...
*tröstkram till hela famijen*

Anna sa...

Åh nej vad ledsen jag blir! Tårarna kommer direkt.... Har själv en katt, lite lik Maja faktiskt, så jag förstår vad jobbigt det måste vara. Dom blir ju som en familjemedlem.
Våran Limpan är 16 år och jag vet att han inte kommer att finnas för evigt men jag vill verkligen inte komma till den dagen när vi måste säga hej då.....Tänker på er! Kram Anna