söndag 14 februari 2010

Jodå..jag finns kvar..

..men det är hemskt rent vad jag är dåligt på att uppdatera min lilla blogg!
Men nu kommer det ett litet inlägg iaf! :)
k
Vill tacka er goa som kikar in här trots dålig uppdatering och kikar och lämnar små avtryck!
ö
Jag åkte till mamma sist jag skrev och därefter har det varit jobb, mycket bus i snön med hästen, lite annat pyssel, städ, dammsugning av tak, gardintvätt osv osv. :)
j
Fick gjort färdigt tavlorna jag hade fått beställning på! Dom blev superfina och bra! Både jag och den nya ägaren är glada och nöjda.


Färdiga med ram och allt. Dom är 30*42cm!

Sen har jag fått en del andra beställningar på bla min fårtavla och lite så! Kul kul! :)


Idag har jag jobbat och känner mig helt slut! Skulle helst av allt vilja krypa upp i soffan och titta på en bra film, dricka te och bara mysa i lugn och ro!
Tror minsann att det får bli så! :)

En BAMSEKRAM på er så här på alla hjärtans dag!

9 kommentarer:

Jessica sa...

Hej Nea,
oj vilka fina tavlor! Helt otroligt vad duktig du är! Jag skulle vilja beställa såna. Jag mailar dig i veckan!

Veckorna går fort så fort , hinner inte heller med bloggen så mycket.

Kram Jessica

Mycket annat & lite betong sa...

Hej!
Tack för din kommentar. Nu har vi ätit en jättegod middag.
Du frågar om tavlorna. Ja, dom har jag gjort. Det är kul med så´nt man gör själv.

Hälsningar Agneta

Noga Utvalt sa...

Hej!

Hoppas att du mår bra! Vilka fina tavlor! Så himla snygga!!

vad gulligt av dig att tänka på mig och zink krukan!! Det finns säkert massa fina att välja på nu till våren. Men visst förbannar man sig själv när man inte "slår till" direkt....

Det vita lilla huset som jag äntligen är lycklig ägare till tack vare dig beundrar jag varje gång jag ser det! Är så glad för det!

Ha det gott vännen och hoppas att du får en bra start på veckan!

Kram Nadja

Grodmamman sa...

Fina tavlorna blev! Förstår att ni båda är nöjda!:)
Ibland går vardagen så fort och då hinner man inte med bloggen. Blogga när du känner för det, jag tittar in i alla fall!:)
Kram

K sa...

BAMSEKRAAM TILL DEJ <3

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hej tjejen!

Jisses vilka fina tavlor du gjort!

Våra spröjs kommer från Lundbergs och finns på de flesta stora byggvaruhus såsom Bauhaus, Beijer och Ekesiöö. Tror de heter Eva och kostar runt 350-400 kr/paket. Det går åt ett paket per fönsterdel, så till det stora fönstret du visar i köket så går det åt 3 paket. Det är rätt mycket pyssel att snesåga och limma ihop dem, det tar minst 1-2 timmar per paket för det är viktigt att måtten blir rätt. Men jag är jättenöjd, jag tycker de lyfter hela huset. De sitter på insidan, gjorda med exakta mått så de sitter fast av sig själva. Men jättelätt att ta bort när man måste tvätta fönster och så.

Titta inte bara på spröjset som sitter över diskbänken som nu sitter fast med silvertejp....det har jag bara lyft dit tillfälligt för att se hur det blir, det passar inte det fönstret. Det är sista fönstret vi har kvar att tillverka spröjs till så det ska göras i helgen:o)

Go for it tycker jag! En prisvärd ansiktslyftning. Och när man (maken) väl fått in snitsen så går det snabbare och man kan göra flera åt gången.

kramis
Mia

Malin - I min trädgård sa...

HEj Nea!

TAck så jättemycket för din hälsning - jag blir så glad! Tänk att ngn jag inte känner bryr sig om hur det går för mig... :-).

Jaa, allting gick jättebra. 26 timmar, men det kändes bra tycker jag - för det gick så himla snabbt förra gången. Men liksom förra gången så flög hon så gott som ut när det var dags att krysta ;-). Och nu är vi hemma sedan 1 1/2 vecka och har det toppenmysigt! Hon är så go!

Tack än en gång!

Vad kul att du ska gå en fotokurs! Då kanske du snappar upp ytterliggare tricks och knep?

Stor kram M

annashusidingtuna sa...

Hej!
Första gången jag besöker din blogg och vad du är duktig på att göra fina tavlor!
Gillade ditt betonghjärta också!
Kram Anna

Jessica sa...

Hej igen,
ja lampan är Barometer från Ikea!
Kram Jessica