torsdag 6 augusti 2009

Hoppsan hoppsan! :/

Nu är det verkligen superlängesen jag var här och skrev. Har ju haft och HAR semester! :)
Men här hemma har det målats, målats och målats. Denna lilla lekstuga har nästan gett mig gråa hår. 6 lager färg blev det på väggarna inne och jag tänker inte gå in på alla turer jag har gjort. Men väggarna är vita och golvet är grått! Tjusigt! Nu återstår det lite mer målning ute. Möbler och tyg ska fixas inne. Någon som har små barnstolar över??





En dag åkte jag och Mathilda till skogen för att plocka blåbär! Mumma!! :) Det blev plockat ca 1 liter innan några stygga "pissemyror" bet Mathilda på fötterna...sen var lyckan förbi och hon ville hem! Men en paj blev det till iaf! :))

Mitt "lilla" loppisfynd som jag visat innan har äntligen fått flytta in! Har fortfarande inte bestämmt mig om det kommer bli utsatt för vitfärgen ännu..får ge det någon vecka!

Imorgon blir det nog tosselilla sommarland för denna familjen och till helgen en efterläntad loppis. Hörs då!
Kram på er..

9 kommentarer:

C De-sign sa...

Så härligt att ni varit i blåbärsskogen......och att det räckte till en paj! Man måste få det med sig...från sommaren...smaken känslan och myrbetten!!!!Skönt att du har semester...jag börjar nu på måndag det känns lite vemodigt......men men det ska nog gå! Härliga dagar nu att njuta av...Ha det gott i sommarvärmen! KRAM KRAM fr C

Vitt o Vältummat sa...

Det finns gott om blåbär nu. Härligt!
Kram/Åsa

Grodmamman sa...

Jag börjar jobba på måndag, vill inte!:)
Härliga bilder från blåbärsskogen, men vilka dumma myror det fanns där!
Här blev det mycket goda chokladbollar igår kväll, som jag och dottern smaskade i oss efter kvällsmaten!:)
Kram

Cecilia sa...

Sicken söt stuga! Den ser väldigt stor ut innuti. Snacka om att Mathilda kommer tillbringa mycket tid där när fler saker kommer på plats!
Glömde fråga var ni plockade blåbären???
Jag tycker du ska ge dig på att måla skåpet vitt, fast du kanske ska vänta ett tag så du har smällt innerväggarna på stugan...?

MammasRussin sa...

Vicket jobb du haft med lekstugan!!! Men grannt blev det! Kommer nog lekas där inne mååånga år framåt!
KRAMIS
PS Boken utläst för längesen, den var super! TUSEN tack! DS

josse sa...

Nämen Nea, vad du ä finklädd när du plockar bär, jag går som en skogs mulle och blir blå i röven av bären!!!! =)
- Nu ska jag tala i otydlighet =) Gick sådär =( vet mer på tisd, han va otrevlig, som vanligt blir man behandlad som ett barn, man kan ju undra när det ändras! Som sagt, vet mer på Tisd, eller närmsta veckan.....

Hoppas ni ha haft kul på Tosselilla,,,, fint väder juh!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam j

Inspiration i vitt sa...

Vilket slit men ojoj vad fint det blev. Vad glad hon ska bli din lilla flicka när du gjort så fint till henne.
Hoppas att din sommar varit bra och att du fått många sommarminnen.
Kram på dig/Ingela.

promenader på landet sa...

Hej! Vad jättemysigt det blir i lekstugan kommer nog inspirera till många dagars lek! Det kanske finns möbler på Blocket, vi köpte på Ikea och målade själva. Må så gott kram från Maria

Åsa /En Sida Med Mat sa...

Hej Nea!

Vad kul att du gillar min blogg och lämnar en kommentar!
Bra också för då fick jag möjlighet att besöka din mysiga blogg!
Jättefin!

Vad tråkigt att du blivit allergisk mot vitlök!!

Jag har funderat på din fråga och det är inte lätt att hitta en "ersättare" till vitlök, den har ju så egen smak.

Det jag kommer på är att använda buljongtärning och fonder.

Gul lök är ju också en bra smaksättare.

Svårt att komma på något så här på rak hand, men kommer jag på något mer tips så meddelar jag dig.


Lycka till!


Mvh Åsa.