onsdag 12 augusti 2009

Nu äntligen..

..börjar lekstugan bli färdig invändigt! :)
*
Det har verkligen varit jättekul att fixa och dona. Men när man bor lite utanför "byn" och affärerna i "byn" har konstiga öppettider och semesterstängt och andra "fifiga" saker, då blir det ganska jobbigt!
*
Har letat efter några fina tavlor, vykort eller dyl som vi skulle kunna ha på väggarna men det har varit lönlöst. Så nu har jag och Mathilda bestämmt att vi inte tänker åka in till Kristianstad utan istället ska framkalla lite roliga bilder på henne och rama in! :)
*
Skulle behöva en stol till och kanske ett annat bord men det dyker nog upp när man minst anar!
Blommor (plast är nog bäst) till dom små krukorna behövs oxå. Virkade kakor är beställt men dom har inte kommit ännu!
*
Idag får ni se hur det ser ut just idag! :)





Det har blivit riktigt mysigt där ute och Mathilda är glad.
Nu måste jag ta tag i utemålningen oxå!
*
Ha en trevlig kväll!
Kram på er.

8 kommentarer:

Cecilia sa...

Wow! Vilken lekstuga! Vitt o fräscht. Jag förstår om mathilda är i sjunde himlen...När får vi komma och leka?

(Jag fick inget riktigt svar av Mange på "den frågan")

MammasRussin sa...

Hihi vad sött och fint i lilla stugan! Kul att få kika in! Jag gillar tyget väääldigt mkt! Liknande hänger här hemma åxå!
Ha ha har du sprungit på ett helt lager med skomakarlästar?! Kul idé om någon skrev i en kommentar att sätta dem på pinne i trädgården!

KRAMIS

Grodmamman sa...

Vad fint ni har gjort i lekstugan! Jätte fint tyg i gardinen också!
Kram

Jessica sa...

Hej,
vad mysigt det ser ut i er lilla stuga. Där kommer säkert Matilda att trivas! Söt gardin!

Må gott,
kram
Jessica

EN INREDOHOLIC sa...

Men gud så gulligt!! Fantastiskt sött!!

Yin yogan var hur härlig som helst. Passar mig jättebra. Lugn, stillsam, bra för bindväv och leder o väldigt meditativ.
Kram
Jannice

Bella sa...

Hejsan min vän!
Bu blev jag alldeles varm i hjärtat...så sött du har fixat till det i lekstugan...det är ju så att en annan vill in och leka:)
Var några år sedan jag pysslade i en lekstuga men oj vad många minnen som vällde fram! Snart helg igen...härligt! Jag blev faster för precis en vecka sedan och på lördag skall vi hälsa på min bror och den nyfödda dotter i Stockholm...kanske blir att fixa lekstuga för henne i framtiden...vem vet? Ha det gott!
Kram,
Bella

promenader på landet sa...

Vad jättefint det blir i lekstugan jag blir inspirerad att måla vår vit invändigt också! Kram Maria

Cecilia sa...

Aha, där sa du nåt...kanske går att hänga mellan de väggarna? Kan man göra müsli i ugnen???