söndag 9 augusti 2009

En lång och trevlig helg! :)

Jodå..ett väldigt trevligt veckoslut! :)
I fredags lyckades jag lura min migrän och vi kom iväg till Tosselilla. Jag gillar verkligen det stället! ÄLSKAR att åka vattenrutchkanor! :) Läntar redan till nästa gång jag får kasta mig i en!
Nåväl..det var väldigt kul!
*
Igår hade vi en familj från Göteborg på besök. Vi var nere på badplatsen en stund, busade här hemma och grillade. Mysigt och trevligt!
*
Åhh vad Mathilda älskar alla bebisar. Hon vill så gärna ha ett syskon. Här lånar hon lilla Emmy!
*
Idag har dagen varit supertrevlig! Började med en spännande ridtur. Det blir spännande när hästen blir "sketarädd" för en hund och gör en 180 graders sväng och sätter av i full galopp. Min häst som aldrig gör så! Då var vi ca 300m från stallet. Ha ha.. Resten av rundan gick bra och var trevlig! :)
*
Sen åkte jag på loppis..MED MIN FAMILJ! Det ni. Jag har aldig fått med mig Mange förut! Det var trevligt. Men hade jag åkt ensam så hade jag nog gjort mer fynd. Nu fick det ju inte plats ngt när vi var tre i bilen! ;)
Jag hade det bra bland loppisprylarna och dom käkade korv och red ponnyridning. Vi hade det mysigt!
*
Här har vi dagens fynd. Den lilla stolen och hyllan är till lekstugan. Det är redan vitmålat! :) Tavelramen är svartsprayad. Den stora stolen har jag lite andra planer för. Visst är den fin!?
*
Ikväll har vi varit på glassbåten i Sölvesborg och käkat glass!
Glassbåten är en gammal båt som ligger i hamnen i sbg om sommrarna där dom bla säljer glass och sillamackor. Mys mys!
*
Vi avslutar inlägget idag med en bild på mig på glassbåten! :/
*


Kram på er! :)

10 kommentarer:

EN INREDOHOLIC sa...

Vilken söt tös du har, men inte undra på när hon brås på en sådan vacker mor!!!! Lät som du själv hade en fantastiskt helg oxå!!

Kramar i massor
Jannice

A Cup Of Emilia sa...

Vilken fin blogg du har :) jag ser att du kommer från Nordöstra skåne. Då bor de kanske inte så långt ifrån mig :) Vad fint hus ni har! Kram

Glenn sa...

Hej du, ja tänk vad man kan hitta på internet! Det skulle vara trevligt och komma upp en runda med kameran någon gång, slutet av sommaren är den tiden på året som jag personligen tycker är vackrast, de finaste solnedgångarna och när träden börjar ta lite höstfärger!

Vad trevligt ställe ni ser ut att ha!
MVH Glenn :)

Grodmamman sa...

Söt hon är!:) Vem vet, hon kanske blir storasyster en dag! Nu är jag väl medveten om att det inte alltid går som på beställning och ibland kanske man inte ens vill ha fler än ett barn. Tur då att man kan låna lite bebisar ibland!:)
Lät härligt med glassbåten också! Vi var på en sådan i Skillinge förra året.
Kram

[room] by sofie sa...

Åhh, vilken härlig helg ni haft! och söta lilltjejen...
Tosselilla är verkligen sååå kul, man blir själv som barn på nytt ;)

Snygga fynd du gjort! Gillar den mörka stolen...

Ha det bra!
KRam Sofie

Nadja sa...

Låter som du har det gott på din semester :-) Mysigt med familjetid! Ses säkert i huset. Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ååså mysigt det lät med glassbåt!!!
Så söta o lika ni är mor o dotter!!

kram Millemamsen♥

Stämningsfullt sa...

Så mycket trevligt ni har hunnit med :) Kul!
Fina fynd du gjorde.
Kram!

josse sa...

Hallo hjärtat =) Duuuuu,,, vi ska på möte i karlskrona imon =) fick mail om de igår,,, ang förkortning : S;E;B.... hehe,,, fattar du =)

de va ju synd, gick super med mäklaren =) nu är det upp värderat,,, kan ju va bra!!!!

Kram kram

Cecilia sa...

Så stor Emmie är, eller hon ser stor ut i Mathildas famn! (Jag sa till Mange att Mathilda ville ha en bebis) Hoppas allt var bra med familjen K!
Fina fynd, hann ju inte prata med dig på loppisen och inte såg jag resten av familjen heller:-(
Inte ofta du själv är med på bilder i bloggen - FIN!!