torsdag 20 augusti 2009

Virus och annat skit! :(

Hej hej!
Här sitter man då på sin oväntade lediga dag och försöker bli av med virus på datorn! :(
Igår upptäckte jag av en slump att det stod fel på mitt schema..så jag som trodde att jag skulle jobba idag blev istället ledig!
Väldigt trevligt med oväntade, lediga dagar som inte beror på sjukdom eller annat! :)
Men..vi har fått virus på datorn! Så tråkigt! Nu när man har läst lite på nätet så förstår jag att jag inte är ensam om just detta viruset. Man får det genom facebook och jag tror att jag fick det genom att klicka på en länk som jag fått "skickad" från en kompis. Det är inte han som har skickat det utan det har "viruset" gjort. "Jag" har tydligen sedan "skickat" detta vidare till andra stackars vänner på sidan! Tråkigt tråkigt!
Nu sitter jag iaf här och försöker göra oss av med eländet!
Tror nog att jag ska lyckas men vill varna er andra för att klicka på länkar i mejl på facebook. Mitt mejl hette typ LOL .
Hoppas ni slipper eländet!
Detta blev ett tråkigt inlägg men det måste man kanske bjuda på ibland! :)
Till dagens lite tråkiga inlägg bjuder jag på en glad bild på en familjemedlem! :)

Nu ska jag snart ut och måla färdigt lekstugan och sola lite!

På återseende! :)

Uppdatering!!

Inga jäkla trojaner eller virus i min dator mer.

*Smack* så var dom borta! :)

5 kommentarer:

Anna sa...

ohh e det lilla tingeling? :)
Virus e skit om det e i data eller i korppn, spelar ju ingern roll egentligen, bara skit..
Ha en bra dag i solen..
Kram från Höör

Grodmamman sa...

Härlig bild!
Aldrig fel med överraskande lediga dagar!:)
Skönt att du fixade bort viruset också. Trodde att vår dator hade kraschat häromdagen, men den kom igång igen!
Kram

MammasRussin sa...

Vilken söt liten hoppetossa! Med vingar o allt :-) Skönt att du fick viruset bortrensat! KRAMIS

Cecilia sa...

Hej linnea! Vilken fin bild, den hade varit underbar i svart och vit med:). Hur har ni det på jobbet? Jag har ju gjort min sommar nu och snart bär det iväg till skolan igen. Jobbar i morgon kväll och på söndag. Nu har även jag försökt få till en blogg:) jag svamlar mest skit där men jag lär mig så smått. Är du nyfiken är du välkommen in på www.treunderbarasmastjarnor.blogspot.com. Ett bra sätt att hålla kontakten. Höres kramkram CIssi

Cecilia sa...

Milda Mathilda, så vackert!!! Hon måste vara lycklig eftersom hon svävar fram:-)
Jäkla virus alltså. Himla tur att du fick bort det, hatar sånt!!!
Har du kollat upp nästa fredag?