torsdag 23 juli 2009

Med lite färg..

..känns det nästan som nytt! :)

I veckan har jag sprayat ramarna i vårat sovrum. Det blev svart som omväxling och jag gillar det! :)




Har spanat på plåtkrukor ett tag men tycker egentligen att det är för dyrt med 230kr för en liten "plåtgrunka"! Men snygga e dom och nu finns det en i vårt sovrum! :) Med en plättar i luften på ett stålhjärta så passar det bra där ovanför sängen!




Det är ganska lugnt här hemma annars. Sambo och svärfar sätter i fönster som varit på lagning. Blev lite snopen häromdagen när jag kom hem och upptäckte att vi hade ett köksfönster mindre! Vårt parasoll hade blåst in i fönstret så det hade gått sönder. Korkat att ha det uppfällt när det blåser stormvindar!
Vi hade två andra rutor som oxå var lite trasiga. Ett har det varit en spricka i sen vi flyttade in. (Snacka om att vara hemmablinda.) Ett annat litet fönster råkade Mathilda knacka i sönder när hon ville vinka på ngn utanför!
Gamla fönster! :/
Men nu är dom hela och fina och det känns väldigt bra!
Mycket lättare att putsa fönster som inte riskerar att trilla in när man tar i dom! :)


Hade tänkt åka och plocka blåbär idag men klockan har blivit för mkt. Istället blir det att köra till hästen och kolla till honom och sen snabba sig hem för att kolla vad Ernst ska hitta på idag! :)


Ha en bra torsdag!
Kram på er!

17 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej! Första gången jag kikar in, vilken fin och härlig blogg du har! Kram från Maria

Cecilia sa...

Så sött det kommer bli sen när blomman kravlat sig upp runt hjärtat! Gulligt!
Svart och vitt älskar jag. Mycket vitt men lite svart. Jag tycker det blir så stelt om allt är vitt och ljust.
Börja din tillverning nu!!! :-)

Grodmamman sa...

Snyggt med de svarta ramarna! Fin tavla bredvid också.
Skönt med nya, fina fönster också och blomkrukan var jätte snygg! Ibland måste man unna sig saker också och det kommer att bli så fint när blomman växt runt hela hjärtat också!:)
Kram

Engelska Villan sa...

Hej!
Förstår verkligen att du ville lägga pengar på den där "krukan"! Jättefin!!
Vad mysigt ditt hem ser ut. Gillade väskan som du sytt, ser ju ut att vara en rätt enkel konstruktion, som jag kanske skulle försöka mej på :)
Kram Anna

MammasRussin sa...

Fiiin kruka, underbar text-tavla, snygga ramar men fotona på er är minsann allra finast ;-) KRAMIS

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå....
Jag gillar dom krukorna...Och snyggt med svarta ramar. Vad kul att hitta till din blogg. Rasen är en setter men inte Irländsk utan Gordon setter. Inte lika göga och nervösa som irländarna. Detta är en jätte trevlig ras.
Kram Anne

MammasRussin sa...

Jag frågade efter servisen, men den fanns inte! Fanns andra sorter men inte den DÄR....Tänkte på båda våra döttrar :-) KRAMIS

Granne med Selma sa...

har själv ställt den frågan men är inte riktigt säker på svaret. Det verkar dock som att det blir klickbart om man INTE väljer största storleken på fotot när man gör inlägget. Fast det kan vara fel...
Har tyvärr inget bra svar på detta....
Kram Sussie

Vitt o Vältummat sa...

Så fina canvastavlor du gör! Vad textar du med?
Kram/Åsa

Cecilia sa...

Klart jag ska göra reklam! Du väckte lite funderingar hos mig. Föräldrapengen blir jag inte fet på direkt, så jag funderade på att sy lite och sälja på tradera...får se, bara en tanke.
Killarna jobbade nog snabbt. jag o Alice var bara hemma en kort stund (vi var i Sbg och Möbelaffären och shoppade tyg, men gud vilket dåligt utbud! Blev besviken.
Ses imorgon!

EN INREDOHOLIC sa...

Hihi... du är väl för go du! Ja då kom du ju upp i tid iaf :)

Fint du gjort på hyllan!! Hoppas du får en fin dag och att solen börjar lysa på dig med. KRAM Jannice

Jessica sa...

De där "krukorna" är så fina, men jag håller med - dyra. Inte så man köper fyra åt gången...
Ser mysigt ut på din hylla!

Hoppas ni får en fortsatt skön semester!
Kram
Jessica

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fina ramarna blev och krukorna var verkligen snygga!
Vi skulle också behöva nya fönster men på ett sätt är det ju charmigt med gamla också....
kram!

Hanna sa...

Så fint det blev.
Hanna

Annika sa...

Ombyten förnöjer alltid.... o när det blir så snyggt är det värt det.... din hylla i sovrummet är ju jättevacker... KRam Annika

Nettan sa...

Gillar oxå de där krukorna! Å supersnyggt med de svarta ramarna! Läckert med kontrasten svrt/vitt!
Ang mina stämplar så har jag köpt de flesta i Usa, men om du menar brädan på bilden där det ståt "kitchen" så är det schabloner från panduro!!
Kram Nettan

Anonym sa...

Tjena Linnea! Gillar din blogg sida. Detta är Gunilla som skriver, tänkte dela ut glenns blogg sida om du vill kika på den. glennstrid.blogg.se Han e grym på att fotografera. kolla själv. kram från oss alla till er alla.