söndag 19 juli 2009

Klänning och lekstuga!

Vill verkligen tacka för era gulliga och stöttande kommentarer! Blir så glad för varenda en! :) Kram till er!

Ja..då börjar lekstugan bli färdig! En del småsaker ska fortfarande snickras som tex spröjs till fönster, ngt att ha ovanpå staketetstolparna osv. Sen är det målning, plantering i "balkonglådorna", möblering osv. Ska bli så roligt när det är färdigt! Har börjat måla inne. Att det inte är färdigt struntar Mathilda i. Hon leker därute för glatta livet ändå! :)

För ett tag sen såg jag en länk där det fanns beskrivning på en klänning som var sydd av en herrskjorta, hos Beasbarnslikheter. Har varit så sugen sen dess och förra veckan slog jag slag i saken och sydde en. Hade tänkt ha andra ärmar men lyckade klippa fel. Mathilda är stormförtjust i den och har den gärna på sig hela tiden!
Egentligen ska det vara resår i midjan oxå men jag har inte hunnit det och dottern bryr sig inte ett dugg! :)
Roligt att hon uppskattar mina små projekt! :)


Har jobbat kväll nu två dagar och det blir kvällsjobb idag oxå! Några dagars jobb nästa vecka sen är det SEMESTER!!! :)) Längtar nästan inte alls..! :P

Ha en riktigt trevlig söndag!

Tjing tjing..

10 kommentarer:

Grodmamman sa...

Här har dottern aldrig haft någon lekstuga, men så fort vi kommer till någon som har en, så leker hon hur länge som helst!
Jätte fin klänning du har sytt också. Sitter just nu och funderar på om jag skulle starta något litet projekt eller inte!:)
Kram

Cecilia sa...

Gud va söt och fin Mathilda är i sin nya klänning!!! Just den modellen är perfelt tycker jag. Snygg pose dessutom ;-)

Och lekstugan ser ju väldigt inbjudande ut alla redan fast det är saker kvar som ska fixas. Jag förstår att det kliar i fingrarna över att få börja piffa! Max har inte rikitgt tid till att bygga en så vi har bestämt oss för att köpa men de är svindyra :-(
Kanske syns i veckan?
Kram

Nadja sa...

Hej på dig!
Hoppas allt är bra. Ser att du har semestern framför dig - härligt! Själv är jag ju tillbaka men "bara" 38 pass kvar innan jag gr på hp *haha* otroligt att man redan börjar räkna ner :-)
Jättefin lekstuga! Har ni byggt den själv eller renoverat en gammal? Andreas skulle bygga en i år men det har inte hunnits med ännu... massor av annan renovering som vi vill göra. Arbete arbete... tur A älskar att snickra!
Ha det gott!
Kram

Jessica sa...

Hej,
vad roligt att inreda lekstugan! Piffade i barnens i våras, det är verkligen roligt!
Jättesöt klänning du sytt - smart idé!
Skönt att du får semester snart! Är inne på min andra vecka - härligt.
Ha det gott,
kram
Jessica

Vitt o Vältummat sa...

Ursöt klänning! Där måste jag gå in och titta.
Kram/Åsa

K sa...

TACK snälla söta rara du för din gulliga kommentar !
Hoppas du får en underbar semester jag har laddat ett tag för nytt inlägg få se när d kommer...kraaamar i massor/K

Cecilia sa...

Hallåj!
Nej det blir inte randigt utan nåt annat...;-) Vinylplasten ska jag ha till en sorts väggord/stickers som man kan flytta runt och byta ut när man vill. Men var sjutton säljs detta? Massor som använt det när man kollar på styleroom.se.
Hör av dig! Onsdag, torsdag, fredag är öppna!

[room] by sofie sa...

Hej!
Åhh vilken fin stuga ny bygger. Blir roligt att inreda. Vår Ebba har en och hon älskar att leka med sina kompisar i den! Förstår i ditt inlägg att det redan är succé!!!

Ha en skön sommar,
kram Sofie

Granne med Selma sa...

har gjort en länk till dig från mig idag. Tack för hjälpen med bloggkrånglet!
Kram Sussie

Beas sa...

Klänningen blev verkligen ljuvlig och faktiskt FINARE utan midjebandet!