torsdag 2 juli 2009

Lillebrors lya!

Lovade ju sist att jag skulle visa lite bilder från lillebrors lya!
Riktigt färdigt är det inte. Lite saker saknas dels beroende på att vi inte hittade allt, inte fick plats med mer i bilen och sen lyckades köpa lite fel saker. Bla fel färg på barometer golvlampa, olika längder på gardinerna. Får skylla på att man blir trött av att springa i affärer 10 timmar på samma dag! ;) Nytt matbord ska oxå inhandlas när det "rätta" dyker upp! :)
Men eftersom vi har ett sovrum att fixa oxå så kommer det säkert att bli fler bilder där det är riktigt färdig!
Här kommer lite före och efter bilder!
Före:

Efter:
Nya blommor, gardiner, tv-bänk, bord, matta, kuddar, plädar, klocka, lampor,krukor osv osv..




Före:



Efter:
Nya blommor, krukor och knoppar. Saknas några knoppar men skruvarna var för korta!
Cyklen får stå kvar när han inte har någon annanstans att ha den! :)


Före:


Efter:


Jag tror att Fredrik var ganska nöjd.
Man hinner ju inte hur mycket som helst på två dagar heller.

Nu ska jag läsa slänga mig på gräsmattan och läsa en bok innan jag ska till jobbet!
Kram på er!

9 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vilken skillnad med ganska små medel! Klart han måste vara nöjd!:)
Kram

Hannashome sa...

Hej där!
Jo vist e de smidigt med en karl som e snickare =)
Snäll du är som hjälper din bror med lägenheten. De e faktiskt riktigt kul o få piffa till de hemma hos andra.

Ha de gott i värmen.
Kram/ Hanna

EN INREDOHOLIC sa...

Jättefint!! Han borde vara riiiiktigt nöjd, och bjuda dig på skumpa :)

KRAM JANNICE

Jennyshemochharmoni sa...

Vilka förändringar! Ser toppenfint ut! Kul att göra såna förändringar :) Kameran är en Canon D50. Objektivet är inte standard utan jag köpte bara själva huset och köpte ett separat objektiv till. Är supernöjd! Kan varmt rekommendera den, även om jag inte satt mig in i den än :) Riktigt trevlig helg önskar jag dig! KRAM

MammasRussin sa...

Att så lite kan göra så mycket! Väldans grannt blev det hos bror din!

Jag lånar vääääldigt gärna boken!
Men när ses vi?! Hör av dig när du kan, en annan har ju seeeemester :-)

Till betongkloten använde vi gamla platsbollar som vi gjorde litet hål i och petade i betong, när den stelnat var det bara att skala av plasten :-)

KRAMIS

Designe sa...

Vilken fin lägenhet! Gillar de gröna inslagen i vardagsrummet!
Mina kuddar i utemöbeln kommer från Hemtex, köptes för 2 år sen! :) Kram

Bella sa...

Vilken make-over...det där gjorde du bra! Du är väl värd att läsa en bok och vila ut! Önskar dig en skön helg!
Kram,
Bella

Vårt lilla hem sa...

WOW vilken skillnad!! Blev riktigt fint!! Va duktig du är! Kan tänka mig att han är nöjd men sin "lya" nu :)

Läste här nedan att du gillar Volbeat, de är riktigt bra! Nya favoriter hos mig. Hoppas kunna se dem snart också.

Ha en fin dag!

Kram, Jenny

Annika sa...

Verkligen snyggt.... tur att han dig..:) kram Annika