torsdag 16 juli 2009

När hösten kommer...

...så kommer jag att sitta och mysa under mina nya plädar och tända mina nya lyktor! :)
Är helt förälskad i dessa lyktorna! Passar ypperligt till stilen och känsla jag försöker skapa i vårt tvrum här uppe!
Lite lantligt med en touch av New England! :)
På semestern tänkte jag släpa ut möblerna och ge dom en omgång med vitfärgen. Har planer på att flörta med sambo och svärfar och se om dom vill snickra ett sidebord till detta rum oxå.
Vi får väl se...! :)
Ni som har läst min blogg ett tag vet ju att jag har värk titt som tätt i nacke, axlar och huvud. Har sökt hjälp ett antal gånger under dom 20åren som jag har haft ont. Sist jag var riktigt dålig beställde jag tid på vårdcentralen igen. Jag var så taggad och inställd på att inte ge mig med att få dumma kommentarer denna gången. Snacka om att jag blev snopen när läkaren jag träffade i tisdags blev chockad när han fick höra att jag aldrig har blivit "utredd" förut. Aldrig röntgad eller ngt!
Så nu är det skickat en remiss för både CT och MR! :)
Skönt att bli tagen på allvar..och utan att jag ens behövde säga ngt av allt jag hade laddat för!
Nu får jag väcka mitt barn som fortfarande sover gott!
Ha en bra dag alla!
Kram kram

10 kommentarer:

Sarah H sa...

Hej!!
Åhh så bra du äntligen fick en bra dr... hoppas det ordnar sig till slut och du får bra smärtlindring iaf. Hoppas allt är bra med daj annars oxå!! Ha en skön sommar. Många kramar Sarah

Grodmamman sa...

En lykta helt i min stil! Jätte fin!
Skulle också vilja ha ett sideboard, fast i vardagsrummet. Det skulle stå där jag nu har bordet jag hittade i "vårt magasin".
Vad skönt att du äntligen blev tagen på allvar. Att inte ha blivit ordentligt utredd under 20 år är ju en skandal. Hoppas nu att du kan få hjälp mot din värk.
Kram

Cecilia sa...

Men vad glad jag blev att du blev tagen på allvar!! :-) Du ska se att det går rätt så snabbt att få tid till röntgen. Jag hoppas att läkaren kan se vad problemet är, så att du kan gå på nån behandling kanske? Kan inte mycket om sånt här, men hoppas du ska bli kvitt denna värk nu.
Fina bilder du tar och tjusig lykta.

(Vi höll på att bli ansvariga för plåten som mange på skoj sa att Max skulle ta hand om på båten till hanö...:-)

Sjöboden sa...

Verkligen superfina lycktor!!

Kram och krya dig/
C

josse sa...

OOOooohhh Nea, vad bra,,, ibland träffar man rättn person... Nu är jag hemma från karlshamn =) ont i fötterna.... Ska du dit imon????
har inten kollat runt hos er alla,,,, på lääääänge.... gör mina inlägg sen är det annat som kallar =)
Alger är ju bra för värk och migrän =) jag känner mig bättre, men är inte uppe i mina 6 veckor än,,, ökade dos idag =)
är iallafall bättre i huvudet av tab, såååå satans skönt... bara de gör ju allt lättare... sen mina framtids planer oxå =) gör mig taggad =)min hud är bättre av algerna..... Näääää, nu är jag såååå sugen på att sy,,,, va bara tvungen att höra av mig till dig!


stor kram josse (ska ni till östdersjö mer?????

MammasRussin sa...

Jättesöt väska, ännu finare live vet jag :-) Jättefina lyktor! Men du, inte höst än på ett tag va?!
Tack för senast. KRAMIS

C De-sign sa...

Hej
Det var ett tag sedan...man hinner ju inte med nu...allt man vill! Men bra att du tänker på hösten, det är ju så att varje årstid har sin tjusning...just nu är jag lycklig över att vara ledig och kunna styra min tid själv....Bra att du träffade en bra läkare...håller tummarna att du ska kunna få besked så du kan bli av med värken!!!! STOR KRAM fr C

Cecilia sa...

Hej! Ibland finns det stjärnor bland läkare som tar sig tid att lyssna och tar sig tid till människan. Jätteskönt att du ska få detta kollat! Supersöta lycktor!
Vi ses snart på jobbet får jag hoppas. Kram Cissi

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Fina lyktor. Hoppas de kan hitta någon orsak till din värk så att det går att bota.

Cecilia sa...

Hahaha du! Jag glömmer inte när vi var förlovade på Banken:-) Och heller inte när vi var på Kebabcity eller vad de heter...minns du vad vi gjorde där? Jag har minnen med dig oxå..haha:-)