lördag 4 april 2009

Tiden bara rusar iväg!

Var tar tiden vägen? Jag hinner inte med. Hela Mars månad bara susade förbi utan att jag knappt märkte av det! Läskigt!

Jag har haft en väldigt trevlig vecka..räknar den från i söndags! :)
Skulle ju på loppis sist jag skrev och dit åkte jag. Vad folk..att komma fram på "prylborden" var knappt att tänka på. Hittade några trevliga saker till ett vettigt pris. Hittade bla en tallrikshylla för 5kr..den tog jag! Några burkar och en söt skål fick oxå följa med hem. Fick även med mig en spegel som jag gillar tokmycket men som jag inte har en aning om vart den ska få hamna eller i vilken färg den ska bli..någon som känner igen sig? Man bara måste ha den där saken! :) En stor och vräkig ram var oxå en av alla sakerna jag släpade hem. Kommer visa den senare!

Fick lite "Leila" känsla när jag såg dessa burkar..men vad jag ska ha i dom det vet jag inte! :)



Är det för "skabbigt" för att ha inne så kan man alltid ha det ute! :)

I tisdags var jag på inspirationskurs i "Feng shui i hemmet" hos A mouse in a house med Simplicity som föreläsare! Så otroligt bra och trevligt! Marita och hennes familj hade verkligen ordnat det hela med bravur och Jannice var verkligen så duktig och inspirerande! Det kommer att hållas två kurser till och jag hoppas att jag snart får mitt schema så jag vet om jag kan gå! *hoppas*

Maritas butik var så fin och det fanns bara "vill ha" saker där! Lyckades hålla i plånboken och köpte bara några krukor och ett underlägg i luffarslöjd. Vad jag gillar dessa ruffiga teracottakrukor. Dom är så fina. Tyvärr har redan en åkt i golvet. :(




Vilket väder det har varit denna veckan! Helt otroligt underbart! :)
Har haft lyckan att kunna njuta utomhus några av dagarna. Var hos min pappa häromdagen för att fixa med bilen. Att fixa med bilen innebar att jag satt i solen, Mathilda lekte med gegga och Magnus och Pappa var i garaget! :)
Fick med mig fyra trädgårdsstolar hem som nu ska fixas med! Trädgårdssoffan ska jag hämta hem nästa gång!

Idag har vi haft en riktigt bra dag här hemma..har fått gjort massor! Började med att gå upp tidigt..Me like! Ensammt och tyst!
När Mathilda vaknade började vi baka bullar. Sen in och handla lite i byn. Hem och käka lunch och sen ut och gå en sväng med Mathilda i vagnen. Solade en liten stund oxå. Åkte sen till hästen och red barbacka..kan bara konstatera att beach 2009 närmar sig och går det inte att "fisa" runt i sadel..nä nu ska mag och benmusklerna få jobba lite! ;)
Nu ikväll har vi grillat och det var mums mums! Har dessutom hunnit tvätta massor med tvätt som jag kunnat hänga ute. Och Magnus har blivit nästan färdig med slipningen av trappan. Vilket jobb han har gjort! :)

Imorgon är det loppisdags igen! :)
Ha en bra helg!
Kram från kräftan! ;)

6 kommentarer:

Bella sa...

Läste lite om Feng Shui kursen hos Lisa...verkar ha varit hur bra som helst! Jösses vad mycket du hunnit med! Vilka fina saker du fick med dig hem...håller med om att burkarna hade Leila feeling över sig...och de ruffiga krukorna...så fina!
Hoppas vi får en lika solig dag imorgon!
Kram,
Bella

Grodmamman sa...

Vad jag önskade att jag kunde gå på Jannices kurser! Hade varit så kul!:)
Härliga dagar ni verkar ha haft. Här har vi också njutit av solen idag och tvättat!:)
Kram

j sa...

Tittar in snabbis,,, utan att läsa =(
Jag håller utkik,,, tror annars att de kanske finns på "Rusta" ;) ;) fniss.....
Vi ska dit "i promise you"

Kram j

EN INREDOHOLIC sa...

Vilka burkar!! Verkligen Leila stil! Supersöta, de hade varit fina här i köket :) Få ut o leta burkar nu! Kramar i massor, önskar dig en fin vecka! Jannice

C De-sign sa...

Ja, du tiden bara rinner iväg....men härligt är det ju att ljuset är tillbaka...man får mer lust att göra saker! Jag tvättade hela dagen igår och hängde ute på tork! Vilken lyx! Underbart att lägga sig i doftande lakan! Jag har påsklov också...härligt! Låter intressant med kursen...men jag har ju svårt att rensa....vill ha allt kvar..hm du vet ..kan vara bra att ha... så jag borde kanske lära mig mer!!! Ha det riktigt skönt i vårsolen! Stor Kram fr C

In my house sa...

Halloooo.... Åååå, så fina burkar!
Oj, det blev en heldag igår =) Guuuud va mycket folk,,, köer överallt m,m. Men oj vad jag köpte super bra saker! hittade skrivbord m,m. Men inget till Nea!!!! =( Där är ju olika saker varje gång,,, så det kommer nog =)

Idag har jag massor att göra!!!!
Tidningen inom,,, Grrrrrr!!!!

Kram kram j