söndag 29 mars 2009

Så gullig och så fint! :)

I förrgår var jag hos söta, snälla och helt underbara Josse! Vi fikade, pratade (jag) och tittade runt i deras hus!
Det var bland dom finaste hus jag har varit i! Skulle lätt kunna släppa in Josse här och säg..."Gör om mitt hem." utan att känna det minsta oro (om hon tänkte göra det som hos sig alltså). Där var bara sååååå fint! Gudars! Att komma hem till denna smutshåla efteråt kändes sådär. :/

Foto lånat av Josse. Tänk att jag har stått där i detta fin fina kök!

Brukar ju iof inte vara jätte jätte skitigt här men nu har jag ju varit så in i bombens förkyld i nästan två veckor...och då har det inte blivit direkt städat!När man sen kommer från Josses fina, vita, mysiga, sa jag fina?, snygga och rena hem så var det verkligen kontraster!Bablade om hennes hem hela dan igår för min sambo..tror att han kanske har fattat att jag gillade det!I vilket fall så gillar jag verkligen Josse och hoppas att vi ses inom en snar framtid igen!

En del saker från Josse fick följa med hem, bla ett hjärta till Mathilda! Hon blev så glad. Låg och pussade och kramade det i soffan sen. :) En lycklig mamma och en lycklig dotter! :)


Igår vaknade jag tidigt..var rejält städsugen! När jag tyckte att klockan blivit tillräckligt mycket (ca 07.00) hoppade jag ur sängen och började städa. Jag plockade av soffklädsel, dammade och torkade hela köket och luckorna. Var lite lat så ist för att tvätta mina gardiner så tog jag ut och ryste dom ordentligt. Jösses vad mycket damm det samlas på dom..äckligt! Ska absolut göra det oftare!
När jag var helt färdig med mitt dammande (på bottenvåningen) började Mange slipa trappan! Satte upp lakan och grejer för att inte allt skulle vara förgäves och det ser ut som att det har klarat sig.
Efter en ridtur så fortsatte jag med städet och dammsög och torkade golven. Nu är det "bara" ovanvåningen kvar och den blir fuskstädad till trappan är färdig slipad.

Se så fint det blir! Slippappren är slut igen och dom är några dyra rackare. Vi använder en planslip och det har redan gått papper för 300kr...jag tycker att det är dyrt.
Men nu är det inte så många steg kvar! :)
Det kommer bli så fint när det är färdigt. Dessutom har jag kommit på lite andra saker när det gäller förvaring, ska bli roligt att fixa med det oxå!

E lite orolig idag. Har en vän som ska ha barn men inte riktigt ännu..egentligen. Hon ringde några gånger i går och frågade saker. Jag sa att det absolut lät som att hon var på gång och att hon skulle lägga sig för att vila och om inte s-dragningarna (hon hade inte värkar, bara sammandragningar) avtog efter en stund så skulle hon ringa förlossningen. Strax innan två inatt gick hennes vatten! Gud vad jag är orolig! Det är för tidigt! :( Och varför sa jag inte åt henne att ringa in direkt????? Usch!

Och nu när jag skriver här om förlossningar och så, så kan jag berätta att jag den 13april ska börja jobba på just Förlossningen och BB igen! Är så glad! :)
Kommer verkligen sakna mina urgulliga, underbara och roliga arbeskamrater på avdelningen jag är nu!

Idag ska jag på, för mig, årets första uteloppis! Ska bli roligt att se om jag hittar några fynd!

Glöm inte att ändra era klockor idag!
Kram Nea

14 kommentarer:

Jessica sa...

Vad roligt att träffa blogg-vännerna i verkligheten! Låter som ni hade trevligt.
Vilken storstädning du haft, jösses vad du är duktig!
Ska ni måla trappan, eller ha den trären? Kommer bli toppenfint vilketsom.
Vad härligt att jobba på BB, måste vara ett av de bästa jobben man kan ha!
Må så gott å hoppas du får en fin vecka!

kram
Jessica

K sa...

Hej hoppas du gör lite fynd, ska bli spännande att se... ;D Tänk att man aldrig ger sej.alltid på jakt ;D

Förstår att du va helt tagen efter att ha besökt josse. hon är verkligen otroligt duktig men man får försöka se det man uppskattar me sitt egna hem även om man alltid ser det som är fult o skitigt..Känner precis lika ja när ja kikar runt hos er andra...Vad har jag att komma me, vårt lorthem osv ;D måste ligga i vår natur att alltid sträva efter nå bättre ;D

Jeeesus vilken storstäd du haft, synd vi bor så långt från varann annars had du kunna fortsatt här...har inte lust, vill ba göa sånt som e kul...kramis K

Cecilia sa...

Vad kul o inspirerande att komma hem till nån där man bara älskar inredningen och alla färger. Köket ser ju jättesnyggt ut. Du smälter bra in där :-)

Milda makter vad du städat tjejen!!!

Kul att trappan påbörjats. Snart ska du se att den är klar, ska bli spännande att se sen!

Sarah sa...

Ohhhhhhhhh vi kommer sakna daj oxå såklart :( Va fint det blir i trappen, kan Mange komma hit sen ;) Kramar Sarah

In my house sa...

Hi,,,, vad snäll du....
Trappan blir ju skitbra!!!! ser proffsigt ut..... slip papper är varken billigt eller hållbara ;)

Vi donar för fullt,,, så jag kikar bara in en liten snabbis =)

Tack för allt snällt!!! Kraaaaaam j

Jenny sa...

Det är verkligen häftigt att man kan lära känna så många härliga människor genom bloggen! Lycka, är vad det är!:) KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Bella sa...

Jag håller med dig...inte lätt att komma hem när man plötsligt vet precis hur man vill ha det...men man får se det som inspiration...det kan man nog i alla fall kalla ditt städryck! Grattis till att få arbeta på BB igen...ett arbete där man gör något som har betydelse! Håller tummarna för att det går bra för din vän!
Önskar dig en vårig vecka!
Kram,
Bella

Anna Jönsson sa...

Hejsan..
Fint kök du står i.. Ohh du, dom där gröna mjukisarna känner jag igen.. BAIK!! Ha ha ha
hoppas det går bra för kompisen m förlossningen..
Nina fick en flicka den 27/3.. 44 timmar tog det.. fi fan..
Vi hörs vännen..
Kram kram

In my house sa...

Ssccchhhhhh, va ja ä hemsk... Tog bort din kommentar,,,, du skrev om de hemliga ordet hos mig!!! hi, du vet vad! vill ju inte påminna och locka andra!!! fniss....

Mitt svar är japp.... =) vi får prata i gåtor =)

Kram kram j

Sjöboden sa...

Hej!
Vilket underbart kök det ser ut att vara!

Kram C

In my house sa...

Heeeeeej.... Eas sa att du hade ringt!!! Guuuud va jag va dålig!!!! trodde att jag hade haft magkatarr innan, men nu vet ja att de inte va sant!!!!
Jag är hemma idag,,, ska ut å traksa med S snart,,, men prova å ring,,, men du!!! ring från hemtelen,,, blir ju billigare!!!! =)
Kram kram j

EN INREDOHOLIC sa...

Tack för själv, det var lika inspirerande för mig att få träffa er. Hoppas du får en fin vårdag och att vi ses snart igen. Kram Jannice

Lisa Marklund sa...

Ja visst var det trevligt på kursen igår, hade varit kul om vi träffades igen på nästa :-). Så kul det där med ditt jobb, tänk vad lite röj kan göra för ens liv...
Jättefin blogg du har och trappan ser ut att bli ursnygg...sån vill jag också ha :-)
Kram till dig / Lisa

josse sa...

Hallooo, har du ringt idag??? vi har ju ingen nummervisare på missade,,, knäpp telefon!!! och jag har varit på språng hit å dit hela dan..... ;)

Å nu ska jag nana,,,,, Kraaaaam j

(vill du hänga med, du vet vad?)=)