tisdag 21 april 2009

Längtan!

Våren är verkligen här på riktigt nu! :)
Jag älskar verkligen denna årstiden..njuter av varenda solstråle på min näsa!

Vi har massor med guldregnsträd i vår trädgård...eller massor och massor, 8 stycken har vi! Och nu börjar det närma sig blommning av dom. Det är så fint!! :)
Såhär såg det ut förra året i slutet på Maj! :) Så lite tid är det ju kvar men med denna värmen som är nu så blir det säkert lite tidigare detta året!

Det är inte vår brevlåda..det är grannarnas gemensamma tidningslåda! Här på landet är lådorna samlade en bit bort!

Nu ska jag sätta mig och laga hästens täcke (som han inte behöver just nu) som är sönderbitet! En ridtur därefter sen är det jobb på BB som gäller! :)

Ha det bra i dag! //Nea

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Härliga träd! Just den här tiden kan jag sakna vårt körsbärsträd. "Det finaste trädet i kvarteret", enligt en granne när det blommade. Sedan var det mest till besvär!:)
Mysigt det låter att jobba på BB.
Kram

Cecilia sa...

Hej!
Den sista bilden va väldigt fin!! Vackra träd, men jag tror väl dom är giftiga eller?
Jag såg att du ringt men har inte hunnit ringa tillbaka och nu ser jag att du antaglien jobbar, får bli imorgon då. För vi vill gärna träffa er nuuu! Och du ska få pengar för lampan oxå!

Annika sa...

Det är så fint med gullregn men jag tror inte de skulle klara sig här..... har inte kollat zon.... ha en skön helg... Kram Annika

Bella sa...

Så vackra träd...jag har forsythia som blommar i gult och strålar som solen själv!
Kan tänka mig att det är vackert nu hos dig!
Vill önska dig en härlig helg!
Kram,
Bella

C De-sign sa...

Jag håller med dig det är en underbar tid....jag har suttit ute hela eftermiddagen och stickat....solen sken....underbart!
Nu är det dags för lite kvällskaffe..... Underbara trädgårdsbilder du visar! Hälsa hästen och ha det riktigt bra! Kram fr C

Nadja sa...

Nu är väl träden i full blom?! Dax för uppdatering och mya bolder:-) Tack för N:et. T o m A tyckte det var snyggt - innan har han bara skakat på huvudet när jag sa att jag hade beställt ett:-) Hoppas du trivs bättre på nya arbetsplatsen.
Kram Nadja

Sjöboden sa...

Underbart med vår!

Kram C

Vitt och nött sa...

härliga bilder!! visst är det helt underbart med vår!?

hoppas du får en skön helg!
kram ellen