måndag 6 april 2009

Blåsigt värre!

Igår var det minsann en blåsig dag här i östra skåne! Stor kontrast mot lördagens härliga väder. Men..det går att fixa lite utomhus ändå! :)
I lördags släpade vi fram den lilla soffan och bordet som vi har på vår nedre balkong. Det var där vi satt och fikade på bullarna jag hade bakat på morgonen!
Igår blev det lite omplantering av blommor där. Ska bli jättespännande att se hur det blir med mina "misshandlade" pelargoner. Har sk övervintrat dom. Glömde bort dom stackarna så dom stod ute långt efter frosten hade kommit och inte en droppe vatten dom har fått och inget annat heller. Men dom som blev förskonade från vintern ser ut att ha överlevt. :)


Efter planteringen så gav vi oss ut på en liten cykeltur för att spana in dom nya fåren. Dom är ju bara så otroligt söta! :)


Nu är det nattning av Mathilda som står på schemat sen tänkte jag titta på Nytt läge. Hade tänkt påbörja lite målning av ett skåp men tror att det kanske blir flyttat till morgondagen. :/

Ha en bra kväll!
Nea

5 kommentarer:

hemma bäst sa...

Hej! jag tror att vi nästan har likadana soffor. vad skönt med en cykel tur! i min familj behöver nästan alla nya cyklar, så det tar nog ett tag innan vi alla kommer i väg..kram jennie

marita blücher sa...

Hej Nea,
Tusen tack för ditt rara och berömmande inlägg - blir både glad och rörd över dina ord. Det finns några platser kvar på båda kommande kurstillfällen - hör bara av dig när du har ditt schema klart. Javisst är det helt underbart att återigen kunna ta en fika utomhus - som man längtat. Idag hittade jag till och med lite vitsippor i vår gräsmatta = LYCKA !
Önskar dig en fortsatt skön vecka och GLAD PÅSK.
Kram/Marita

Cecilia sa...

Vilka underbart söta får! Är det dom som bor där nere vid havet?

Clara är fortfarande förkyld och inte riktigt på bettet ännu, därför vill jag inte bjuda hem er än. Men kolla gärna om ni kan en dag efter påsk!!

Grodmamman sa...

Mysigt med fika utomhus!
Receptet på vaniljbiscotti hittar du under etiketten piece of cake hos Sand mellan tårna. Där finns även kanel- och saffrans-biscotti.
Kram

MammasRussin sa...

Låter som en helt perfekt fika det där, sol o nybakade bullar!
KRAMIS