lördag 9 maj 2009

Om någon undrar...

..så har jag inte försvunnit! :)

Det blev en helt oplanerad bloggpaus.
Har njutit av vår/sommarvädret, varit hos min mamma och tagit en liten loppissväng (gjorde fina fynd som jag visar senare!), fixat med en del möbler och gjort vid trappan.
Betsade trappan häromdagen och det var en chockartad upplevelse. Jag önskade en vit trappa men fick ge med mig för Mange som ville ha en med träfärgade trappsteg. Stegen blev väldigt mycket MÖRKARE än vi båda trott. Hade provat i färgaffären och då var den ljusare.
Idag har jag grundmålat och det känns mycket bättre! :)
Gillar trappan även om den har en lite modernare touch än väntat!
Vad tycker ni?




Nu ska jag dricka lite te och njuta av trappan en stund..sen ska jag kolla runt lite hos er andra och se vad ni har haft för er!

Kram på er!

13 kommentarer:

Anna J sa...

Ahhh så grann trappa.. Den har ni kämpat med i några år nu.. Verkligen jätte fin!!
Kan berätta att min garderob snart e färdig målad.. 3 strykningar m lack färg krävdes.. Men även den blev fin..
Hälsa familjen..
Kram Anna

Grodmamman sa...

Super snygg trappa! Vi har eksteg i vår trapp och sedan är den vitmålad och jag är super nöjd! Ni kommer vänja er, men jag förstår er. Har man valt en färg och det sedan inte blir riktig så, så är det klart att det känns konstigt. Men som sagt, jag tycker att den är super snygg!:)
Kul att höra ifrån dig också!:)
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Vackrare trapp kan man bara inte ha, den blev skitfin! Mari.

C De-sign sa...

Den blev ju jättefin trappan! Jag har fullt upp med allt och man hinner inte med allt man vill....bland annat bloggandet...hm...man vill ju njuta av våren nu när allt är som vackrast!!!!!!!!! Så är det nog för alla nu! Hoppas att du har det bra, mitt barnbarn rider nu ofta i den vackra naturen... och hästarna har det bra! Skickar en Stor Kram till dig! fr C

Stämningsfullt sa...

Jag tycker att det blev jättesnyggt! Så där funderar vi på att göra med våra trappor...
kram!

Vårt lilla hem sa...

Oh jag tycker trappen ser superfin ut!! Gillar vitmålad med mörka trappsteg, skulle görna ha det så om jag hade en trappa :) Kan säga att min sambon ALDRIG skulle gå med på het vit trappa, så det är uteslutet om vi blir med trappa nån gång :) Han tycker jag vill ha allt vitt, men sen tycker han det blir supersnyggt när det väl är klart :)

Ja visst är det stövlarna från Kappahl, så söta och prisvärda och himlans sköna också!

Ha en skön dag, kram!

Jenny

Cecilia sa...

Jag började nästan tro det faktiskt..nej då! (att du försvunnit)

Så det blev du som fick slutföra det hela trots allt...ja vad säger man? Du är väldigt DUKTIG!!!
Och jag gillar trappan!!

MammasRussin sa...

Så fin trappa! Bra kämpat :-) Kommer bli så fint.
Ska bli kul att se dina loppisfynd!
Ha det bra!
KRAMIS

Annika sa...

Precis en sån vill jag...... den bilden sparar jag i "arkivet" har en hemsk flammig sak med lite heltäckning kvar på nåra steg men jag dröööömmmmer om en färdig.... kanonfint blir det hos dig.... väntar med spänning på fynden..... Kram Annika

Vitt och nött sa...

ja tycker trappen blev hur bra som helst!! blev en härlig ton på den mörka färgen!! såå snyggt!

ha de gott!
kram

K sa...

SÅÅÅÅ SNYGGT!!!Kraaam/K

In my house sa...

Hej min lilla muffins form.... Grrrr, jag har haft fullt upp, så jag har varit dålig på att kolla runt och svara er alla =(
- Så du hade ringt!!!! helt missat juh =(
- Hoppas att du har det bra på jobbet,,, å duuu trappan blev ju skitbra,,, valde du din mammas färg val eller erat egna????

Duktiga ni har vatt =)

Ha de gottit,,, grrr idag ska de bli regn och åska,,, usch va tråkigt!!

Kraaaam j

Madeleine sa...

Tack för massa fina ord :) Vad glad jag blir! Jag tycker biltemas sprayfärg är toppen, använt både vitt matt och vanlig vit. Gillar nog den vanliga vita bäst. Funkar jättebra att spraya och det blir inte kvar färg i burken när "lufttrycket" är slut. Dessutom för det överkomliga priset av 49kr. =)

Wow vad snyggt!
Tyckte det var väldigt läckert med mörka trappsteg. Det där har ni gjort riktig bra. :)

Om det var nåt jag fick önska mig hemma så skulle det vara en trapp. Men lite knasigt att bara bygga en till taket, så jag får fortsätta drömma. Men man kan få dem så personliga och vackra med lite kärlek.

Kram
Madeleine