fredag 9 januari 2009

Nu är jag tillbaka!

God fortsättning alla goa vänner här i bloggvärlden!
Vad tiden har gått!
Sen jag skrev sist så har det det varit jul..jag hade varit snäll för tomten kom till mig oxå!
Ett nytt år har börjat, det firades lugnt och stilla...OCH jag har hunnit fylla 30år! Huga!!
Har tyvärr mått ganska dåligt den sista tiden och helt enkelt inte orkat eller hunnit blogga ngt. Min värk ställer verkligen till det! :( Har tittat runt lite hos er men varit dålig på att kommentera. Hoppas att jag ska få må lite bättre nu så jag orkar med lite mer!

Idag är jag helt slut. Har jobbat i natt och haft min hemska huvudvärk sedan igår eftermiddag. (undrar för vems skull jag gick till jobbet igår kväll??) Äntligen har det lagt sig så nu skulle jag verkligen behöva sova.
Men..det får nog blir senare för jag är ensam hemma och har köpt mig en stor påse godis, hoppat i myskläderna och väntar nu på att Let´s dance ska börja! :) Är tveksam om jag kommer att kunna hålla mig vaken så länge men vi får se!
Är det någon mer än jag som följer detta underhållande programm?


Innan jul köpte jag en ny matta till ovanvåningen! En beige ryamatta! :)
Har bestämmt mig för hur jag (tror) att jag vill ha det där!
Väggen med fönstret ska kläs med liggande, ohyvlad råspont som ska målas vit. Furumöblerna ska oxå få vitfärg (givetvis!). Med lite rotting i gammal stil/färg, trälådor och silver så tror jag att det kommer bli riktigt fint där uppe! Vad tror ni?

Nu väntar soffan!
Ha en underbar kväll!
Kram kram

10 kommentarer:

Grodmamman sa...

Kul att höra ifrån dig igen!
Tråkigt att du inte mår bra och som du säger, vem tackade dig för att du jobbade igår?!?
Låter som att det kan bli jätte fint på ovanvåningen. Skulle också vilja ha en råspontsvägg någonstans, men än har jag inte fått igenom detta!:) Skulle kunna tänka mig detta på en väg i köket när vi gör om där.
Ha nu en mysig kväll i tv-soffan. Här blir det nog lite zappande mellan "På spåret" och "Let´s dance".
Kram

Cecilia sa...

På tiden :-) Men jag förstår att du inte orkar/klarar av att sitta o blogga när du har sån huvudvärk!!! :-(
Har precis lagt Clara och vi har oxå kollat på Let´s dance. Hon tyckte att alla flickorna dansade med sina pappor...(??) Jaja.
Självklart kommer det bli snyggt där uppe. Mattan var så himla mysig att gå på tyckte jag! Bra pris oxå ju.
Trevlig helg!

Anonym sa...

Aj då...inte kul med värk...hoppas verkligen du får må bättre! Grattis i efterskott...förstår att även du är en stenbock om du hunnit fylla år sedan sist...30 år...så ung! Vi sätter upp råspont överallt just nu tycker jag det känns som...målar som en tok på varje ledig stund...tycker dina inredningsplaner låter kanon! Glöm nu inte att ta väl hand om dig! Och jo, jag såg också på Let´s Dance...
Varm kram,
Bella

Annika sa...

Här har "bloggallergi" härjat mellan julen.... har massor att ta igen hos er alla..... men kul är det att bara sitta o dregla över alla vackra inlägg... tror det kommer att bli kanonfint där hos er när du beskriver hur du vill ha det ...... här försöker jag få igång guben i sovrumsrenovering...:) Hoppas att du piggat på dig... Kram Annika

Designe sa...

Det låter jättefint med råspont och målade möbler! Hoppas du piggar på dig!
Kul att du vill va med i utlottning! Lycka till! Kram :)

In my house sa...

Hallojsan din lilla sockertopp =)
- Låter som en kanon plan för vardagsrummet,,, ohyvlat - de vill ja mär ha =) Duuuu,,, står din Mail adress på bloggen??? eller oj,,, jag har kanske den kvar på Mailen!!!

- Du jobbar säkert,,, din lilla skata,, vad ska du göra med alla pengar *fniss* nnn, man jobbar å jobbar sen blir de inte så mycket kvar ändå.... Ha de gottit,,, ska kolla min mail om jag hittar dig =)

Kraaaaam j

Vårt lilla hem sa...

Hej!

Och grattis i efterskott!

Skönt att ta lite ledigt från bloggen, det behövs ibland. Tråkigt att inte må bra, hoppas det blir bättre :)

Jag tror det kommer bli kanon som du beskriver det! Mina favvofärger och material! :)

Kram! Jenny

In my house sa...

Ååå, din brutta,,, så duktig som jobbar,,, Fanken, jag ska ju ligga i sängen nu juh, hmm =)
- t-kakorna finns blanf baktipsen,,, super enkla och så måttar jag ut med ett glas!
- Ja, jag har en rolig sak att berätta, lite info om golv... Som jag tänkte skriva genom Mail istället!!!

Jobba på,,, ett å två kraaaam

In my house sa...

Visst fanken,,, glömde! låter juh kanon med jobbet!!! jag håller tummar å tår och hoppas hoppas!!!! Hur har de gått för din karl??? Annars så få la han å ja öppna nåt ihop,,, haha!!!

Nääää, sängen josefine,,, aja baja!

In my house sa...

Du har ett Mail brutta..... Förhoppningsvis, om jag inte strulade till de =)