lördag 20 december 2008

Tomtar, granris och tygband!

Tack ni snälla som lämnar så gulliga kommentarer här hos mig. Jag blir verkligen jätteglad och det förgyller min dag när jag har en ny gullig kommentar att läsa.
Fick en utmärkelse av "en grodmammas vardag". Tackar så väldigt mycket!
Jag har sett att det är många som redan har fått den så därför skickar jag den inte vidare!

Idag är jag helt slut! Igår på jobbet började jag känna av min underbara (not) huvudvärk. Det blev helt fruktansvärt igår kväll!
Jag har ont lite då och då och det är rejält men när dessa "riktiga" "anfallen" kommer..då är jag långt ifrån tuff! Fy fan.
När det gör ont, musklerna krampar, man har så ont att hyperventilationen är ett faktum då kommer tårarna. Och det gör inte saken bättre! Sen mår man illa som sjutton så att man ska behöva hänga över "dassastolen" och ulka! Tack och lov har jag en mamma som har en lugnande effekt på mig. Ringde till henne så hon fick "plocka ner" mig lite! Så idag ser jag ut som en överkörd...ja, ngt! ;) Men jag mår iaf ganska bra!
Nog gnällt om stackars mig! :)

Här hemma har det blivit lite mer "pyntat". Lite nytt granris har fått komma in, tygband har knutits och tomtar tittar fram lite här och var.

Min absoluta favorittomte får sitta på hyllan i köket! :)

Lite tygband runt krukorna skapar julstämning hos oss!


Några tomtar har hittat till ljusstaken oxå!





Nytt granris med röda hjärtan i fattigmanssilver från mammas butik!


Vår lilla farstu har oxå fått lite granris. Välkommnande tycker jag!

Imorgon tänkte jag åka hem till min pappa och hugga en lite gran att ha i zinkhink på bottenvåningen. Det är perfekt med en far som har skog. Tyvärr bor han lite långt bort bara..eller är det jag som bor för långt bort??
Tänkte köpa en stor gran för att jag tycker att det är lite bökigt att ta hem en stor från far. Får se hur vi gör. Kan ju faktiskt ta ett släp med oss! :)

Nu ska jag äta lite frukost och mysa med min dotter innan jobbet kallar i eftermiddag!
Ha en riktigt mysig helg!
Kram kram

20 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Så mysigt du har pyntat, din fina tomte var ju så söt :-) Önskar dig en fin helg.
Kram Sara

Cecilia sa...

Min första tanke är, att tänk så lite pynt det behövs för att skapa julstämning. Vissa asar fram miljoner tomtar :-(

Hoppas ni hittar en fin gran. Perfekt med en pappa som har skog där man kan välja o vraka!

Anonym sa...

hello :) ja jag är så glad för min vinst, jag som älskar dofter!! jag ska snart iväg till jobbet, men det gör ingenting, fick faktiskt vara ledig igår, fick ta ut komp!!! så jag städade tvättstugan, vek tvätt och bara myste runt i mjukisbrallor :)

ser att du också har band runt krukorna, visst är det fint! ett enkelt sätt att få stämning.. synd bara att mina enar har torkat ut, glömt att vattna.. men nu får jag köpa nytt, så jag är nöjd ändå :)

stor kram sara

Grodmamman sa...

Så mysigt du har pyntat! Gillade dina tomtar. Jag har liknande hjärtan i mina pinnar, fast de är i silver.
Tomten har dottern gjort. Idag har den hamnat i hennes rum, men sonens gran står på köksbordet tillsammans med adventsljusstaken.
Kram

In my house sa...

Grrrrrr, det lät inte kul med huvudvärken.... jag tycker synd om dig,,, sånt behöver man höra när man är dålig!!!! (fast nu ä du nog bra) =)
Önskar dig och familjen en riktigt mysig Jul... med lugn och ro och en massa go mat,,, hehe!!! vem är bra i magen på julafton (ingen)

Näää, ha de nu så gottit!!!! Kramar om dig j

Annika sa...

Önskar Dig en Fröjdefull Jul & Ett Gott Nytt 2009... kram Annika

C De-sign sa...

Nu ser jag att tomtarna är på plats och att du har julstämning i huset! Jag hoppas att du får en skön helg med lite vila och mys också! Jag önskar er EN RIKTIGT GOD JUL! en extra kram till hästen! Kram fr C

In my house sa...

GoD JuL Vännen.... Många kraaamar josse

Anonym sa...

Så julefint du har fått det! Vill bara kika in och önska dig och din familj en riktigt GOD JUL!
Kram,
Bella

In my house sa...

Hallo puddingen.... Hoppas allt ä bra,,, nytt år snart juh! herregud jag minns 2000 som om de va igår...
- Vårat golv,,, hmmm! Nu glömde jag va du frågade....??? men det kommer ifrån Garpo,,, är spontat och furu... Hmmm! kommer inte ihår frågorna nu,,, Ååååå! man börjar bli gammal....

- Vill önska Dig och familjen ett GOTT NYTT ÅR "i förskott" (du jobbar väl inte??) Tack för i år,,, så hörs vi nästa - 2009...

Stor KRAAAAM josse

Anonym sa...

Halloj fjällan..
Nu sitter jag o min särbo här o undrar hur det blir på lörd.. Vi vill ju jättegärna att ni kommer till Malmö.. Mange får faktiskt offra sej på DIN dag tycker vi! Man behöver ju inte gå o röja på swing in om man inte vill...När man fyller som du behöver man inte fira det m släkten, det kan man ta ngn annan helg! Hör av dej... Kram kompis

Annika sa...

Kommer in för att önska dig Gôtt Nytt 2009....Kram Annika

C De-sign sa...

tittar in i all hast...
ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2009 önskar jag dig! Kram fr C

Grodmamman sa...

♥ Gott nytt år! ♥
Kram

Helene på Rörvik sa...

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Kram Helene

Anonym sa...

Nu kikar jag in för att önska dig och din familj ett riktigt GOTT NYTT 2009!
Jag tror det fylls med underbara upplevelser...vad tror du?
Skål och kram,
Bella

Anonym sa...

gott nytt år!! hoppas ditt år blir precis som du vill! visst är det konstigt att det man glömmer bort är oftast att leva.. man är så upptagen med andra saker att man missar de minsta gläjeämnena i vardagen.. som i morse när diskmaskinen jävlades, så blev jag toppenlycklig när den funkade igen efter lite rensande bland filtrena *asgravar*

stir nyårskram!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Hittade till dig idag :)
Vilken mysig blogg, med fina bilder!
Hoppas du haft en härlig jul.
God fortsättning!
Jeanette

In my house sa...

Hallojsan, Bruttan.... Usch då, natt veckor!!!! Kroppen är ju inte byggd för natten,,, så kan förstå att de ä jäkligt drygt! =(

- Va snäll du ä,,, ge oss en massa posetiva ord!!! Kul,,, =)
grrr, jag känner mig trött i ögonen,,, är a bäst att passa på att gå och nana då..... Jobba på,,, hur går de för gubben??? jobbfrågan!!! usch, de ä en hopplös tid för många nu!!!! =(


STOR KRAM GOING!!!

Anonym sa...

Vill bara kika in och lämna en hälsning...hoppas att allt är bra!
Kram,
Bella