fredag 16 januari 2009

Lite nytt i sovrummet!

I går hade jag städmani. Solen och ljuset gav mig vårkänslor och jag kände mig nästan instängd i huset.
När jag städat färdigt ville jag ju sätta upp mina fina gardiner som jag fick av mamma i julklapp. Går inte att sätta upp nya fina gardiner utan att putsa fönsterna först. Så det blev också gjort..dock bara i sovrummet! :)
Känner mig jättenöjd och börjar minsann trivas riktigt bra i sovrummet nu!





I natt skulle jag egentligen jobba men har fått sån huvudvärk igen, och vågar inte riskera att göra en repris av förra veckan då jag gick till jobbet och hade ont i mer än ett dygn! Nej tack!
Hoppas värken ger med sig så att jag kan få en mysigt kväll och orkar titta på Let´s Dance!

Trevlig fredag!
Kram kram

17 kommentarer:

Anonym sa...

Fina gardiner! Duktigt av dig att orka putsa fönsterna. Här hemma skyller jag på att vi ska byta fönster v 8 så därför putsas de inte trots ett skriande behov:-D

Då blir det två vikarier de får sätta in i natt.... jag stannar oxå hemma - influensa.
Ha det gott så syns vi kanske imorgon natt!?!

Grodmamman sa...

Fina gardiner du fått! Gillar knytbandsgardiner!:)
Den där bröllopsdansvideon har jag sett förrut och den är häftig. Tror dock inte att jag skulle få med min sambon på en sådan dans!:)
Hoppas att du mår bättre nu ikväll.
Kram

Sara sa...

Kikar in och önskar dig en fin helg, hoppas att huvudvärken går över.
Kram Sara

Cecilia sa...

Hur gjorde du när du fick städmani? Städade såklart..haha. Jag menar HUR du gjorde för att lusten inföll sig?
Dom var jättesöta. Romantiska. Nu skrattar jag lite, för jag tänker på AC/DC, roskuddarna, denna söta gardin :-)
Trevlig helg!

Vitt och nött sa...

TACK för din underbart snälla kommentar! blev verkligen glad ska du veta!!! tack söta du!
å ja länkar till dej :)

hoppas du mår bättre! huvudvärk ä inte å leka me..
fresten ja vet ju att du har häst, har du en eller flera? konstigt fråga :) men ja är hästintresserad ja me så ja ä lite nyfiken :)

kram kram

Vitt och nött sa...

å nu glömde ja ju helt bort å skriva vilka underbara gardiner du har i sovrummet! verkligen romantiska! älskar knytbandsgardiner!! vet du varifrån dom kommer?
man kanske skulle kunna hitta dom på nätet nånstans å få hem ett par hem :)

kram igen :)

Vitt och nött sa...

hej igen :)
ah ja ska fundera på de :) tack!

ja trodde att de va ett halvblod så ja hade ju nästan rätt :) så himla fin! (har ju sett kortet innan hubertusjakten) lite krut i honom då va me tanke på att de ä fullblod i honom? :)
nä har inga hästar nu men har haft en halvblodsvalack å en connemaraponny.(mina bebisar :) men de ä längesen nu. sen har ja haft vänner å vänner till familjen som ja har ridit mycket hos. så de har blivit många olika hästar å många timmar på hästryggen! då va hästarna mitt liv :) saknar de så mycket! men ja har bestämt att ja ska bli hästägare när ja blir stor :) Hoppas du får en härlig ridtur! å ja ä inte alls avis...
fresten tävlar du nått?

ha de bäst!
kram!!

Anonym sa...

Så söta gardiner...precis så skall det se ut! Gärna med lite vind i gardinen så den fladdrar till...sommarkänsla på hög nivå! Stackare...den där huvudvärken ställer verkligen till det...önskar dig en smärtfri och härlig helg!
Kramar, Bella

K sa...

Hej tack för ditt lilla fotspår inne hos mej ;D blir såå glad för alla positiva comments. KUL med en ny läsare för nu hitta jah ju till dej ;D
Hoppas du mår bättre i lilla huvet krya på dej o trevlig helg-d som är kvar av den ! Kramis/K

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka underbart fina gardiner, är dom från Miljögården ?
Du, alldeles riktigt, jag har målat plast golvet i hallen..och i vår lilla gäst toa...i hallen har det väl inte hållit så bra, men det är ju väldig slitage där, i toan ser det hur fint ut som helst..
Nu är det ju väldigt små ytor som jag har målat, jag blir lite tveksam till större ytor som ett helt sovrums golv, för färgen är väldigt blank så det ser nästan ut som en glas skiva när golvet är slätt, målar man däremot ett trägolv med springor och liv i så ser det jättefint ut, det har vi ju gjort i v-rummet och matsalen..
Jaa, blev du någe klokare nu..
Lycka till
Kraam Anette

In my house sa...

Usch då snuffsan.... De va ett bra val att satnna hemma,,, ingen liksom som tackar en för det sen....

- Hmm, missat ditt Mail,,, jag glömmer att jag har en Mail... ;) Jag är inne i mitt bygg/målar projekt,,, så svar kommer, senare!!! Hoppas att du mår bättre! Eas hade MYCKET migrän förr,,, sen gjorde han ackupunktur "stavning" och nu har han de typ inte alls,,, bara ibland!!! jätte skillnad! prova de vett ja...

Krya på dig kram j

C De-sign sa...

Åh sååååå fina gardiner! Och du ...du är välkommen hem hit med din städlust!!!!!!! Jag har ingen!!!! Har bara haft krafter till arbetet.... så det blir inte mycket gjort hemma! Nu blir det i alla fall lite ljusare...skönt ..krafter och inspiration kommer väl i takt med våren! Stor Kram fr C

Annika sa...

Åh vad fiiint det blev.... Kram Annika

Sandkorn och sötvatten. sa...

Vad snyggt det blev :) Gillar verkligen dekorationen upptill! Vilken bra smak din snälla mamma har!

Kramar

In my house sa...

Hallo.... Hoppas att de går bra med målningen.... Hade du bott nämre, så hade jag kommit å hjälpt dig mä trappen.... Fast våran ser oxå för jäklig ut....

- Jag tror inte att jag gör nåt på onsd... Hypnosen vid 3... Ska du komma å hälsa på mig tros??? =)

- Skorna jag köpte igår kostade bara 99kr på rean,,, å Jeansen 99kr st oxå,,, helt sanslöst billigt! då är det kul att shoppa juh =)
Gardinerna är jättefina,, ljusa å härliga!!!
- Vet du, nu har jag bokat massage på spa´t istan,,, har haft ett presentkort som går ut i Februari,,, så de va väl dags att dra tummen ut R.... =) Lisa ska hänga med, så ska vi bubbla efteråt....

Måla på,,, men akta huvud å nacke!!!

Kraaaam j (jag har förresten hört talas om en Juici "stavning" från Afrika, som är skit bra mot allt,,, massa roliga exempel på folk som ha vatt trötta, och jättesjuka med olika krämpor som är hur pigga som helst och friska) mamma ska forska lite mer i den,,, info å så... Jag ska nog prova den,,, Du vet nån frukt i afrika, som nån gammal gumma har kommit på att dricka, sånt tror jag är bra!!! Nåt för dig oxå tror jag!!! Ska iallafall kolla upp det,, å så säger jag vidare till dig!!!

Kraaaam j

In my house sa...

Halloooo, kika gärna in till mig!!! Jag behöver smakråd =)

Kraaam j

MammasRussin sa...

Hej vännen, tack för dina gulliga kommentarer :-) Har varit så dålig på att kika runt på sistone! Men du har fått det så fint i sovrummet! Gardinerna var ju pricken över i:et, eller vad man säger :-)
Ha det gott, vi hörs o ses
KRAMIS